Uppfödare?

Bubble

Trådstartare
En till hundfråga då :p Hur hittar man bra uppfödare, hur ska man veta vad man ska titta efter om man inte är så van vid hundar? Om man planerat att skaffa valpen till sommaren (ledig från skolan och så) är det för tidigt/sent att börja boka valp nu? :)

Sv: Uppfödare?

Ring SKK och be dem skicka en lista på uppfödare inom den ras du tänker köpa och sedan kikar du på deras hemsidor, ringer till de som verkar intressanta och kunniga :)

Jag kontaktade valpförmedlaren av min ras o fick tips på valpar som fanns o även en rekommendation till en tik som skulle paras i min närhet.

Eftersom den kullen var precis vad jag letat efter så väntade jag på denna kull. Ringde uppfödaren o anmälde intresse på första löpdagen o fick ta del av hela dräktigheten o valparnas liv från första dagen.

Tycker att jag fick suverän hjälp att finna det jag sökte :bow:

Googla hundrasen, någon av de första träffarna bör gå till rasklubben. Gå in där. Där brukar finnas uppfödarlistor och listor på när de väntar valpar. Om detta inte finns så finns där kontaktuppgifter till valpförmedlare, ring denna person och hör dig för.

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 950
Senast: Sel
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 587
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 687
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka