Estivuz
Trådstartare
Sv: Upplands Västmanlands FRK 10-11 maj
Aha, okej. Ja om man tappar stigbygeln efter andra hindret kan det ju vara bra att försöka få tag på den. Jag försökte få tag i min med efter vattnet men insåg att det var lika bra att köra sista biten utan.
Banan var ju som sagt trång och det bromsar ju upp hästarna en hel del. Var väldigt många som hade tidsfel.
Fast det är roligt med lite annorlunda banor, man behöver ju träna på alla sorters.
När blir nästa tävling för dig då?
Jag såg din start och målgång med Och såg att det hände något vid vattnet men inte riktigt vad, men nu vet jag!
Jag tappade stigbygeln efter andra hindret och fick inte fatt på den så jag bröt av till trav för att få tag i den.
Min var lite knäpp idag, stod emot jättemycket på alla hinder förutom 10 och 13, jag fick driva jättemycket för att överhuvudtaget få fram honom till alla hinder. Var i alla fall felfria på hinder men fick 8,4 tidsfel vilket jag tror till störst del berodde på att han backade av så mycket så vi förlorade tid på det, hade bra tempo mellan hindrerna.
Men jag tror på ovana, vi har aldrig hoppat i sådan fart på sådan trång bana förut så han var nog lite konfunderad, han går mycket bättre när hindrerna står lite mer öppet, som sista hindret gjorde idag och då fick vi ett jättebra språng!
Aha, okej. Ja om man tappar stigbygeln efter andra hindret kan det ju vara bra att försöka få tag på den. Jag försökte få tag i min med efter vattnet men insåg att det var lika bra att köra sista biten utan.
Banan var ju som sagt trång och det bromsar ju upp hästarna en hel del. Var väldigt många som hade tidsfel.
Fast det är roligt med lite annorlunda banor, man behöver ju träna på alla sorters.
När blir nästa tävling för dig då?