Urkalkat skelett

Sv: Urkalkat skelett

Beror ju på varför, omfattning och hur det påverkar stoet och ev följder av urkalkning samt dräktighet.
 
Sv: Urkalkat skelett

Enligt uppgift skall hästen ha en urkalkning av skelettet i ena framkotan. Hon är i dagsläget helt opåverkad och visar ingen hälta.
 
Sv: Urkalkat skelett

Jag tycker det vekar väldigt dumt.
Man ska använda friska hästar i avel, oavsett om det är i kroppen eller skallen.
 
Sv: Urkalkat skelett

Hur många "triangelmärkta" eller i olika grad konvalesent hästar används det då inte inom aveln? Vet som nämnt i en annen tråd ett sto på en ridskola som på grund av en skada inte kan användas i skolridningen på två år enligt vet. Men, ok då tar vi föl från hästen istället!
 
Senast ändrad:
Sv: Urkalkat skelett

Jag tycker det vekar väldigt dumt.
Man ska använda friska hästar i avel, oavsett om det är i kroppen eller skallen.

Håller med ,Friska ston skall användas i aveln ....


Bowman : För att många triangelmärkta ston används ,så är det väll ingen anledning att vissa stoppar huvudet i sanden och tycker det är okey att avla på ston med defekter ?

Ela nej det stoet kan jag tycka ska inte gå i aveln , även om hon inte visar hälta nu så torde man ju ha letat fel på henne eftersom man röntgat henne ?
 
Sv: Urkalkat skelett

Man hittade felet då hon röntgades för en försäljning.
 
Sv: Urkalkat skelett

Hur gammal är hon ? Riden ? Stam ? Avelsvärde överhuvudtaget ? Tävlad ?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Samhälle Kan rekommendera att läsa/lyssna på denna bok. Riktigt obehagligt. Hur ser det ut om man börjat gräva i våra andra svenska storbanker...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: nullo-modo
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Shaggy
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp