Upplands Västmanlands FRK 10-11 maj

Sv: Upplands Västmanlands FRK 10-11 maj

Jag såg din start och målgång med :) Och såg att det hände något vid vattnet men inte riktigt vad, men nu vet jag!
Jag tappade stigbygeln efter andra hindret och fick inte fatt på den så jag bröt av till trav för att få tag i den.

Min var lite knäpp idag, stod emot jättemycket på alla hinder förutom 10 och 13, jag fick driva jättemycket för att överhuvudtaget få fram honom till alla hinder. Var i alla fall felfria på hinder men fick 8,4 tidsfel vilket jag tror till störst del berodde på att han backade av så mycket så vi förlorade tid på det, hade bra tempo mellan hindrerna.
Men jag tror på ovana, vi har aldrig hoppat i sådan fart på sådan trång bana förut så han var nog lite konfunderad, han går mycket bättre när hindrerna står lite mer öppet, som sista hindret gjorde idag och då fick vi ett jättebra språng!

Aha, okej. Ja om man tappar stigbygeln efter andra hindret kan det ju vara bra att försöka få tag på den. Jag försökte få tag i min med efter vattnet men insåg att det var lika bra att köra sista biten utan. :)
Banan var ju som sagt trång och det bromsar ju upp hästarna en hel del. Var väldigt många som hade tidsfel.
Fast det är roligt med lite annorlunda banor, man behöver ju träna på alla sorters.
När blir nästa tävling för dig då?

Verkligen alla var jätte gulliga!!

För mig gick det piss i dressyren har ALLTID legat runt 55 i straff nu fick jag 67 :eek: men det beror bara på underlaget vi kom ingenstans tog mig tre försök att fatta vän galopp som jag vanligtvis bara behöver tänka så börjar han galoppa...... Var så JÄVLA förbannad efter den dressyren :p
Men men.... Felfritt i hoppningen har tränat mycket att han inte ska bli nonchalant på låga hinder så det har verkligen gett resultat.

Terrängen var helt underbar typ.. han var jätte tittig på alla hinderdomare, och stenarna innan trappan där höll det på att gå åt helvetet. Men han skärpte sig när jag drev på honom. Sen fick vi stora problem vid vattnet borde ha fått fel där men de var snälla och så fick jag "bara" 12 tidsfel totalt. ;)

Var så jävla kul, skönt att säsongen ÄNTLIGEN är igång :D:D

Verkligen alla var jätte gulliga!!

För mig gick det piss i dressyren har ALLTID legat runt 55 i straff nu fick jag 67 :eek: men det beror bara på underlaget vi kom ingenstans tog mig tre försök att fatta vän galopp som jag vanligtvis bara behöver tänka så börjar han galoppa...... Var så JÄVLA förbannad efter den dressyren :p
Men men.... Felfritt i hoppningen har tränat mycket att han inte ska bli nonchalant på låga hinder så det har verkligen gett resultat.

Terrängen var helt underbar typ.. han var jätte tittig på alla hinderdomare, och stenarna innan trappan där höll det på att gå åt helvetet. Men han skärpte sig när jag drev på honom. Sen fick vi stora problem vid vattnet borde ha fått fel där men de var snälla och så fick jag "bara" 12 tidsfel totalt. ;)

Var så jävla kul, skönt att säsongen ÄNTLIGEN är igång :D:D

Vad roligt att det gick bra för dig med!
Tråkigt bara att det inte finns några tävlingar i närheten under sommarmånaderna. Börjar ju igen i slutet på augusti med stockholms, botkyrka, waxholms och Uvfk igen.
Tror faktiskt jag åker till baståsen i juni, även om det är en bit. Är ju bara en dag så då kanske jag kan övertala mammsen att köra!

jag tycker jag har ont om tävlingar men det måste bli värre för er antar jag.

För mig blir det Qvinnersta, Trossnäs, (kanske Baståsen), Bollnäs, Enköping osv

Stort grattis! :D :banana:

Till alla: har ni inte lite bilder som ni kan bjuda på från tävlingen? ;)vore kul å se :bump:

Jo, jag ville inte riktigt hoppa nästan hela banan utan stigbygel :p

Jag ska till Qvinnersta den 24 maj! Ska rida lätt då, känns ju inte sådär jättebra med tanke på terrängen i helgen men men.. jag tror att han behövde en start på sig för att komma igång lite, hoppas det går bättre nästa gång.
Efter det blir det Hofors den 8 juni. Du då?

Här är en till funktionär, var kul att se tävlingen och hjälpa till :). Tyvärr så blev jag bara ännumer sugen på att rida terrängen själv :crazy:
Till alla: har ni inte lite bilder som ni kan bjuda på från tävlingen? ;)vore kul å se :bump:
Jag försökte ta lite bilder men det blev inge bra, var lite för skuggigt just över hindret jag var på.

Här är en till funktionär, var kul att se tävlingen och hjälpa till :). Tyvärr så blev jag bara ännumer sugen på att rida terrängen själv :crazy:

Ja, det är ju det... Jag gick banan efteråt, och försökte komma fram till om den var för stor eller inte, men har inte riktigt bestämt mig.

Jo, jag ville inte riktigt hoppa nästan hela banan utan stigbygel :p

Jag ska till Qvinnersta den 24 maj! Ska rida lätt då, känns ju inte sådär jättebra med tanke på terrängen i helgen men men.. jag tror att han behövde en start på sig för att komma igång lite, hoppas det går bättre nästa gång.
Efter det blir det Hofors den 8 juni. Du då?

Qvinnersta var ligger det? Jag tävlar hoppning den helgen, vi ska debutera 120. :)
Hofors är ju långt bort det med! Mammsen går nog inte med på att köra så långt. Får se om jag får igenom Baståsen. :cool:
Är ju färdigkvalad till lätt också men vill inte skynda mig upp i klasserna. Hästen behöver rutin, han har inte gått någon fälttävlan innan jag började rida det på honom förra året.
Eventuellt rider jag lätt på ryttis i höst, beroende på hur det har gått på de andra tävlingarna.

Men visst får man rida lätt och sen gå ner till debutant igen?
Botkyrka tex har ju bara 90 och *. Så där rider jag ju 90 isåfall.
Eller botkyrka kanske är innan ryttis? hmm..

Stort grattis! :D :banana:

Tyvärr inte. Men syrrans kille ska tydligen ha filmat de två första hindren + målgången åt mig.. Ska se om jag kan få upp något på nätet!

Qvinnersta var ligger det?
Men visst får man rida lätt och sen gå ner till debutant igen?
Botkyrka tex har ju bara 90 och *. Så där rider jag ju 90 isåfall.
Eller botkyrka kanske är innan ryttis? hmm..

Qvinnersta ligger i Örebro.
Ja du får absolut gå ner i klasserna igen.
Och Botkyrka ligger helgen efter Ryttis.

:D

Hofors är ju långt bort det med! Mammsen går nog inte med på att köra så långt. Får se om jag får igenom Baståsen. :cool:

Hm...:eek: Vallentuna - Hofors är ca 18 mil :eek:

Det kallar de flesta i FT-Sverige nära :D Du har nog hamnat i fel gren :rofl::devil::rofl:

Hm...:eek: Vallentuna - Hofors är ca 18 mil :eek:

Det kallar de flesta i FT-Sverige nära :D Du har nog hamnat i fel gren :rofl::devil::rofl:

Haha, jo jag vet att folk åker land och rike runt. Hade jag gärna gjort, men det är mammsen som kör. Hon har inte BE körkort så vi får ta "lilla" bilen och pappa blir grinig över att den går så mycket :o

Men baståsen skulle nog gå bra eftersom det var endagars.
När man åker så långt måste man ju ha uppstallning och boende också, inte billigt direkt. :(
Jag förstår att man är beredd att åka om man rider högre klasser men så länge vi rider debutant känns det inte så aktuellt.

Hofors är också (riktig) endagars, du klarar dig utan uppstallning

:idea: bara hjälper dig med argument mot mamsen :laugh:

Åh vad roligt, hoppas det går bra! Men det gör det säkert :)

Det blir ju långt att åka, finns ju inte så mycket tävlingar i närheten så då har man inte så mycket val :)

Jo det tror jag. Jag tänkte testa en lätt nu och om det går åt skogen går jag självklart ner i debutant igen. Men det tror jag inte att det gör och då tycker inte jag att steget känns så jättestort upp till lätt, men jag får återkomma med rapport efter Qvinnersta.

Åh vad roligt, hoppas det går bra! Men det gör det säkert :)

Det blir ju långt att åka, finns ju inte så mycket tävlingar i närheten så då har man inte så mycket val :)

Jo det tror jag. Jag tänkte testa en lätt nu och om det går åt skogen går jag självklart ner i debutant igen. Men det tror jag inte att det gör och då tycker inte jag att steget känns så jättestort upp till lätt, men jag får återkomma med rapport efter Qvinnersta.

Jo, det är väl inget jättekliv upp till lätt. Tror inte det skulle bli några problem för oss heller. Men med tanke på att det bara är de två senaste (ryttis + Uvfk) där han har börjat bjuda och fatta vad det handlar om så vill jag ha lite fler bra rundor innan.

Lycka till i Qvinnersta! Vill gärna höra rapport sen!

Hofors:
Anmälningstiden börjar 28/4 och utgår torsdag 22/5 eller när antalet anmälda uppgår till 80 st.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 958
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 412
Senast: mackan
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 674
Senast: skuggi
·
Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 666
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår