Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En till hundfråga då Hur hittar man bra uppfödare, hur ska man veta vad man ska titta efter om man inte är så van vid hundar? Om man planerat att skaffa valpen till sommaren (ledig från skolan och så) är det för tidigt/sent att börja boka valp nu?
Ring SKK och be dem skicka en lista på uppfödare inom den ras du tänker köpa och sedan kikar du på deras hemsidor, ringer till de som verkar intressanta och kunniga
Jag kontaktade valpförmedlaren av min ras o fick tips på valpar som fanns o även en rekommendation till en tik som skulle paras i min närhet.
Eftersom den kullen var precis vad jag letat efter så väntade jag på denna kull. Ringde uppfödaren o anmälde intresse på första löpdagen o fick ta del av hela dräktigheten o valparnas liv från första dagen.
Tycker att jag fick suverän hjälp att finna det jag sökte
Googla hundrasen, någon av de första träffarna bör gå till rasklubben. Gå in där. Där brukar finnas uppfödarlistor och listor på när de väntar valpar. Om detta inte finns så finns där kontaktuppgifter till valpförmedlare, ring denna person och hör dig för.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.