Uppmuntrande tillrop

A

Annikan

Läste i Hästfocus, en artikel om Hinknissar... där en hinknisse sa att om ekipaget börjar se trött ut så brukar hon ropa lite muntra tillrop på hästen när den kommer på håll...

När jag tävlade i mitten på 90-talet var det så vitt jag minns inte godkänt att ropa på hästen alls, om man var groom....

Är den regeln ändrad??

Sv: Uppmuntrande tillrop

har ingen anning om frågan, men ser ingen anledning till att de inte skulle få det :confused: det är ju många som hejjar på en på banan och är allmänt trevliga, får man inte ropa så måste ju det innebära att hinknissarna måste vara tysta och hur kul är det....

Ne... jag vet att jag tyckte det var barnsligt då också - hur stor skillnad skulle det göra på det stora hela liksom...

Men.. jag vet säkert att det på för-VM i Stockholm var snack om detta. Har nämligen en film därifrån då vi ropar på vår häst och med en gång tystar oss själva o säger - "oj, j-lar... så fick vi ju inte göra!...." .... Och som jag vill minnas det var det då inte godkänt att ropa efter sitt ekipage....

Men, det kanske bara var för den tävlingen, eller ngt vi missförstått - för jag kan inte minnas att jag hört ngt om det på någon annan tävling iof!

Det var inte i samband med vet-gate? Vid upptravning får groomarna inte tjoa på hästen om inte veterinär bett om det.

nej, det var ute på banan... Men, som sagt, jag kan ha missupfattat det... Verkar inte som någon annan har hört talas om detta så det lutar ju ditåt... Men jag har ett så starkt minne av det där från den tävlingen, minns att det diskuterades i laget också...

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 365
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 568
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Terminens sista två lektioner blev en hopplektion och en dressyrlektion. På sista hopplektionen fick jag rida Juvelen, den unga...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
4 101
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka