Du blandar ihop det.Du kan hävda att du arrenderar stallet, och med det kommer bl a 9 månaders uppsägning och en del andra förutsättningar.
Det är lokalhyra du beskriver.
Arrende är på ett helt annat sätt och då så sitter man mycket säkert.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du blandar ihop det.Du kan hävda att du arrenderar stallet, och med det kommer bl a 9 månaders uppsägning och en del andra förutsättningar.
Det där kan ta en oändligt lång tid och först så måste man göra en korrekt uppsägning.Blir nog svårt att hyra ut om du ockuperar stallet, men då kan ägaren stämma dig och ta Kronofogden till hjälp för vräkningen.
Det är mycket starkt.Kvitton på tre års hyra borde ju gälla
Ett lokalhyresavtal kan alltid sägas upp.
Hyran behöver inte vara vit.Ja, om det finns kvitto och om det betalats hyra vitt.
Jo den är bara indirekt vid lokalhyra.Blir det enligt hyreslagstiftningen kan det till ock med vara så att du har vad som kallas besittningsrätt. Vilket innebär att det inte går att säga upp dig hur som helst.
Den situationen är faktiskt värre för stallägaren.Kommer för övrigt aldrig att hyra boxplats utan avtal och kvitton igen.
Den situationen är faktiskt värre för stallägaren.
Det är omöjligt att svara på, för mig, helst 1 år men det är ju orimligt. Så himla dåligt med stallplatser här, dessutom att få 3 boxar i samma stall. Men tills sommar/höst borde allt ha löst sig och den tiden tycker jag heller inte är orimligt. ?Men kan ni inte komma överens om lämpligt utflyttningsdatum då? Det bör både du och stallägaren tjäna på. Stallägaren för att det finns ett datum då denne har stallet tomt att hyra ut, du för att du vet att du är tryggt kvar under den tiden.
Hur l långt tid behöver du/anser du rimlig?
Det är omöjligt att svara på, för mig, helst 1 år men det är ju orimligt. Så himla dåligt med stallplatser här, dessutom att få 3 boxar i samma stall. Men tills sommar/höst borde allt ha löst sig och den tiden tycker jag heller inte är orimligt. ?
Hyran behöver inte vara vit.
Skattelagstiftningen är en annan lag.
Den T-shirten har jag just tagit av mig.
Tack, den skavde verkligen på slutet.Grattis!
Lagen säger 9 månader för lokal.6 månader är rätt lång uppsägningstid tycker jag.
Lagen säger 9 månader för lokal.
Och det borde väl räcka?
Vi vet oerhört lite om situationen, och jag kan nog tycka att för någon som är så ointresserad att man inte ens muntligt avtalat om någon uppsägning, känns det frikostigt med 6 månader. Inte minst om man sitter som hyresvärd.
Det är en del värt som hyresgäst att slippa ta ärendet vidare också.
Som hyresgäst så behöver man inte ta det någon stans alls.Det är en del värt som hyresgäst att slippa ta ärendet vidare också.
Jag tror dock att svaret där är fel.Finns ett rätt aktuellt fall i samma frågeställning på Hippson. Läs gärna där...
Jag tror dock att svaret där är fel.
Lägenhetsarrende handlar om upplåtelse av mark.
http://www.arrendenamnden.se/Lagenhetsarrende/