Tänkte på det när han inte vill bli buren. Vad jobbigt och tråkigt att han har såna problem med magen!
Sambon sa ngt om att "ILY är så duktig som hjälper till när man ska lyfta henne. Det gör inte Pebban/hans valp."
Jag lär in till alla mina hundar att jag inte lyfter förrän de visat att de är redo liksom. Nu kanske du redan gör så. Men jag går in för lyft, håller där jag ska lyfta och känner när de är med på det innan jag lyfter.
Sambon har förut mer bara med ögonen sett att hunden står kvar, väntar och så lyfter han. Någon gång har då någon av hundarna visat missnöje.
Mina hundar brukar då börja visa ännu tydligare genom att själva påbörja lyftet när de är redo. Vilket de blir mkt snabbt, bara man lutar sig och med armarna visar att snart lyfter jag. De liksom reser sig eller rör sig mot en baserat på var de står då man ska lyfta.
Lyftet blir mer något vi gör ihop än bara jag som lyfter. De är delaktiga och inte bara ofrivilligt eller frivilligt runtflyttade liksom.
Vet inte om det kan hjälpa dig och Torsten. Du kanske redan gör så. Men tänkte skriva ifall att iaf.