Uppklassning?

E

e_ema

Ja undrar hur de ligger till me upklassning o syskon. tex: Min systers ponny är uppklassad ur LC, får ja då tävla den i LC utan att klassa ner dom? Eller hur ligger de till med syskon? Ja vet iaf 2 st som gör så, starasyskonen är uppklassade o tävlar LA, o småsyskonen rider ibland LC, får man de? :angel:

Sv: Uppklassning?

Lite trådkapning men.. Hur blir man uppklassad ur en klass???

När man blir placerad får man poäng. Tillräckligt många poäng gör att man blir uppklassad ur den klassen, dvs man får inte rida den klassen längre om det inte står "öppen" på propositionen.

Exempel:
Låt säga att man inte får starta LC om man har mer än 50 poäng.
Du vinner 5 LC och får 5 poäng för varje vinst=25 p
Sen placerar du dig i ytterligare 8 LC och får olika poäng för olika placeringar men i slutändan har du ändå fått 52 poäng. Då är du uppklassad ur LC.

Poängberäkningen hittar du i TR. och rider du regionalt så kan du även hitta dina poäng genom att söka på "Resultat" på förbundets hemsida. Men detta är inte pålitligt då förbundet är sena på uppdateringar och klubbarn är sena med att skicka in resultaten.

Men man får väl inga poäng i LC, eller om det nu var alla lokala tävlingar :confused:

Japp det är bara med den ryttaren som har klassat upp den som inte får rida. Tex om en ponny som har gått EM kmr till en ny ryttare måste den kvala till Msv:B med den nya ryttaren.

Rätt, man får inga poäng på lokala tävlingar. Men man blir uppklassad ur LC om man tagit 50p. på regionaltävling eller högre :)

Om det är en öppen klass, då får alla starta i tex LC eller LB även om man är uppklassad.

Men om man är uppklassad ur LC, då får man väl ändå rida PAS div. II om man inte ridit div. I ? å så
får man låna ut sin uppklassade ponny till en annan ryttare, dvs. säga inte ett syskon och låta den gå PAS div. II även om den gått div. I med ägaren? ;)

SunnyJanniBamse ; man blir väl inte uppklassad ur LC vid 50p i regional klass eller högre, det är väl 20p som gäller? Eller har jag fått allt om bakfoten? ;P

Senast ändrad av en moderator:

Ett syskon kan tävla en ponny som är uppklassad eller startad i en en högre division i lägre klasser. Men en kompis får inte rida hästen i de klasserna som ponnyn är uppklassad ur utan att det skett ett ägarbyte.

Det står i TR att syskonregeln gäller syskon och syskonlika förhållanden.

Är hyfsat insatt i detta då jag och min syster delade ponny och hon tävlade msv b och msv a med den medan jag hoppade lc, lb. Inte så populärt bland de man tävlade mot, men jag hade ju inga poäng med ponnyn. Det är svårare för min del nu om jag vill att ponnyn ska gå lägre klasser då min syster nu är 19 år och jag och ponnyn är uppklassade ur LB, en kompis får ju inte hoppa ponnyn på lc, lb nivå.

SunnyJanniBamse ; man blir väl inte uppklassad ur LC vid 50p i regional klass eller högre, det är väl 20p som gäller? Eller har jag fått allt om bakfoten? ;P

Oj, nu blev jag oxå osäker.. Jag har säkert skrivit fel.
Det är väl ur LB man blir uppklassad om man har 50 p. eller högre? :p
För LC gäller säkert 20 precis som du skrev!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 605
Senast: Ragdoll
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 671
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar