du missade visst denna raden jag skrev:
"Jag säger inte att jag är bäst och det jag gör är rätt".
jag frågar om råd som alla andra är det olagligt i denna tråden JAG gjort helt plötsligt eller? måste man ha analys för att få vara med?
Jag bara ifrågasätter analys och se vilket rabalder det blir....
kanske är det inte så bra som folk hysteriskt ska övertala alla andra om...ibland får jag en känsla av att man blir mer orolig och man måste veta in det minsta vilket gram kalcium bla bla hästen får i sig men har ni inte tänkt på att VEM vet och HUR vet man EXAKT hur mkt varje individ SKA ha? alla individer är unika och extremt komplexa hur ska man kunna veta exakt hur mkt varje häst ska ha och jag förstår om man blir idiot när man försöker ta reda på det för det är ärligt talat helt omöjligt att veta.
så man får chans, som man gör utan analys
Alltså jag tror inte på att gå efter tabeller osv, det är ju bara någon som hittat på detta för att tjäna pengar på hysteriska hästägare och se, de lyckas ju.
det är ju totalt omöjligt att veta exakt vad en viss hästkropp med exakt ett visst arbete och exakt det kilot de ligger på för DAGEN för de kan ändra snabbt från dag till dag.
jag menar att det är nog inte så enkelt som ni försöker att få det att framstå som, 500kg häst, 160mkh, lätt arbete, lättfödd...så enkelt är det inte, en annan häst som exakt passar in i de ramarna kan vara totalt olik den första osv osv osv, och ger man dem samma mat kan det sluta i katastrof...
rasen tex är ju aldrig omtalad olika raser har olika förbränning osv.
men då säger ni att man måste ju fodra med ögat med, visst men till slut står man där och fodrar med ögat, varför ska man då ha analys?
jag vill se att det funkar som det ska, att hästarna blir extremt mkt finare och bantas ner lätt MED analys...jag tycker mig knappt se någon skillnad på hästar här med eller utan anlys de utan går nästan bättre för ibland eftersom de inte stirrar sig blinda på analys siffrorna...
jag vill inte få magsår o gå o oroa mig för massa jäkla siffror det gjorde man ju i skolan så det räckte o blev över, hur ofta analyserar ni själva er mat för den delen är ni lika extremt noga med att ni själv får exakt alla vitaminer och mineraler och rätt kvot av allt då?