Uppklassning, dressyr

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare juno_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 537
J

juno_

En häst som gått Intermediaire - vilka klasser är den uppklassad ifrån?

Sv: Uppklassning, dressyr

Den behöver så vitt jag vet, inte vara uppklassad alls!

Poäng utdelas efter placeringar fr o m regional tävling.
Kvalificering till deltagande i högre klasser beräknas efter hur hög procentandel av max poängen man blivit belönad med.

I teorinbehöver inte ens 80% ha lett till placering och därmed poäng

En häst som är placerad i Intermediere 1 är automatiskt uppklassad ur Msv B på nat/elit tävling.
Man kan inte bli uppklassad ur "I", tabellen i TR slutar på uppklassad ur Msv A/Prix S:t G, där 140 poäng gäller.

För uppklassning ur viss klass gäller endsat poäng tagna i samma eller högre klass.

Blev lite luddigt... :angel:

Tack!
Men vad är kvalet till Intermediaire?

Så antagligen är hästen uppklassad ur åtminstone LA?

Såvitt jag kan käsa mig till så behöver dt inte vara så.
För uppklassning ur LA i år krävs att hästen fick mer än 80 uppklassningspoäng förra året.

Sorry, för att få Starta intermediere på nationell tävling krävs 62% i Msv A/Prix S:t G på regional tävling.

Liknande trådar

Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
57
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 316
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästan 30 svenska ekipage är på plats i Herning, Danmark för internationella klasser i såväl hoppning som dressyr. Under tävlingens...
Svar
0
· Visningar
45
Senast: Gunnar
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
1 626
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka