Upplands Västmanlands FRK 10-11 maj

Estivuz

Trådstartare
Någon som ska dit? Jag tänkte åka om pållen är fräsh. Blev halt i tisdags när han släpptes ihop med nya hästar, blev jagad 5 varv runt hagen.. stackaren. :cry: Men han är bättre nu så jag hoppas han blir bra snart!

Sv: Upplands Västmanlands FRK 10-11 maj

Jag hade tänkt åka, men tror inte d blir så ändå när dom kör över 2 dagar...lite synd! Men bollnäs 24-25maj, nån mer som ska dit?

Hade tänkt åka till Bollnäs också men åker till Qvinnersta istället som bara går den 24e.

Funderar på att vara funktionär, men jag har en viktig fest under lördagen (= kan inte vara funktionär då) och frågan är hur bra funktionär jag blir dagen efter. :crazy:

Jag kommer också.... Är så super taggad!! :laugh: Kommer sitta och asgarva runt hela terräng :angel::banana::banana:

Jag kommer också.... Är så super taggad!! :laugh: Kommer sitta och asgarva runt hela terräng :angel::banana::banana:

Kul! Vilket startnummer har du då?
Startlistorna verkar ändras rätt ofta, häromdagen hade jag nummer 13, nu har jag plötsligt 20! :p

Ja dom ändrar hej vilt :p Men jag mailade och frågade och det skulle komma definitiva startlistor med fasta starttider fredag kväll.

Än så länge har jag nr 9 skönt ska bli 30grader på lördag.... :crazy:

Någon som har varit där och vet hur lång terrängbanan är för på deras hemsida är den "bara" 1,5 km. Var där och hoppkvalade och då passade jag på att gå terrängbanan men den kändes jätte kort.....

Jag kommer nog vara så fräck att jag går banan med er andra, fast jag inte skall vara med och tävla. :o

Jag tittade på hoppbanan på väg hem från ridskolan ikväll, och försökte bestämma mig för om jag tyckte den såg läskigt stor ut eller inte. Inte oöverkomlig, tror jag jag bestämde mig för. (Nej, jag ska inte tävla imorron - men jag håller aktivt på att ta mig mot målet att ta mig runt en debutant, så jag försöker nosa på höjder och banor och se vad jag tycker. På söndag ska jag funktionära, så jag kan heja på alla bukefalister.)

KL

Hur har det gått för folket idag då? :)
Själv red jag på 57,8 straff i dressyren, vilket jag var väldigt nöjd med då han äntligen var avslappnad inne på banan! Han brukar vara jättespänd och spattig men nu funkade det :) Så nu är det bara börja finslipa detaljerna..
Och på halten fick jag en 3:a med kommentaren "Ingen halt visad" :crazy: Jag har till och med på film att jag gjorde en halt och var stillastående i ungefär 3 sekunder, borde väl vara godkänt?

I hoppningen rev vi sista, han var jättejobbig hela banan, bjöd inte mot hindrerna och kröp inpå allihopa. Han blir så himla nonchalant när det är så lågt så han bryr sig inte utan lämnar allt jobb åt mig, lite jobbigt. Men men.. är väl straffet man får ta när man har en häst som kan hoppa, han går mycket bättre när det blir lite högre.

Gick bra för mig idag! När vi åkte låg jag trea och då var det kanske 10 hästar kvar.
Dressyren kändes han fräsch i, fick i princip sjuor rakt igenom. 50,3 straff.
Med tanke på att jag ridit dressyr en gång sedan han blev skadad för 2,5 veckor sedan så kändes det roligt!
Hoppningen så fick jag ratta en hel del, han blir också rätt nonchalant när hindrerna är mindre.
Jag hoppade faktiskt upp honom lite på ett högre hinder på framhoppningen något jag aldrig provat förut - och jag hatar när hoppryttarna ska höja o sänka hela tiden på framhoppningen! men jag hade tur och kunde hoppa fram ensam! Men det gav resultat.
Tog två lite större språng innan jag gick in, red en felfri runda o tror inte han var i och kände på något hinder alls.

Däremot gillade jag inte deras tunga underlag på sandbanorna. Var som att rida på en sandstrand! Var ju skitsvårt att gå banan, man kom ingenvart, haha!

Så nu ska vi ladda om tills imorgon. Eftersom han har varit skadad så hoppas jag att han känns 100% imorgon, annars avbryter jag. Låter honom inte gå terrängen om han inte känns bra.
Terrängbanan såg fin ut, jag saknade dock lite öppnare ytor! Fanns väll ett par galoppsträckor men sen är det jäkla mycket svängande!
I princip alla hindren var ju VÄLDIGT väl inramade i alla fall! :)
Pratade lite med ÖD som tyckte att banan var fin och att underlaget var bra, men att den är utslagsgivande. Dels tyckte han att det var tidigt att ha en Trakenergrav som hinder nummer två, och sen att sista hindret plötsligt är ett blått lysande hinder när alla andra har varit naturfärgade. Han trodde också på en hel del tidsfel med tanke på att banan ser ut som den gör.

SandraW, du startade typ sist va? Tror inte jag lyckades urskilja dig. var så många bruna pållar överallt! :D

Jag stod bredvid din mamma (tror jag? :p) när hon stod och tittade på resultaten för hon pratade med nån om att hennes dotter hade ringt till henne och hon var tvåa, men just då blev du nedflyttad till tredje plats :)

Jo, jag saknade också lite öppnare ytor på terrängbanan, känns som att det är väldigt lätt att dra på sig tidsfel och inte direkt något ställe att ta igen tid på. Men men, det är ju lika för alla så :) Men jag tror på mycket tidsfel, det går ju inte att dundra fram i 380m tempo på små skogsstigar som svänger mycket!

Jo precis, jag startade sist :) Nej jag såg inte dig heller.
Jag missade att ta min starttid imorgon, hoppas att den kommer ut på hemsidan senare ikväll. Men annars borde man väl kunna räkna med 2 min per ekipage?

Jag stod bredvid din mamma (tror jag? :p) när hon stod och tittade på resultaten för hon pratade med nån om att hennes dotter hade ringt till henne och hon var tvåa, men just då blev du nedflyttad till tredje plats :)

Jo, jag saknade också lite öppnare ytor på terrängbanan, känns som att det är väldigt lätt att dra på sig tidsfel och inte direkt något ställe att ta igen tid på. Men men, det är ju lika för alla så :) Men jag tror på mycket tidsfel, det går ju inte att dundra fram i 380m tempo på små skogsstigar som svänger mycket!

Jo precis, jag startade sist :) Nej jag såg inte dig heller.
Jag missade att ta min starttid imorgon, hoppas att den kommer ut på hemsidan senare ikväll. Men annars borde man väl kunna räkna med 2 min per ekipage?

Aha, då var det nog mammsen du såg! Var hon jättehes? Hon är jätteförkyld nämligen.
Jag har ingen aning om starttider imorgon. Trodde det skulle vara ute på hemsidan nu men det kanske kommer senare ikväll.
Men annars räknar jag med 2 min per ekipage. Så det går ju ganska fort ändå! Jag har nummer 20 men är nog där redan innan klassen startar, vill nog gå banan en gång till. Tycker det är svårt att memorera hindren när det inte står hindertyperna på banskissen! Får fylla i det själv imorgon helt enkelt.

Precis, det är lika för alla. Men en sån här bana är nog lite mer teknisk ändå, med alla svängar och så. Hindren kommer ju ganska fort också, utan att man hinner se dem så långt i förväg.

Möjligt att hon var men ingenting jag tänkte på så det kan inte ha varit så farligt i alla fall :)

Ja kan ju vara bra att gå banan en gång till men jag tror att jag hoppar över det, kommer ihåg vilka alla hinder är så det är ju skönt, det jobbiga är (som du ju sa) att dom kommer så fort och man inte hinner se dom så man vill ju ha lite koll på vad som kommer.

Hur har det gått för alla idag?

Gick bra för mig, pållen kändes otroligt fräsch! Fick ett litet kråkhopp på första hindret så hälmen hamnade på sne. Han bjöd på riktigt bra, enda hindret han stod emot lite var trappan, men han hoppar om man säger åt honom.
Dock var det nära att jag fick bada! Tror han blev chockad när vattnet kom, så han stannade till och hoppade åt sidan, det var jag inte riktigt beredd på. Igenom kom vi i alla fall men jag tappade stigbygeln så sista biten red jag utan, men det gick ju bra ändå! Slutade som trea!

SandraW, såg din start och målgång! Vad hände efter andra hindret? Såg ut som du skrittate/bröt av till trav?
Vilket fint språng ni fick på sista!

Senast ändrad:

Jag såg din start och målgång med :) Och såg att det hände något vid vattnet men inte riktigt vad, men nu vet jag!
Jag tappade stigbygeln efter andra hindret och fick inte fatt på den så jag bröt av till trav för att få tag i den.

Min var lite knäpp idag, stod emot jättemycket på alla hinder förutom 10 och 13, jag fick driva jättemycket för att överhuvudtaget få fram honom till alla hinder. Var i alla fall felfria på hinder men fick 8,4 tidsfel vilket jag tror till störst del berodde på att han backade av så mycket så vi förlorade tid på det, hade bra tempo mellan hindrerna.
Men jag tror på ovana, vi har aldrig hoppat i sådan fart på sådan trång bana förut så han var nog lite konfunderad, han går mycket bättre när hindrerna står lite mer öppet, som sista hindret gjorde idag och då fick vi ett jättebra språng!

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 958
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 412
Senast: mackan
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 674
Senast: skuggi
·
Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 666
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?