Sv: Uppdrag Bantning! (Bantningstråd nr 2)
Ingen aning ang krafft protein, aldrig behövt ge det.
Tyvärr vet jag inte pris idag på krafft rehab, sist jag gav (för två år sen, hade Disse på det i början, men på honom fungerade det inte sådär magiskt) låg priset kring 8-9 kr/kg, så tyvärr inte billigt.
Önsketänkande eller ej, men bäst effekt tycker jag att jag haft med en kombination av 50 - 50 av rehab och hestekraft. Dock mitt första rehabexperiment, så innan stod den jag provade på då (Kele) på havre och kraft breed (numera krafft pluss grön), hon var väldigt pipig på vad hon åt.
Fblstoet stod på havre och betfor innan, och jag satte henne på rehab, hestakraft och havre, och kunde sen sakta ta bort mer och mer och tillslut höll hon hullet på 'bara' fritt silage (20 kg).
Disse stod på korn, grund och betfor när han kom. Honom bytte jag till korn + hestekraft + rehab först, och det funkade, men inte magieffekten. Så sen hade jag honom på 50 - 50 korn och hestekraft samt olja, och där har jag kunnat dra ner mer och mer, inte nere på håller hullet på bara silage än, men han kräver mindre MJ nu än när han kom =)