Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röntgade mallens höfter och armbågar i tisdags, men inget resultat ännu. Är så nyfiken! Behöver vi vänta till nästa vecka innan vi får resultatet eller vad tror Buke?

Har dåligt samvete gentemot min hund!
Skulle ha fått hundfoder levererat idag men så blev det inte, maten hade fastnat någonstans. Så oklart när leveransen kan ske :down: La en ny beställning på fodret, det kanske hinner komma före..

Om jag snålar lite på det jag har klarar vi oss två dagar och den andra säcken bör senast komma efter helgen. Är det humant att ge han ris eller liknande över helgen? Eller något annat?

Bor 1,5 h (enkel väg) från ett ställe jag kan köpa fodret fysiskt men det känns inte lockande..
Bjud honom på ett lyxmål med ris, köttfärs, äggula och annat smarrigt. Dryga ut med rivna morötter

Min kära vovve hade under en period i höstas lite ont i magen, han vaknade på nätterna och var tom i magen så han fick lite mat då och sen kunde han somna om.
Vovven har inte ont i magen längre men han tycker det är sjukt orimligt att nattserveringen har upphört. Det talar han om varje natt. Han är smart, för jag är inte den starkaste när jag väcks kl 2-3. Han har alltså fått mat, för att få tyst på skrället. Men nu får det fan vara slut på det. Vilket resulterar att jag inte sovit något sen kl 2 inatt för han har skrikit åt mig konstant. Kul med djur :)

Lilla Nike har sprungit sina första agility lopp sen i juni på tävling igår. Två vinster med nollade lopp i hoppklass tog hon med husse igår. Enligt husse hade hon sprungit på riktigt bra fast hon haft ett långt uppehåll.
Grabbarna grus fick bara lite nosarbete igår, tog med vittringspinnar på promenaden som de fick leta reda på i snön och de tyckte det var himla kul.

Nike
20221027_133546.webp

Någon som kan tala med hundar här? I så fall kan denne få i uppdrag att förklara för en viss skithund att hon gärna skulle få sova i sängen med husse och matte om hon inte låg PÅ oss. Gallret som tidigare funkat att dela av sovrummet forceras nu av sagda skithund lika självklart som en tjur traskar genom ett spindelnät. Några ögonblick senare har någon av människorna blivit fastnaglad vid sängen av 15 kg belåten…hörde jag ”skithund”?

Men söt är hon, till och med när man sovit dåligt.

26F118B2-66DA-4365-BCCA-D28FB8DB7C95.webp

Äntligen hemma efter jobb osv. Damerna har fått ordentligt med promenader och är glada. Jag har te och choklad. Imorgon blir det utbildning till lure coursing-funktionär, sedan jobba på gamla jobbet lite. Sedan ska jag faktiskt passa på att smita in i djuraffären ändå och köpa lite tuggben, för det är black weekend-rea och tja, damerna vill ha tugg :p Får se hur mycket jag shoppar...

Varit på klubben för genomgång av nya skyltar och regler i rallylydnad. Viktor fick testa nya skyltar samt att jag fick tips på några andra skyltar vi kämpar med. Jackie fick träna passivitet i bur, att leka trots folk och hundar runt omkring och lite andra småsaker som är bra att påbörja när man är liten valp.

Alltså! Hur överlever man tiden mellan parning och ultraljud? Jag är ju så nojig så till och med hunden börjar bli less på mig. Varenda liten grej hon gör ska analyseras i min skalle, "är det ett dräktighetstecken eller inte" och jag vet inte hur sjutton jag ska kunna låta bli med det :banghead:.

Jag vill ju såååååå gärna att uppfödaren ska få en kull på henne för annars går tiklinjen i graven och då vill inte jag ha schäfer längre.

Det har hänt mycket i hundflocken sista tiden, Theo och Roy är ute på prov och väldigt oplanerat har jag Izzys kullbror Sotis på prov. Sotis ägare och jag bytte hundar så hon har nu Roy då Sotis är lite mer krävande än vad hon hade räknat med. Även Izzy kräver väldigt mycket men det är ju vad jag vill ha. Roy är ju väldigt okomplicerad och kräver inte mycket alls så tror det kommer bli jättebra. Roy verkar redan gilla sin nya matte mer än mig 😅❤️
Izzy blev inte så imponerad över det beslutet och har varit som en krokodil mot honom men igår kväll började de leka på riktigt och då höll de på i 2 timmar i sträck
💖
Det är dock lite dålig tajming för jag tror att Izzy ska börja löpa när som helst men men, så blir det ibland och det ska nog gå bra ändå.
316935647_5964141766969345_4723966345739716758_n.jpg

Det låter ju som en toppenlösning @Kildegrei ! Hoppas det funkar för er båda 😃

Jag har också en lånehund, dock bara över helgen. Hämtade min kompis cocker idag efter att vi jagat, och ska köra henne på fasaner i morgon. Hoppas att hon kommer jaga med mig och inte på egen hand :laugh:
Jag är ju sugen på en spaniel i framtiden och det här är den häftigaste lilla cocker jag vet. Ska bli så kul att testa livet som spanielförare i morgon!

Hunden är inte helt nöjd med dagen. Jag råkade somna om efter hennes frukost och morgonkiss. Jag brukar krypa ner i sängen igen en stund på helgen och kolla nyheter m m men inte somna. Skulle sedan iväg så hundpromenaden blev lite kortare än planerat innan hon var ensam en stund. Och kvällen har också blivit lugn. Men hunden ska ha sin matte-tid, så hon kräver gos i stället :D.
I morgon blir det bättre, då ska vi på parkour-promenad.

Det låter ju som en toppenlösning @Kildegrei ! Hoppas det funkar för er båda 😃

Jag har också en lånehund, dock bara över helgen. Hämtade min kompis cocker idag efter att vi jagat, och ska köra henne på fasaner i morgon. Hoppas att hon kommer jaga med mig och inte på egen hand :laugh:
Jag är ju sugen på en spaniel i framtiden och det här är den häftigaste lilla cocker jag vet. Ska bli så kul att testa livet som spanielförare i morgon!

Jag har även lånat ut en hund idag :D Finn har jagat med en kompis. Han hade skött sig väl, och jagat både rådjur och älg. Inget skjutet tyvärr, men med 3 mil i benen sover han gott ikväll :D

Igår kväll trampade Impa mig på ena lilltån, gjorde ondare än vad det brukar göra men jag redlekterade inte mer över det. Idag kan jag knappt ha skor på mig och den är både blå och svullen så antingen har hon lyckats bryta den eller stukat den ordentligt. Hindrade mig inte från att åka iväg för att träna lydnad med Imperia och det gör en alltid på gott humör. Hon är galet bra 🤩

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17
  • Atletix

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka