Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej för hur ska dom kunna hålla koll på det.
Här kommer Lisa, hon ska bara leda sin häst. Men här kommer Kalle och han tänker om 10 min tränsa sin häst lös ute på tävlingsplatsen. Förutom Kalle och Lisa finns ytterligare 40 ekipage och den stackars överdomaren måste ju dessutom vara inne på framridning för att mäta spön som ser för långa ut,kontrollera bett och se om nån behandlar sin häst felaktigt osv.
Det finns många som är superduktiga att hantera sina hästar, hästar som aldrig gör ett dugg på en tävlingsplats som utan problem skulle kunna ledas med en sytråd. MEN det gäller ju inte riktigt alla. Kan man inte leda en häst i träns så tycker jag att man borde ha STORA problem i ridningen. Det är väl ingen som sagt att det är okej att gå och rycka och slita sin häst i truten.
Det är ett säkerhetstänk, likaväl som att man håller publik och hästar isär, för det finns ALLTID människor utan vett som springer runt hästarna.
Jag kan lova dig att det räcker fullständigt med en shetlandsponny om den slår "avigsidan" till
Man känner andra som man är själv.Jag tycker helt enkelt att det är en fånig regel...som säger mer om (o)kunskapen om bettets funktion och verkan...än om hur bra säkerhetstänk man har...
Man kan inte vägra tävlingsdeltagande bara för att hästen inte är den mest väluppfostrade. Långt ifrån alla (ponnybarn) har heller hästvana föräldrar som kan ge dem en god grund i ridning/hantering.
Om man tänker sig grönt kort i hantering då. Ja, hur lyckas man mha innehav av grönt kort ALLTID garantera att hästen aldrig reagerar oväntat? Kan "grönt kort" någonsin bli en garanti? När det gäller en levande varelse.