Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan vad frustrerad jag blir när folk tar kull efter kull efter en hane som enligt hemsidan ägs av den människa som blev dömd för djurplågeri samt utesluten från skk pga av kupering.

Hanen i fråga är född i Norge, då hans pappa exporterades dit när han inte klarade mh. Mh avbröts av beskrivare, pappan flyttade till Norge, fick kull där och en hane importerades tillbaka till Sverige. Aktuell hane används nu i avel i Sverige, och finns under "hanar" på dömd människas kennelsida.
Blir så less.
"Oseriöst" räcker inte tiill.... stackars alla hundar 😩

Fan vad frustrerad jag blir när folk tar kull efter kull efter en hane som enligt hemsidan ägs av den människa som blev dömd för djurplågeri samt utesluten från skk pga av kupering.

Hanen i fråga är född i Norge, då hans pappa exporterades dit när han inte klarade mh. Mh avbröts av beskrivare, pappan flyttade till Norge, fick kull där och en hane importerades tillbaka till Sverige. Aktuell hane används nu i avel i Sverige, och finns under "hanar" på dömd människas kennelsida.
Blir så less.
Ja, ibland önskar man verkligen att det var mindre tandlöst. Samtidigt som SKK så klart varken är eller ska vara en myndighet.
Kul att både hon och den lika uteslutna kompisen fortfarande skriver att valpar levereras registrerade i SKK. Men det finns visst inga valpplaner just nu 🤷🏼‍♀️

"Oseriöst" räcker inte tiill.... stackars alla hundar 😩

Ellerhur. Och jag är så jävla sugen på att fråga hur man tänker när man använder den hanen i avel. Dels med tanke på bakgrunden och dels med tanke på ägaren (även om en annan har den enligt skk men jag gissar bibehållen avelsrätt...) men jag orkar verkligen inte dra igång en diskussion och ses som att jag vill styra upp någon häxjakt...

Men liksom. Pappahund har uselt mh till och med överraskning och därefter bryts det då han inte klarar avreagera. VAD BRA ATT TA DEN TILL NORGE FÖR AVEL!!

🙃🙃🙃🙃🙃

Ja, ibland önskar man verkligen att det var mindre tandlöst. Samtidigt som SKK så klart varken är eller ska vara en myndighet.
Kul att både hon och den lika uteslutna kompisen fortfarande skriver att valpar levereras registrerade i SKK. Men det finns visst inga valpplaner just nu 🤷🏼‍♀️
Nej, skk kan ju inte göra mycket åt det, men normalsmarta människor borde ju låta bli att avla på den... 🫠

Ja visst är det toppen? 🙈🙃

Jag gillar att få saker som:
1. Det finns en tanke bakom, tex när maken tryckte upp t-shirt till mig med min hund på (synd att den var lite trång bara 🙃).
2 Sånt jag är för snål för att unna mig, kan vara privatträning, kurs, pryl som jag vill ha men inte känns nödvändig (just nu vallstav)
3 Sånt jag tycker är vansinnigt trist att lägga pengar på egentligen typ tuggben, hundgodis, hundmat men även typ handukar, badlakan, sängkläder är väldigt sjysst att få (men så har jag ingen specifik preferens alls på sånt).

Nu senast fick maken en kväll med stand up och middag i födelsedagspresent tillsammans med mig, super-uppskattat 👍.

Egentligen blir jag glad för det mesta, men ovan ligger på topplistan!
Hundmat brukar alltid gå åt :rofl:
Jag tycker det är fantastiskt att få hundmat, hundgodis/tuggben och liknande i present. Eller utrustning som jag egentligen behöver men inte riktigt har råd med. Fick tex två väldigt dyra men vansinnigt bra vintertäcken förra året. Guld värt! Och "presentkort" på anmälningsavgift till tävling/intressant föreläsning m.m. är ju såklart kul.

Nån bra bild på hundarna ni kan printa ut?
Iom att hon har hundföretag så tar hon ju godis/ben/mat/leksaker på företaget.
Däremot blev jag rätt förtjust i att se om det går att printa fina bilder på hennes hundar och så något hundben till vovvarna för sakens skull.

Eller hundhanddukar? Nu är ju badsäsongen snart över dock.

Alltså den där Ebrah. Jag satt i soffan och började tänka att det nog är läggdags. Vad gör hon då? Jo, kommer och vräker sig mot mig och somnar, som att hon tänker "jahapp, vi får väl sova här inatt" och hon ser SÅ NÖJD ut, som alltid när hon ligger nära, nära :love: Alltså, hon är verkligen den mysigaste som finns.

Måste borsta tänderna och ta mig till sängen. Och jag vet att bara jag säger "Nu går jag till sängen", då kommer hon i galopp och kastar sig ner precis bredvid min huvudkudde.

Hähähä, morgonens skörd :D (snart börjar det vara en trist uppdatering, men nyhetens behag råder fortfarande för mig!)

IMG_2436.webp

Tagit en längre promenad tidigt på morgonen, ingen annan var ute i vanlig ordning 😄 Sen tog vi en cykeltur på 5 km i lugnt tempo, mest för att hon skulle få röra på sig då det blir lugnt resten av dagen när jag åker till jobbet 😊 Skönt med ordentligt rastad hund!

Nog märks det att älgjakten är i full gång, och att det rör sig mer i skogen än vanligt 😅 Många stopp för att vinda in och scanna av.

Åååh, vad hon skulle önska att jag tog tag i halsbandet, knäppte loss kopplet och sa SÖK!

IMG_2442.webp

Spenderade lite tid som figurant i sökskogen idag åt den häftigaste mellanpudeln jag träffat. Också en väldigt sund uppfödare med vettigt tänk.

Så rätt säker på att pudel kommer att bli min nästa hund. Om det blir stor eller mellan återstår att se. Är långt kvar innan det ligger valpar i valplådorna. Och vinter/vårvalp i Norrland, är det en urusel idé? Hade liksom isgata in i seeeent mars :nailbiting:

Grannen skickade SMS och frågade om vi ville ha deras gamla robotdammsugare nu när de bytte upp sig.

Jomenvisst, det är ju bara att prova om den fixar allt hundhåret här hemma. Och JA, det gör den :love: Dessutom kan den våttorka, göra rent mattor och klättra över trösklar.

Fridolf är skeptisk, Tam jättenyfiken och de andra kunde inte bry sig mindre. Själv njuter jag av att sitta med kaffet och städa huset samtidigt :D

Grannen skickade SMS och frågade om vi ville ha deras gamla robotdammsugare nu när de bytte upp sig.

Jomenvisst, det är ju bara att prova om den fixar allt hundhåret här hemma. Och JA, det gör den :love: Dessutom kan den våttorka, göra rent mattor och klättra över trösklar.

Fridolf är skeptisk, Tam jättenyfiken och de andra kunde inte bry sig mindre. Själv njuter jag av att sitta med kaffet och städa huset samtidigt :D

Hur höga är trösklarna?

Hunden ska få en viktig uppgift framöver. Jag ska plantera rosor och pratade med försäljaren om skötsel. Bl a om vad man kan ha att täcka rosornas med under vintern. Jag har inte så mycket löv mer än syrener och då fick jag förslaget att spara slyet när jag klipper. På skämt sa jag då att hunden bär ju hem massor med pinnar. Och fick svaret (på allvar) att en del av dem går säkert att använda. Så nu har hunden ett riktigt jobb!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Hiss och diss del 5
  • Sodastream

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka