Urinvägsinfektion?

angiepangie

Trådstartare
Frågar å en kompis vägnar.
Hon misstänker att hennes husky-kille har fått urinvägsinfektion,
han verkar ha svårt att hålla kisset inne, kissar mer än vanligt och är
annorlunda i humöret.
Kan detta vara tecken på något annat?
Någon som vet mer exakt vad man ska kolla efter om man tror det är urinvägsinfektion?

Tacksam för svar :)

Sv: Urinvägsinfektion?

Det hon ska göra är att ringa en veterinär, beskriva symptomen och sedan göra som veterinären föreslår. Mest troligt åka in med hunden, undersöka, få diagnos och behandling.

Det hon ska göra är att ringa en veterinär, beskriva symptomen och sedan göra som veterinären föreslår. Mest troligt åka in med hunden, undersöka, få diagnos och behandling.

Absolut.

Men tänkte att det ändå kunde vara bra att veta vilka tecken man ska
kolla efter och sådär, så man vet i framtiden!

De symptom du beskriver kan vara en hel drös med sjukdomar som ligger bakom. Otroligt svårt att veta utan mer information om hunden.
Ålder? Hur länge har han kissat inne? HUr mycket kissar han? När kissar han? Dricker han mer? Äter han mer? Andra symptom? Har han någon annan sjukdom? Får han mediciner? Har han behandlats mot detta innan? Med vad? Hur länge? Blev det bättre, sämre, hände inget? etc. etc. etc.

Säg åt din vän att ringa veterinären och beställa en tid. Säkerligen ska hon ta med ett urinprov från morgonurinen till besöket.

De symptom du beskriver kan vara en hel drös med sjukdomar som ligger bakom. Otroligt svårt att veta utan mer information om hunden.
Ålder? Hur länge har han kissat inne? HUr mycket kissar han? När kissar han? Dricker han mer? Äter han mer? Andra symptom? Har han någon annan sjukdom? Får han mediciner? Har han behandlats mot detta innan? Med vad? Hur länge? Blev det bättre, sämre, hände inget? etc. etc. etc.

Säg åt din vän att ringa veterinären och beställa en tid. Säkerligen ska hon ta med ett urinprov från morgonurinen till besöket.

Förstår vad du menar, är jättesvårt.
Veterinären är bokad imorgon så vi får väl se vad det kan tänkas vara.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 839
Senast: Tiger tok
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
544
Senast: movi
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 207
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka