Uppdrag bantning del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uppdrag bantning del 4

De dagar han inte körs står han för tillfället. Inte lättaste att hinna få ingång fet ponny samtidigt som man pluggar på heltid samt jobbar dygnspass ibland :p Tricktränar han lite då bara så får tänka iaf den dagen :) Tyvärr hade det inte gått att promenera honom som vägarna ser ut nu endå. E bara ponnyn som går med dubbar här, så hade glidit efter honom. Han e inge vidare uppfostrad i grimman har jag märkt. Springer på lika mkt när man leder honom som när man kör XD
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

De dagar han inte körs står han för tillfället. Inte lättaste att hinna få ingång fet ponny samtidigt som man pluggar på heltid samt jobbar dygnspass ibland :p Tricktränar han lite då bara så får tänka iaf den dagen :) Tyvärr hade det inte gått att promenera honom som vägarna ser ut nu endå. E bara ponnyn som går med dubbar här, så hade glidit efter honom. Han e inge vidare uppfostrad i grimman har jag märkt. Springer på lika mkt när man leder honom som när man kör XD

Vet precis hur det är. Jobbar iofs sällan dygnspass nuförtiden, men jobbar 2 dagar i veckan och pluggar heltid.
Har löst det så att jag fixat medryttare som hjälper mig en dag i veckan. Så rider jag de andra 4-5 dagarna, beroende på hur jag jobbar och hur jag går i skolan. Men jag har inte så mycket val, han klarar inte av att stå några dagar.

Du som var så fiffig med att sätta "broddar" på hästen får väl införskaffa ett par själv. Och om han är så odräglig att leda så är det ju ännu en anledning att göra det, så han lär sig. ;)
Ut med träns och en pekpinne. Borde ju gå ganska snabbt att lära sig. Kan han lära sig tricks så kan han ju definitivt lära sig gå i grimma. :idea:
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

KL

Jag är så glad, så glaaad! :laugh:

Min lilla ponny börjar bli smal! Ska bli så kul att väga honom och se hur mycket som försvunnit. Centimetrarna bara rasar bort! Han har minskat 40 cm på två år, det är massor!
Det kommer nya bilder senare i veckan.
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Ja, jisses 40 cm är verkligen mycket!!

Jag kollade på mitt band idag och bara 10 cm gör ju ca 50 kg!!!

Heja, jag vill se nya bilder!!!
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Var det inte när du bantade henne när hon stog?

hon som tränas hårt däremellan borde hellre banta då.- inte fodras upp så mkt.

förr hade hon aldrig kolik så det hängde kanske ihop med att hon fick för lite o då åt spån.

Slimmad kan hon vara när hon är i tävlingskondis.
Jag ger linfrökaka året om för magen, pälsen mm.. På vintern i varmt vatten o de dricker skitbra.

Hon hade kolik redan i början när vi köpte henne 2004. Var bland det första hon fick.

Sedan rullade det på, men har fått höra att hon inte varit helt fri från koliker redan innan vi köpte henne, men det vet jag som sagt inget om.
Har bara hört om det, har träffat lite ryttare som red henne när hon gick på ridskola för x antal år sedan.

Hon fodras aldrig upp. När hon var i full gång åt hon 8 kg silage och 0.5 kg müsli, på grund av att hon fick kolik så lätt vägrade jag att ge henne så mycket kraftfoder.

Och nej, hon stod inte när hon fick det här anfallet. Hon reds i alla gångarterna då. :)
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Nu börjar det...

... snart kommer det vara hår, hår, hår överallt!
Godi har börjat fälla runt öronen.


Ser verkligen fram emot att få se honom i sommarpäls så man kan få en bättre bild av hur han ser ut. Jag blir inte riktigt klok på hur han ser ut nu egentligen. Han är jättefin över revbenen, de känns hur lätt som helst, överallt. Men på rumpan är han fläckvis lite dallrig, och med lätt tendens till äppelform.
Jag hade hoppats att han skulle slimma till rumpan lite också. Jag inbillar mig att höfterna inte kommer sticka ut lika mycket som förra året eftersom han har musklat sig så mycket sen dess. Så han kommer nog se lite bättre ut även om han tappar lite mer på rumpan.


Han ligger i alla fall stadigt på 323, vilket känns helt ok. En cm smalare, dvs318 är det smalaste han visat och då vara han verkligen smal, omusklad och benig. Så midjemåttet är nog så litet det kan bli. Det är bara rumpan som skulle kunna vara lite mer slimmad.
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

*kl*
Är det bara jag eller har Prinsens mage blivit iaf lite mindre :p

Då (4 veckor sedan)
32033657.jpg


Nu
32033658.jpg
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Moa häromdan...
bild0638_128361573.jpg

bild0639_128361613.jpg


Svårt att få vettiga bilder på en ponny som inte vill stå still (:eek:)!
Får försöka ta bättre bilder i helgen.
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Din lilla ponny får mer hö per gång än mina som väger 3-4 gånger så mkt.

Om du tittar på högen o sen på buken- hur stor buk måste den inte ha för att få plats med allt. Dessutom är magen i vägen för bakbenen- OM den ska jobba. tungt att bära på oxå.

Den kanske är dräktig... har i såna fall missat det:angel:
Jämför med Moas ponny som dessutom har muskler:bow:
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Jättefin Moa :bump::bump: Verkligen urfin, bra kämpat!

Urkella: Du har en bra bit kvar men du har väl inte hållt på så länge (orkar inte gå bak i tråden ock kolla :angel:. )? Men jag reagerade också över storleken på högarna på de två bilderna. Kanske är det en synvilla eller en tillfällighet att det ser mycket ut för den lilla hästen?

Jag hoppas fortfarande på bättre väglag för det är jämt göra att bara försöka skritta på blankisen :(
Har dragit ner knappt ett kilo hö på bantarponnyn då jag tycker hon börjar se rund ut. Får se om det ger resultat men jag önskar jag kunde rida i högre tempo för att rida bort det.
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Vad fin hon har blivit!!

Såg henne i någon tråd för ett tag sen , vilken skillnad!

urkella- Vilken liten sötis!

Blir galen på detta vädret! Har motionerat min lilla i hagen nu varje dag, börjar bli riktigt tråkigt.
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Var det min ponny som du kallade hängbuksvin, det kanske det var?

Jag tror denna bild är ovisad i tråden. Här började hon bygga fettdepåer och jag fattade ingenting. Ni ser ju betet..
18283010.jpg


Och sen blev det ju som det blev....
26158555.jpg

20873383.jpg

27006853.jpg


Så nu har jag skämt ut oss tillräckligt..
Det är ju inget jag är stolt över precis, hur man kan göra såhär mot sin älskade ponny... Jag vaknade upp innan hon fick fång och det är jag mycket glad för.
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Bild 3 är ju efter uppvaknandet.

Tycker att du har gjort ett skitbra jobb du jobbar nu i förebyggande syfte.
Kanoners:bow::love:

den ser ju yngre ut.

Är det ngn skillnad på pälsen?
Den ser väldigt märklig ut på första bilden:eek:
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

Tack :)
Jag är så glad, hon är en helt annan ponny nu. Dock inte alltid till det positiva, nu orkar hon vara en bitch:angel: Fast hon är ganska söt när hon springer omkring och är kaxig mot allt:D

Första bilden är en fällningsperiod, hon ser oftast förjävlig ut då. Plus att hennes päls blir elektrisk och drar åt sig all skit som finns i närheten. Sen mådde väl kanske inte kroppen så bra då heller.

Bild 3 är till viss del efter uppvaknandet, men det dröjde ändå till i våras tills jag verkligen vaknade upp och insåg vad jag höll på med.
 
Sv: Uppdrag bantning del 4

tror jag verkligen inte han får. Då höet han äter där väger ½ kg (han får 2 kg hö om dagen + 1 kg halm, som han äter hälften av) Klart att moas ponny har mer muskler då jag gissar att den har varit på bantning och igång ganska mkt längre än min. Första bilden är tagen samma dag som jag fick honom så därför kan jag inte hlälpa att han är fet och omusklad men att jag övergöder honom håller jag verkligen inte med om då man innan fick klagomål av andra att man svälter honom i en annan tråd.

moa: från 121 cm till 119 :p så lite smalare har han blivit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp