Urusla, hemska och sexistiska låttexter

Tja, jag tycker väl kanske inte att det är en helt rimlig text att hota med att hoppa ner för Eiffeltornet om en blir sviken, hämnas om en blir lämnad, kräva ensamrätt på någon osv. Eller hur menar du att en ska tolka en sådan låt? Inte alls? Som att det är "en kul grej att rimma om"?
:)
Sen borde jag kanske lagt till en glad smiley eller två för det är inte nödvändigtvis så viktigt att hålla diskussionen helt seriös. :)
Det är helt mänskliga känslor, att t.ex vilja hämnas. och det är trots allt det som musik ska spegla. Ibland vill man hämnas, ibland vill man slå ihjäl någon och ibland så är man less på livet. Inte konstigare än så.

Nä, jag vet - du läser som sagt in väldigt mycket i en låt som faktiskt säger: " every inch of you is perfect from the bottom to the top" till de där smala kvinnorna som du menar att hon hackar på.
Tycker jag inte, men jag antar att vi tolkar helt olika när hon sjunger om skinny bitches som stick figure silicone barbie dolls som tydligen inte har tillräckligt med booty för att tilltala män :p
Det är möjligt att hon inte menar på det viset (hon och hon, nu vet jag inte vem som skrivit låten ens) men texten blir hur som helst asunken på så många vis.

Är superfeminist, men ser inget fel med Gärdestads texter. Älskar Teds och Kenneths musik. Känner rent spontant att du lägger väldigt mycket onödiga värderingar i låttexterna.

Lyssnade tidigare mycket på musik där man sjöng om att mörda kvinnor. Kändes inte unket eller urkigt på något sätt, det var en del av subkulturen.
man ska nog inte gå in i den här tråden (eller kalla sig superfeminist) om man inte kan tänka kritiskt, opartiskt eller nyanserat, eller för den delen förstå att en uttalad text inte är en tolkning eller att 'lägga värderingar' i nåt

(och, "kändes inte unket eller urkigt på något sätt"???!)

Mwuana- ensam...jag blir så fruktansvärt nervös och irriterad på alla engelska och svengelska ord i den, och för övrigt tycker jag att texten, ja hela låten för den delen suger något enormt :arghh:

Den här får jag lite panik av;

When I need motivation
My one solution is my queen
'Cause she stays strong
Yeah, yeah
She is always in my corner
Right there when I want her
All these other girls are tempting
But I'm empty when you're gone
And they say

[Pre-chorus:]
Do you need me?
Do you think I'm pretty?
Do I make you feel like cheating?
I'm like no, not really 'cause

[Chorus:]
Oh, I think that I've found myself a cheerleader
She is always right there when I need her

[Verse 2:]
She walks like a model
She grants my wishes
Like a genie in a bottle
Yeah, yeah
'Cause I'm the wizard of love
And I got the magic wand
All these other girls are tempting
But I'm empty when you're gone
And they say

[Pre-chorus:]
Do you need me?
Do you think I'm pretty?
Do I make you feel like cheating?
I'm like no, not really 'cause

[Chorus:]

[

[Bridge:]
She gives me love and affection
Baby, did I mention
You're the only girl for me
No, I don't need a next one
Mama loves you too
She thinks I made the right selection
Now all that's left to do
Is just for me to pop the question

@Hyacinth, åh! Jag är inte den enda som ogillar cheerleadertexten :D

(Mer allmänt)

Något jag älskar att hata är att höra när tex folk hör av sig till radiokanalen lugna favoriter, där vill de skicka kärlekshälsningar till någon och önska en låt, och så önskar de låtar som handlar om att någon varit ett respektlöst as, något som verkligen objekitfierar den som det sjungs om eller som på annat vis inte alls är romantiska. Jättefint, verkligen :angel:

@Hyacinth, åh! Jag är inte den enda som ogillar cheerleadertexten :D

(Mer allmänt)

Något jag älskar att hata är att höra när tex folk hör av sig till radiokanalen lugna favoriter, där vill de skicka kärlekshälsningar till någon och önska en låt, och så önskar de låtar som handlar om att någon varit ett respektlöst as, något som verkligen objekitfierar den som det sjungs om eller som på annat vis inte alls är romantiska. Jättefint, verkligen :angel:

Delilah! Det är en höjdare i sammanhanget.

Delilah med Tom Jones! Det är inte förrän helt nyligen jag förstått att den handlar om att hon (eventuellt) är otrogen och han dödar henne därför (?!):
"At break of day when that man drove away I was waiting
I crossed the street to her house and she opened the door
She stood there laughing
I felt the knife in my hand and she laughed no more
My my my Delilah
Why why why Delilah
So before they come to break down the door
Forgive me Delilah I just couldn't take any more"

Och så lite victimblaming på det när han frågar henne VARFÖR VARFÖR GJORDE DU SÅHÄR?

Några låtar som stör mig nu och jag inte ens vill höra är Save Me Wiktoria, Justin Bieber Love yourselfe och Miriam Bryant överlag
:yuck::yuck::yuck:

Run for your life- The Beatles. Den är hemsk på riktigt...

"Well I'd rather see you dead, little girl
Than to be with another man
You better keep your head, little girl
Or I won't know where I am

You better run for your life if you can, little girl
Hide your head in the sand little girl
Catch you with another man
That's the end ah little girl"

Run for your life- The Beatles. Den är hemsk på riktigt...

"Well I'd rather see you dead, little girl
Than to be with another man
You better keep your head, little girl
Or I won't know where I am

You better run for your life if you can, little girl
Hide your head in the sand little girl
Catch you with another man
That's the end ah little girl"
Hoppas inte att folk ser den som romantisk? (Jag kan inte minnas att jag hört den någon gång)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka