Sv: Uppdrag Bantning! (Bantningstråd nr 2)
Nu:
Jan 09:
Nov 08:
Nu:
Jan 09:
Nov 08:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du menar lite som att servera lusern hack? inte lika mkt fibrer pga så korta strån?
Haha, hur lyckas man med det? Man lägger ju ihop alla separata delar och dividerar med hur många moment det nu är (6 eller 7 är det väl om jag inte minns fel).
Det är ju ingen exakt grej som man ska följa till 100% men det är ett excellent verktyg vid hullbedömning.
Och hela fettdepån vid mankammen är borta . Tyckte att han var snyggare innan vad det gäller halsen men enl min hovis så var det ett bigg NONO!! (Fångrisk)
Ett tips är att hämta lite grenar och sly från vägkanterna att lägga in i boxen för natten. Det gör vi till våra bantare nu, Några nya rejäla grenar varje natt håller dem lite mer sysselsatta. Brukar ta björk och grangrenar. Har upptäckt att de grangrenar som är lite tunnare där barren växer platt istället för runt om hela kvistarna är mkt populära bland hästarna. Även lite tjockare stambitar är goda att stå och skala och gnaga på i brist på anant så slipper inredningen bli så tuggad på.
Att strö lite halm att plocka på hjälper också.
Ja, det är pinsamt ! Men jag tycker att man kan se en viktnedgång redan mellan november- och januaribilderna, och då bantades hon egentligen inte utan åt nog 8 kg torrt hösilage med nästan 9 mj. Jag har konstaterat att den STORA boven är dygnet-runt-bete, även på väldigt mager bete...
hej min shettis har fettnacke men är inte så tjock kring magen, hon har fång och inte blivit riden på 5år. hur kan jag få bort nacken utan att få bort hennes mage? hon har nästan inget gräs i hagen och får ca 2-3 kg hö om dagen och bara betfor och äpple som kraft. förstår inte hur hon kan bli tjock på den kosten!! har letat efter medryttare till henne men ingen har svarat, (borde nog inte nämna att hon är galen i annonserna) några tipps??
Tack så mycket ! Grattis själv ! Det var stor skillnad !