uppladdning..

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Binsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 015
B

Binsan

hur planerar ni på Buke era "försäsonger" nu när alla hopp och dressyrtävlingar drar igång?:)

Sv: uppladdning..

Har kört igång hoppträning för Sara A. nu varannan vecka, kommer att bli en del dressyr träning för Jan-Ove också. Tävlandet kör vi igång med hopptävling nästa helg. Blir 100 och 110 cm. Planerar sedan att åka och hoppa unghästklasserna på Sydslätten där blir det två 100 cm på fredagen och 110 samt 120 på lördagen. Därefter kommer jag inte ihåg, har kalendern på annat ställe ljust nu.

Du själv då?

denna helgen mjukstartar vi med två 110 cm, nästa helg blir det 110, 120 cm i Alingsås. sen hoppas jag på att kunna konditionsträna lite och om ca 4 veckor tävla i Lidköping, mariestad, sedan ladda upp ytterligare till Mantorp!:bump: :)

Jag ska faktiskt tävla dressyr i helgen, en LA:6 därefter vet jag inte hur det blir med tävlandet, ev en dressyr till i februari.
Var på banhoppningsträning för Johan Lundin i helgen, och det blir en till sådan i februari.
Var på en hopptävling i trettonhelgen, var plac i 120 :banana: men sen får vi se med hopptävlingarna, det kryllar inte av dem precis förrän i andra halvan av mars här :mad:
Men kommer inget i vägen ska jag försöka debutera 130 inomhus i mars.

Jag ska på hoppkurs denna helg och dressyrkurs nästa helg. Sen hoppas jag att jag kommer iväg och hoppar 1gång/vecka efter det. Dressyrträning blir det tyvärr bara 1gång/månad då tränaren bor en bra bit ifrån mig och min ekomoni tillåter inte att åka oftare.. Får traggla med det själv..:angel:

Så länge det är så här mycket snö passar jag på att galoppera!!:banana:

Jag har inte planerat några tävlingar än, dock ska jag på programridning 18 feb. Hoppas kunna komma ut på någon dressyr och en eller ett par hopp innan mantorp. Vi har ju inte tävlat sedan Juli så jag tar det lite lugnt och satsar först och främst på att bygga upp självförtroendet igen..

Tränar dressyr en gång i veckan, så hästarna tränas för tränare två gånger i månaden, minst.

Hoppar en gång i veckan med ena hästen och med den andra varannan vecka. Blir lite varvat med terräng när snön försvinner.

Ska ner till Flyinge på helgkurs i vår och rida lite terräng där :D

Sen tror jag att jag ska rida en dressyr och en hoppning innan Mantorp, mest för att kolla att de står fint i transporten, inte stressar upp sej, fokuserar på prestationen osv...

Ska tävla klubbtävling i dressyr nu på lördag, LA:3.
Sen blir det två dressyrtävlingar till i någon LA och två hopptävlingar (110, 120) innan första fälttävlan i Flyinge :)

Men det kanske blir så att jag ska rida hoppallsvenskan div.1 och då måste jag planera om lite tror jag, och skippa dressyren :angel:

Jag hopptränar varje vecka, dressyr varannan.
Har varit ute o galopperat mycket i snön nu i vinter :banana:
Ska tävla första tävlingen för i år på söndag, 1.10, 1.20.
Sen en :angel: dressyrtävling i mars, LB o LA.
I Feb blir de hoppning 1.20 1.30.
Längtar till april och MANTORP :bump:

min dressyrtränare bor oxå ganska långt bort, ca 45 mil, så det blir krumelurträning ca 1-2 ggr i månaden, annars har jag en hopplektion i veckan och en lektion där vi rider markarbete, men skulle inte vilja kalla det ren dressyrlektion...;)

Oj då, så långt har inte jag..

Men jag brukar försöka köra 2 pass när jag ändå åker, så ett på morgonen och sedan ett på em.

Vårt ridhus är bokat på kvällarna för olika träningar så jag brukar försöka åka på dagen och hoppträna, det funkar så länge min tränare inte har för mycket att göra på jobbet (det brukar bli lång-luncher för hans del) så att han kan gå ifrån.
Förhoppningsvis 1 gång/vecka nu när vi kör igång efter vinteruppehållet!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 921
Senast: settis
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 065
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Philippa Magnusson är ny landslagsledare för ungdomar i fälttävlan. Med en gedigen bakgrund inom ridsporten ser hon fram emot att bidra...
Svar
0
· Visningar
45
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka