Uppsagd! (långt)

R

renatechampion

:confused:

Jag gick in i stallet vid 8.15 i morse.
Tog ut hästen i gången, och mockade. Gjorde henne färdig för ridning och var ute i paddocken vid kvart i 9.
(Lät den andra hästen stå inne, eftersom hagen är så pass kass)

När jag ridit i ungefär 15-20 min kommer stallägaren ut i stallet, och strax därefter kommer hovslagaren.
Efter en bra stund kommer stallägaren ut och säger att hennes häst inte klarar att stå med hovslagaren själv, så jag MÅSTE komma in.
Jag blir irriterad men säger inte så mycket. Jag har nämligen inte haft tid att rida på 4 dagar, och dethär var min enda lediga dag.
Jag förbereder mig för att gå in i stallet, och hon säger att jag ska ta in min häst i boxen. Men jag säger att jag hellre står i gången för jag precis hade mockat. HON RYKER I LUFTEN OCH SLÄNGER UT SIG BÅDE DET ENA OCH DET ANDRA! Hon säger att när det gäller hennes häst så skiter jag i vilket. Och då berättar jag för henne att det gör mig irriterad att jag måste anpassa mig för henne när jag ska rida osv, med tanke på att jag inte kunnat göra det på flera dar.
(Jag får alltid ta hänsyn till hennes häst, för hon vill inte att han står ute själv osv. Så det är snarare tvärtom, gäller det min häst tar hon ingen hänsyn, för det är ju hennes som är viktigast.)

Hon säger åt mig att gå därifrån, vilket jag gör. (tar hästen med mig in i trädgården)

Senkräver hon mig på pengar för att hovslagaren inte kunde sko färdigt hennes häst?!

I nästa veva var jag uppsagd! Vad ska jag göra? Hon flyttar sin ikväll..:confused:

Sv: Uppsagd! (långt)

Jag är inte riktigt med.

Du är uppsagd och hon flyttar sin?!:confused:

Är det bara två hästar i stallet?
Vart ska hon flytta sina hästar?

Har du något kontrakt på stallplatsen, åtminstone muntligt avtal?
Kan det vara så att ni i stridens hetta sagt en del saker som blev lite fel, kan ni diskutera saken vidare? Det hela kanske går att ordna upp när ni lugnat ner er lite.

Jag förstod inte riktigt det där sista. Är du uppsagd, och hon flyttar sin egen häst ikväll?

Oavsett vilket tycker jag att det verkar vara en jobbig människa och jag hade inte velat stå i samma stall som henne.
Men man måste ju ha någonstans att ta vägen innan man kan flytta.

Jag är inte riktigt med.

Kan det vara så att ni i stridens hetta sagt en del saker som blev lite fel, kan ni diskutera saken vidare? Det hela kanske går att ordna upp när ni lugnat ner er lite.
Ja det där undrar jag med. Va?

Jag är inte riktigt med.

Bara min och hennes häst står i stallet. Hon har väl tänkt på detta länge för hon sa tydligt att vi får lösa det hur vi vill, och att hon flyttar ikväll..
Nej, nu får det nämligen vara nog. Jag är inte välkommen där mer. (bara för att jag konfronterar henne om vad jag tycker)

Nej inget kontrakt. Dumt nog. Vilket jag har sagt hela tiden, men min kära mor sa att det inte var nödvändigt.

Det värsta är att hon måste ha någon sorts persolnlighetsklyvning, för hon verkar inte själv förstå hur dumma saker hon säger..

Ja, som sagt så är det bara våra två som står i stallet. Och eftersom jag blev uppsagd, så måste hon ju också flytta och hon gör det ikväll, bara för att göra mer skit för oss.

Men om DU är uppsagd varför flyttar hon? Ska du stå kvar med din häst eller hur gör du nu?

Vart bor du?

Senast ändrad:

Hon gör väl det för att vi ska stå där och inte veta vad vi ska göra.

(hon hade ju kunnat fixa en ny inackordering snabbt, men kan hon göra så att det drabbar oss är det ju ännu bättre.)

Jag vet inte vad jag ska göra. Vi får väl ta bilen och stanna vid varje stall vi hittar. Jag vet inte..:cry:

Hur långt kan ni tänka er att åka för att komma till stallplatsen?

Kolla på blocket och annosndirekt också, där finns det lediga stallplatser!

Ja, helst inte för långt. Mamma kan ju köra och så, men skulle det krisa ihop sig så hade det varit bra med cykelavstånd. (om allt reder sig har jag körkort tills februari, men det måste ju funka tills dess)

Ja, jag ska kolla lite noggranare.

Det lät inte kul det där!! :(
Det är alltså den andra hästägaren som också äger stallet? Men var skulle hon flytta på en dag? Usch, det där är baksidan av att vara inhyrd någonstanns!!

Känner du till några andra stall i närheten? Då är det bara att ringa och fråga. Större stall och ridskoleprivatstall har ofta lediga platser, iaf häromkring där jag bor. Kostar ju mer, men kan ju vara en bra tillfällig lösning!

? Är det hennes stall alltså ?

Jag tycker att du ska prata igenom detta med henne lugnt och sansat. Man kan säga mycket när man är lite ur balans.

Jag har nog löst det nu.
Jag hjälper en annan tjej med hennes häst i trbg, och hon sa att de hade ledig box. Så vi åker redan idag. Usch, vad jobbigt det blev.

Nu kan ju hon stå där själv

men usch, det där lät riktigt riktigt jobbigt. om det hade drabbat mig vet jag inte hur jag skulle göra, för här där jag bor finns knappt några stallplatser alls.
men vilken tur att det ordnade sig för dig sen då :)
har du flyttat hästen och så nu då eller?

Hej igen.
Nu har vi varit och SKRIVIT KONTRAKT på det nya stället, och jag har strött hennes nya box och så.
Om någon timme så kan jag lugna min kropp igen..

Vilken tur att det löste sig så bra och så snabbt. Ibland ska man ha lite flyt.

Ja, och dessa tjejer verkar huur trevliga som helst, så med tanke på omständigheterna så känns det ganska bra. Huvudsaken min häst får tak över huvudet och bra med mat..

Hej igen.
Nu har vi varit och SKRIVIT KONTRAKT på det nya stället, och jag har strött hennes nya box och så.
Om någon timme så kan jag lugna min kropp igen..

Låter bra , skönt att de ordnade sig för dig. Finns inget värre än när de blir så,..... Lycka till i nya stallet:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 504
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud