R
renatechampion
Jag gick in i stallet vid 8.15 i morse.
Tog ut hästen i gången, och mockade. Gjorde henne färdig för ridning och var ute i paddocken vid kvart i 9.
(Lät den andra hästen stå inne, eftersom hagen är så pass kass)
När jag ridit i ungefär 15-20 min kommer stallägaren ut i stallet, och strax därefter kommer hovslagaren.
Efter en bra stund kommer stallägaren ut och säger att hennes häst inte klarar att stå med hovslagaren själv, så jag MÅSTE komma in.
Jag blir irriterad men säger inte så mycket. Jag har nämligen inte haft tid att rida på 4 dagar, och dethär var min enda lediga dag.
Jag förbereder mig för att gå in i stallet, och hon säger att jag ska ta in min häst i boxen. Men jag säger att jag hellre står i gången för jag precis hade mockat. HON RYKER I LUFTEN OCH SLÄNGER UT SIG BÅDE DET ENA OCH DET ANDRA! Hon säger att när det gäller hennes häst så skiter jag i vilket. Och då berättar jag för henne att det gör mig irriterad att jag måste anpassa mig för henne när jag ska rida osv, med tanke på att jag inte kunnat göra det på flera dar.
(Jag får alltid ta hänsyn till hennes häst, för hon vill inte att han står ute själv osv. Så det är snarare tvärtom, gäller det min häst tar hon ingen hänsyn, för det är ju hennes som är viktigast.)
Hon säger åt mig att gå därifrån, vilket jag gör. (tar hästen med mig in i trädgården)
Senkräver hon mig på pengar för att hovslagaren inte kunde sko färdigt hennes häst?!
I nästa veva var jag uppsagd! Vad ska jag göra? Hon flyttar sin ikväll..