Stor häst.
Vad är "för länge" i en klass/nivå?
Jag är egentligen hoppryttare, som pga att jag inte anser hoppningen fungerar för mig och min häst nu börjat tävla dressyr i stället (jag får som bäst låga placeringar). När jag gav upp hoppningen hade jag ju två alternativ, sälja hästen och köpa en ny att hoppa med eller börja tävla dressyr.
Jag har ägt hästen sedan han var 1, nu är han 13. Jag valde behålla och försöka mig på dressyr i stället.
Enligt dressyrnissar (jag är total novis på området så att säga...) så var hästen (nu är han ju väl gammal för en sådan satsning) ett svårklassämne i dressyr. Bla så ville en dressyrdomare köpa honom för några år sedan när min kompis tävlade dressyr på honom. Mkt bra gång och otrolig utstrålning enlig "de som kan".
Hans enda nackdel är ju chauffören (jag)
Och jag har ju bara ringa erfarenhet av dressyr, startade lite på min gamla häst, LC och LB med alltid godkänd poäng, men "bara" enstaka placeringar.
Vad jag vill säga är att bara för att hästen har kapacitet för högre klasser, så har inte JAG det!
För mig räcker gott att i nuläget rida LB med sikte på LA. Och kanske om ngt år satsa på MSV. Om JAG har kapacitet för det!
Men om jag går över lokal till regional och fortsätter få placeringar, då kan jag ju bli uppklassad ur LB! Vill jag det? Rida MSV med målet att få godkänt känns inte alls lika kul som att få hög placering i LB med superlativen haglande i kritiken!
Jag vill känna mig duktig! Inte medelmåtta, det gjorde jag i hoppningen med min pålle, därför ledsnade jag...