Uppdateringstråd 30

Vi bor avsides i skogen och ingen i närmaste byn verkar hålla på med raketer så hos oss var det väldigt lugnt igen. Sista kvällsrundan vid 19-tiden hörde vi som mest någon svag bom.
Vid 12-slaget tittade vi på tv och trots att vi bor i ett gammalt torp hörs absolut ingenting in så vi märkte inte av några raketer alls. Otroligt skönt!

Någon mer som har snöstorm?
Skulle gå en runda här på några km men fick vända efter 500 meter :(
Hundarna sprang som tokar men jag fick så ont i ansiktet så det gick inte fortsätta :(

Någon mer som har snöstorm?
Skulle gå en runda här på några km men fick vända efter 500 meter :(
Hundarna sprang som tokar men jag fick så ont i ansiktet så det gick inte fortsätta :(
Snöar en hel del här, så vi (jag o kompisen) gick in i ridhuset så de fick springa av sig där och sen vände hemåt när de gjort ifrån sig ute.

Efter att ha läst om alla bortsprunga hundar så funderar jag på att köpa någon typ av GPS till Bog. Floki är 1000% säker i inkallning, men Bog... litar jag inte på till 100%. Han är nästan alltid i långlina, men man kan ju klanta sig och tappa hundskrället. Är det någon här som har någon rekommendation?
Tractive verkar poppis men kräver abonnemang som de flesta andra GPS-trackers.
För mig räcker en varsin AirTag på hundarnas halsband bra eftersom vi mestadels rör oss i relativt tätbebyggt område (räknar de flesta områden i Stockholm dit även skogen eftersom det ofta finns någon med iPhone i ”närheten”).

Idag testade Xarko om det gick att gå på vatten i ån - det gjorde det inte. Men årets första dopp är därmed avklarat, klädsim dessutom 😂
Jag som hade gjort mig till och satt på regntäcke för att inte få hem en jätteblöt och lerig hund. Tji fick jag.

Visa bifogad fil 160034
Gissa provade det i kanalen ett år med fleeceoverall på, den kalla blöta hunden fick gå naken dom ca 3km hem o jag fick som vilken förälder som helst bära dom skitiga blöta kläderna hem :mad::D

Husse har börjat springa och fick han ta med hunden. Han tyckte hon var ytterst olydig och bara drog som en idiot )och hade jätte kul) men inte husse 😅
Frågade om han inte sa åt henne att gå bakom eftersom hon går hur fint som helst när jag springer med henne om jag inte ber henne dra 🤷‍♀️ men tydligen lyssnade hon njeta 🤣

Är verkligen mattes vovve (och husse är usel på djurträning 🙄)
IMG_0189.webp

Husse har börjat springa och fick han ta med hunden. Han tyckte hon var ytterst olydig och bara drog som en idiot )och hade jätte kul) men inte husse 😅
Frågade om han inte sa åt henne att gå bakom eftersom hon går hur fint som helst när jag springer med henne om jag inte ber henne dra 🤷‍♀️ men tydligen lyssnade hon njeta 🤣

Visa bifogad fil 160054
Bog lyssnar inte heller på min sambo, ibland skäller han till och med på andra hundar när dom är ute och håller inte tyst när han blir tillsagd. 😅

Bog lyssnar inte heller på min sambo, ibland skäller han till och med på andra hundar när dom är ute och håller inte tyst när han blir tillsagd. 😅
De flesta av våra följer inte ens med husse ut för att kissa... Det kan gå fint en och en, men när hela flocken är med så stannar Frodo vid dörren, Bob och Tam springer tillbaka till Frodo, maken ropar utan resultat eftersom Frodo tror att han dör utan mig, maken muttrar och då går Zoe också hem. Twt följer med de äldre.

Det är koppel på som gäller, men det hjälper inte på Frodo...

Visa bifogad fil 160054
Haha mina står o tittar på husse som att han vore dum i huvudet bara han ber dom sitta ner o sen går dom därifrån så de finns fler mattegrisar :D

Nu har vi varit ute och lekt i snön, men dårarna fick isklumpar i tassarna och var djupt olyckliga. Blev ett fasligt sjå att hjälpa dem så att de faktiskt ville fortsätta springa. Och så dundrade de in i min vad precis i början. Om jag inte redan har ett stort blåmärke där så kommer jag tveklöst att få det sedan. Herrejösses så ont det gör! Men, hundarna är glada och senare idag ska vi iväg till sambons mor och syster, då blir det ännu gladare hundar :D

Efter att ha läst om alla bortsprunga hundar så funderar jag på att köpa någon typ av GPS till Bog. Floki är 1000% säker i inkallning, men Bog... litar jag inte på till 100%. Han är nästan alltid i långlina, men man kan ju klanta sig och tappa hundskrället. Är det någon här som har någon rekommendation?
Tractive med 2-årigt abonnemang på kampanj, då blev premium nästan lika billigt som standard. Nu kan jag kan dela med mig till sambon, som också kan följa henne om det skulle hända något. Den är inte exakt exakt på metern, men tillräckligt bra tycker jag.

2 år och 4 månader, hanhund.
Kan de va hormoner?
Knut är rörig just nu, ser saker han blir osäker på? Idag såg de ut som han kolla på några bilar först o sen ett tält? Tar kopplet i munnen o ska ”gå hem”.
Lite vankande hemma med och vill vara nära ♥️

Kan va saknaden av Gry med uppepå allt?
Hon va ändå hans trygghet.

Kan de va hormoner?
Knut är rörig just nu, ser saker han blir osäker på? Idag såg de ut som han kolla på några bilar först o sen ett tält? Tar kopplet i munnen o ska ”gå hem”.

Är det inte runt den åldern (eller kanske ofta lite tidigare?) som de verkligen "blir vuxna" mentalt? Jag tänker att det i sådant fall säkert kan komma lite osäkerhet och sådant när hormonerna stökar! Eller kanske någon löptik i närheten, om han är en sådan som reagerar på det?

Visst är Knut en labbe, eller tänker jag på någon annan nu? Jag har ju en del träningsbekanta med olika retrievers, och de flesta verkar eniga om att en retrieverhane blir vuxen runt 3 års ålder.

Är det inte runt den åldern (eller kanske ofta lite tidigare?) som de verkligen "blir vuxna" mentalt? Jag tänker att det i sådant fall säkert kan komma lite osäkerhet och sådant när hormonerna stökar! Eller kanske någon löptik i närheten, om han är en sådan som reagerar på det?

Visst är Knut en labbe, eller tänker jag på någon annan nu? Jag har ju en del träningsbekanta med olika retrievers, och de flesta verkar eniga om att en retrieverhane blir vuxen runt 3 års ålder.

Ja jag hoppas det med! De är ett jäkla pinkande ute och luktande 😅
Ja han är en labrador och varit ganska valpig länge.

Han ligger tillomed hos mig i soffan (vilket han inte brukar göra)

Kan de va hormoner?

Mentala könsmognaden skulle jag säga om han är frisk i övrigt.
När jag hade stor ras trillade poletten ner runt 3 år.

Kallt, kallt.
Täcke på Oskar men han går som om han inte hade leder i benen. Undrar om det är mindre kallt om man går stelbent? ;)

Han kissar först efter lång tvekan. Bajsa går inte alls. Så vi går in i vedskjulet och där är det ju barmark och då kan han sätta sig i en lövhög.
Promenaderna är minikorta. Han vill inte röra sig.

Lugn dag idag igen men då det snorkallt bokade vi hallen och körde lite rally idag igen för att komma iväg och göra något.
Gick betydligt bättre idag när Spock släppt tanken på att skyltarna är nån slags target och kopplet en kampleksak :p.
Tay gick jättebra såklart, nästan så man blir sugen att träna lite och testa köra avancerad klass.
Corgin tränade fotgående, nåt jag inte brytt mig om då hon främst tränats i agility. Hon är väldigt pepp och snabblärd och det är tacksamt.

Spock
20250101_154549.webp

Imorgon blir det agilityträning och i helgen vallning är planen :banana:.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
867
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 178
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka