myfairlady91
Trådstartare
Jag har en liten fråga.. Om man hyr ett stall plus hagar, har då stallägaren (alltså hyresvärden) rätt att ta ner stängslet (som hyresgästen har satt upp) och köra in med en traktor/skogsmaskin i hagen!?! Kan han bara göra det utan att säga till? Det är en kompis till mig som har råkat ut för ovanstående sak.. Stallägaren har gjort detta ett par gånger och ibland inte satt upp stängslet igen plus han har även gjort sönder ett visst antal stolpar.. Han har även sagt att han ska fixa vissa saker i stallet, men inget händer!
Det står i kontraktet att kompisen hyr stall plus hagar och har 3 månaders uppsägningstid! Om hon skulle vilja flytta sina hästar pga hon är missnöjd med hur han uppfört sig och nu har droppen runnit över ang hagarna! Gäller de där 3 månaderna eller kan hon komma undan dem!?! Jag tycker att han har gjort "kontraktsbrott" iom att han plockar ner stängsel och att hon ska slippa 3 månaders uppsägningstid! Men vad gäller i verkligheten!?!
Hon hyr ju trots allt stall å hagar, betalar för det. Då kan väl han ändå inte göra som han vill, eller!?!
Det står i kontraktet att kompisen hyr stall plus hagar och har 3 månaders uppsägningstid! Om hon skulle vilja flytta sina hästar pga hon är missnöjd med hur han uppfört sig och nu har droppen runnit över ang hagarna! Gäller de där 3 månaderna eller kan hon komma undan dem!?! Jag tycker att han har gjort "kontraktsbrott" iom att han plockar ner stängsel och att hon ska slippa 3 månaders uppsägningstid! Men vad gäller i verkligheten!?!
Hon hyr ju trots allt stall å hagar, betalar för det. Då kan väl han ändå inte göra som han vill, eller!?!