Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snöar en hel del här, så vi (jag o kompisen) gick in i ridhuset så de fick springa av sig där och sen vände hemåt när de gjort ifrån sig ute.Någon mer som har snöstorm?
Skulle gå en runda här på några km men fick vända efter 500 meter
Hundarna sprang som tokar men jag fick så ont i ansiktet så det gick inte fortsätta
Tractive verkar poppis men kräver abonnemang som de flesta andra GPS-trackers.Efter att ha läst om alla bortsprunga hundar så funderar jag på att köpa någon typ av GPS till Bog. Floki är 1000% säker i inkallning, men Bog... litar jag inte på till 100%. Han är nästan alltid i långlina, men man kan ju klanta sig och tappa hundskrället. Är det någon här som har någon rekommendation?
Gissa provade det i kanalen ett år med fleeceoverall på, den kalla blöta hunden fick gå naken dom ca 3km hem o jag fick som vilken förälder som helst bära dom skitiga blöta kläderna hemIdag testade Xarko om det gick att gå på vatten i ån - det gjorde det inte. Men årets första dopp är därmed avklarat, klädsim dessutom
Jag som hade gjort mig till och satt på regntäcke för att inte få hem en jätteblöt och lerig hund. Tji fick jag.
Visa bifogad fil 160034
Jag var en elak matte och lät honom behålla täcket på. Han sprang sig varmGissa provade det i kanalen ett år med fleeceoverall på, den kalla blöta hunden fick gå naken dom ca 3km hem o jag fick som vilken förälder som helst bära dom skitiga blöta kläderna hem
Bog lyssnar inte heller på min sambo, ibland skäller han till och med på andra hundar när dom är ute och håller inte tyst när han blir tillsagd.Husse har börjat springa och fick han ta med hunden. Han tyckte hon var ytterst olydig och bara drog som en idiot )och hade jätte kul) men inte husse
Frågade om han inte sa åt henne att gå bakom eftersom hon går hur fint som helst när jag springer med henne om jag inte ber henne dra men tydligen lyssnade hon njeta
Är verkligen mattes vovve (och husse är usel på djurträning )
Visa bifogad fil 160054
De flesta av våra följer inte ens med husse ut för att kissa... Det kan gå fint en och en, men när hela flocken är med så stannar Frodo vid dörren, Bob och Tam springer tillbaka till Frodo, maken ropar utan resultat eftersom Frodo tror att han dör utan mig, maken muttrar och då går Zoe också hem. Twt följer med de äldre.Bog lyssnar inte heller på min sambo, ibland skäller han till och med på andra hundar när dom är ute och håller inte tyst när han blir tillsagd.
Haha mina står o tittar på husse som att han vore dum i huvudet bara han ber dom sitta ner o sen går dom därifrån så de finns fler mattegrisarHusse har börjat springa och fick han ta med hunden. Han tyckte hon var ytterst olydig och bara drog som en idiot )och hade jätte kul) men inte husse
Frågade om han inte sa åt henne att gå bakom eftersom hon går hur fint som helst när jag springer med henne om jag inte ber henne dra men tydligen lyssnade hon njeta
Är verkligen mattes vovve (och husse är usel på djurträning )
Visa bifogad fil 160054
Tractive med 2-årigt abonnemang på kampanj, då blev premium nästan lika billigt som standard. Nu kan jag kan dela med mig till sambon, som också kan följa henne om det skulle hända något. Den är inte exakt exakt på metern, men tillräckligt bra tycker jag.Efter att ha läst om alla bortsprunga hundar så funderar jag på att köpa någon typ av GPS till Bog. Floki är 1000% säker i inkallning, men Bog... litar jag inte på till 100%. Han är nästan alltid i långlina, men man kan ju klanta sig och tappa hundskrället. Är det någon här som har någon rekommendation?
2 år och 4 månader, hanhund.
Kan de va hormoner?
Knut är rörig just nu, ser saker han blir osäker på? Idag såg de ut som han kolla på några bilar först o sen ett tält? Tar kopplet i munnen o ska ”gå hem”.
Lite vankande hemma med och vill vara nära
Kan va saknaden av Gry med uppepå allt?
Hon va ändå hans trygghet.
Är det inte runt den åldern (eller kanske ofta lite tidigare?) som de verkligen "blir vuxna" mentalt? Jag tänker att det i sådant fall säkert kan komma lite osäkerhet och sådant när hormonerna stökar! Eller kanske någon löptik i närheten, om han är en sådan som reagerar på det?
Visst är Knut en labbe, eller tänker jag på någon annan nu? Jag har ju en del träningsbekanta med olika retrievers, och de flesta verkar eniga om att en retrieverhane blir vuxen runt 3 års ålder.
Mentala könsmognaden skulle jag säga om han är frisk i övrigt.2 år och 4 månader, hanhund.
Kan de va hormoner?
Knut är rörig just nu, ser saker han blir osäker på? Idag såg de ut som han kolla på några bilar först o sen ett tält? Tar kopplet i munnen o ska ”gå hem”.
Lite vankande hemma med och vill vara nära
Kan va saknaden av Gry med uppepå allt?
Hon va ändå hans trygghet.