Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har koll på hur det ser ut på SKKs avläsning av röntgen plåtar, jag tänker framförallt om de har semester nu?
Hoppas annars att få svar på torsdag.
En fråga till, på plåtarna så syns en siffra av regnr dåligt, spelar det någon roll?
Någon som har koll på hur det ser ut på SKKs avläsning av röntgen plåtar, jag tänker framförallt om de har semester nu?
Hoppas annars att få svar på torsdag.
En fråga till, på plåtarna så syns en siffra av regnr dåligt, spelar det någon roll?
Jag var där och kollade men hittade inte alls det som du hitta. Så tack!På SKKs sida står följande:
Ingen röntgenavläsning vecka 28, 29 och 30
Under juli månad sker färre röntgenavläsningar än vanligt. Vecka 28, 29 och 30 sker ingen avläsning alls och under den perioden har vi heller inga telefontider till avläsande veterinär.
Så tyvärr får du nog vänta några veckor.
Åh vad jobbigt, semester + att bilderna kanske inte godkänns.Så länge siffran går att tyda så är det lugnt men kan avläsaren inte se hela numret kan kliniken få tillbaka bilderna och röntgen får göras om. Hur petiga dom är på skk? -ingen aning..
Är inte det vanliga att ge kennelhosta vaccinet via nosen om man bara ger det vaccinet? Tror Ascot har fått det på det sättet någon gång, han fnös men sen var det inte mer än så.Hexa har skrapat sin övre extra trampdyna så just nu har vi vila och hon får tyvärr ha en tratt då hon gärna vill slicka på sitt lilla sår.
Har någon annan varit med om att de velat ge kennelhosta vaccinet i nosen på hunden? Vi gjorde det nu sist och det är inget Hexa tyckte va roligt överhuvudtaget. Speciellt att veterinären ville hålla för ögonen och sen droppa ner det i nosen. Hexa har efter det blivit lite misstänksam mot veterinärerna.. jättetråkigt då hon älskade dem tidigare.
Katten tyckte det var perfekt sovplats för honom .
Mina vänners hundar brukar få i nosen men mina egna har bara fått spruta.Hexa har skrapat sin övre extra trampdyna så just nu har vi vila och hon får tyvärr ha en tratt då hon gärna vill slicka på sitt lilla sår.
Har någon annan varit med om att de velat ge kennelhosta vaccinet i nosen på hunden? Vi gjorde det nu sist och det är inget Hexa tyckte va roligt överhuvudtaget. Speciellt att veterinären ville hålla för ögonen och sen droppa ner det i nosen. Hexa har efter det blivit lite misstänksam mot veterinärerna.. jättetråkigt då hon älskade dem tidigare.
Jag ger alltid KC till mina (som ska ges i nosen) då det ger skydd mot både parainfluenza och bordetella. Det som injiceras ger bara skydd mot Parainfluenza (Pi).Hexa har skrapat sin övre extra trampdyna så just nu har vi vila och hon får tyvärr ha en tratt då hon gärna vill slicka på sitt lilla sår.
Jag ger alltid KC till mina (som ska ges i nosen) då det ger skydd mot både parainfluenza och bordetella. Det som injiceras ger bara skydd mot Parainfluenza (Pi).
Har dock aldrig hållt för ögonen på någon hund. Låter lite märkligt.
För mig då som inte har någon erfarenhet av sådana pälsar: Är det så att pälsarna ändrar kvalitet beroende på hundens ålder eller vad är det som gör att de är jobbigare att trimma nu jämfört med tidigare?Jag står i valet och kvalet om det är dags att börja raka ned mina två tjejer. Den ena har verkligen blivit så jobbig att trimma på senare år och hon gillar det inte alls.
Den andra accepterar det bättre men det är fortfarande rätt tungt de flesta gånger även med henne.
Men oj vad det tar emot alltså. Jag älskar den sträva pälsen, färgen, kvaliteten, känslan. Den kommer att försvinna totalt. Ena hunden kommer dessutom bli extremt ljus efter några klippningar, nästan vit.
Det är vanligt inom rasen att man börjar raka när de blir gamla. Mina är 10 och 11 år så inte urgamla men ändå.
Jag tror att det är en kombination av att hunden helt enkelt ledsnat och är äldre och helt enkelt inte vill längre. För en del kan det också vara jobbigt att stå upp, ligga på bordet osv om de är skröpliga eller har ont i lederna.För mig då som inte har någon erfarenhet av sådana pälsar: Är det så att pälsarna ändrar kvalitet beroende på hundens ålder eller vad är det som gör att de är jobbigare att trimma nu jämfört med tidigare?