Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
En variant som jag själv försöker variera med är att husse sätter ut doften men att jag tittar på så jag vet var doften är. Alternativt så sätter husse ut doften utan att jag är med, men sen när vi söker så är husse med och kan säga till om hunden hittat utan att jag märkt det. Jag märker stor skillnad på när jag själv placerar ut doften och när jag inte gjort det.
Ja, om man inte sätter doften själv måste så klart den som satt doften vara med vid söket och agera "domare" så man vet att hunden hittat rätt. Det var självklart för mig, men kanske inte för alla...

Vi var uppenbarligen inte redo...men kursledaren var domare på ett av proven och hen var lika förvånad som jag över att det inte gick bättre😅
Du har fått många bra tips, men vill bara nämna att det inte är fel att ta lite paus heller som du själv funderade på. Ibland upplever jag att hunden har utvecklats lika mycket mellan två kurser som under själva kursen, även om jag inte hunnit träna 😅

Du har fått många bra tips, men vill bara nämna att det inte är fel att ta lite paus heller som du själv funderade på. Ibland upplever jag att hunden har utvecklats lika mycket mellan två kurser som under själva kursen, även om jag inte hunnit träna 😅
Ja tänkte ta paus nu. Jag tycker att min hund är känslig för om det blir för mycket krav. Vill att hon ska ha kvar glädjen i att söka.

Fick det inte att funka med Facebook heller trots jag gjorde inlägget offentligt 🤷🏼‍♀️
I och med att fb och Instagram är samma företag så är jag inte så förvånad. Vet att någon mod förklarat vad det beror på, så kanske du kan leta upp det, men jag tror det handlar om regler från metas sida.

Borde verkligen gå och lägga mig, men Lily använder min arm som huvudkudde och sover så gulligt... Sitter därför fast i soffan och slösurfar. Hittar såå mycket saker som hundarna nog tycker att de behöver, men försöker klura ut sätt att tillverka eget av, gärna från något som går att hitta secondhand.

Yesss! Jag hade gett upp hoppet för denna säsong, men hips vips knackar en jägare på dörren med en present!

Frågade lite försiktigt om en skank tidigare i höstas, och hade inte blivit bortglömd :) Nu ska här tränas viltspår!!!

F13F2E51-0F8E-469E-AE9E-3D91056930F0.webp

Idag hade jag en riktig spårhund i linan! Hurra! Efter att ha jobbat en hel del med att höja hans spårmotivation (för själva spårandet, inte bara pinnarna som han tycker är livets grej) så börjar saker falla på plats! Jag hade ett rejält drag I linan och fick småspringa för att hänga med, och han jobbade så grymt fint i vinklarna! Tre vinklar och fyra föremål in varav två pinnar, en läderstump och ett litet tygarmband. Älskar när klurande, knåpande och provande ger frukt till slut. :love:

Sover nu den rättfärdiges sömn. :sleep:

20221117_232738.jpg

Lily har helt klart fått en ny vän i chefens hund, en 12årig aussie som är ungefär världens snällaste. Idag hälsade de båda på varandra sååå lugnt och fint, sedan när jag tittade in i personalrummet så låg Lily så nära honom hon kunde, men ändå i sin bädd, och hon såg SÅ nöjd ut :D Känns riktigt bra att även hundarna trivs på jobbet.

Har kommit nästan två decimeter snö sedan i natt. Hunden är överlycklig, snö är det bästa som finns! (Efter mat, förstås).
Innebär dock att det nog inte blir skogspromenad i morgon, jag har lite ont i ena benet och orkar nog inte pulsa så mycket. Får bli promenad på plogade cykelvägar och lite nosework.

Och matte ska se individuella EM-finalen i heelwork och freestyle. Om någon mer är intresserad är det livestreaming i denna grupp, start kl 12. https://www.facebook.com/profile.php?id=100077649445438
Jag vet att i alla fall en svensk är med i heelwork, freestyle vet jag inte.

Har kommit nästan två decimeter snö sedan i natt. Hunden är överlycklig, snö är det bästa som finns! (Efter mat, förstås).
Innebär dock att det nog inte blir skogspromenad i morgon, jag har lite ont i ena benet och orkar nog inte pulsa så mycket. Får bli promenad på plogade cykelvägar och lite nosework.

Och matte ska se individuella EM-finalen i heelwork och freestyle. Om någon mer är intresserad är det livestreaming i denna grupp, start kl 12. https://www.facebook.com/profile.php?id=100077649445438
Jag vet att i alla fall en svensk är med i heelwork, freestyle vet jag inte.
Så himla bra brons för laget i heelwork och silver till laget i freestyle och två deltagare i finalen imorgon kommer sitta bänkad från 12:00

Hur botar man sitt sug för en till hund? :angel:Har tyckt efter att alltid haft 2-3 hundar hemma att en hund har varit väldigt bekvämt att ha men på senare tid har verkligen en längtan efter en till varit stor. Hoppas innerligt att det botas när päronens hund ska spendera vardagarna med mig, när hon är klar med sina valpar hos uppfödaren. :nailbiting:

Tay har gått I barndom igen här hemma, han busar, gör lekinviter och är allmänt valpig. Jag som tyckte han mognat så mycket när Spock flyttade in 😂.
Spock lyfte på benet en gång igår, han är lite över åtta månader nu.
Vi var och tränade agility igår med alla hundarna och även i fredags var det agility träning. På lördagen körde vi bara lite träning inne med nosaktivitet och så lösspring ute på fältet. Annars var vi i fårhagen varje dag tidigare på veckan och det lär väl bli en del nu i veckan också då syrran behöver vila upp sig då hon är lite trasig.
Husse förde en hund nummer fyra på tal igår med lite lösa funderingar på billösningar men det lär väl dröja ett tag innan det är dax för att tänka på ny hund på allvar 😅.

Spock
20221112_140032.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar