Inte specifikt just för grönis kanske men utrusta dig med mycket tålamod och humorDom är inte så många från den kenneln på den här sidan gränsen så det är säkert rättNågra tips från annan groendaelägare?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte specifikt just för grönis kanske men utrusta dig med mycket tålamod och humorDom är inte så många från den kenneln på den här sidan gränsen så det är säkert rättNågra tips från annan groendaelägare?
Ge det tid, de behöver lära känna varandra.Nu har lillkillen kommit, ljuvlig är han!Min äldsta hund har accepterat allt fullt ut, men min andra tycker inte alls detta var en speciellt härlig utveckling av tillvaron. Vi träffades på neutral plats till en början och det gick jättebra, ute funkar alla kanon ihop! Är det bara att ge det lite tid, haft honom i tre dagar, ( idag går det mycket bättre) eller hur gör man ? (alla mina innan har bara funkat 100 från start, så är helt lost på detta).
Vet inte hur illa det är för dig, men jag skrev en tråd om Skrället som hade mycket svårt att acceptera en 8 veckors lillabror i somras och flög på honom vid minsta ljud. Vi fick hålla dom åtskiljda med kompostgaller till en början och så fick de umgås lösa utomhus medan någon av oss som hade fullt fokus på dom. Det tog ett ganska bra tag för honom att vänja sig helt, men det löste sig till sist.Nu har lillkillen kommit, ljuvlig är han!Min äldsta hund har accepterat allt fullt ut, men min andra tycker inte alls detta var en speciellt härlig utveckling av tillvaron. Vi träffades på neutral plats till en början och det gick jättebra, ute funkar alla kanon ihop! Är det bara att ge det lite tid, haft honom i tre dagar, ( idag går det mycket bättre) eller hur gör man ? (alla mina innan har bara funkat 100 från start, så är helt lost på detta).
Nu har lillkillen kommit, ljuvlig är han!Min äldsta hund har accepterat allt fullt ut, men min andra tycker inte alls detta var en speciellt härlig utveckling av tillvaron. Vi träffades på neutral plats till en början och det gick jättebra, ute funkar alla kanon ihop! Är det bara att ge det lite tid, haft honom i tre dagar, ( idag går det mycket bättre) eller hur gör man ? (alla mina innan har bara funkat 100 från start, så är helt lost på detta).
Nej, nej! Inga bitanden , morrar , och ett försök till utfall dag ett, men det är bara läten hon håller på med. Idag har det gått MYCKET bättre! styrde upp matsituationen, och har inte gett matbelöningar. Alla tre har bra hundspråk, så han lyssnar på henne och hon går lite omvägar. Det känns som att det kommer gå bra, men att hon behöver vänja sig, för det går bättre och bättre varje dag. Samt att jag får mer kunskap/vetskap om var jag behöver styra upp det för att det ska bli bra. Hon har ändå en del skärpa tanten, men sen var det jäkligt dumt av mig att servera mat på det sättet jag gjorde tex.Ge det tid, de behöver lära känna varandra.
Eller menar du att mellanhunden försöker bita och slåss med den nya?
Tack för svar, inte van vid denna situation alls. Nä, har inte behövt skärma av hemmet så, och hon låter mest, så jag tror egentligen att hon mest är missnöjd över att hennes hemsituation förändrats.Vet inte hur illa det är för dig, men jag skrev en tråd om Skrället som hade mycket svårt att acceptera en 8 veckors lillabror i somras och flög på honom vid minsta ljud. Vi fick hålla dom åtskiljda med kompostgaller till en början och så fick de umgås lösa utomhus medan någon av oss som hade fullt fokus på dom. Det tog ett ganska bra tag för honom att vänja sig helt, men det löste sig till sist.
Bara att ge det tid och fortsätta hålla koll på matsituationer så ska det nog gå braNej, nej! Inga bitanden , morrar , och ett försök till utfall dag ett, men det är bara läten hon håller på med. Idag har det gått MYCKET bättre! styrde upp matsituationen, och har inte gett matbelöningar. Alla tre har bra hundspråk, så han lyssnar på henne och hon går lite omvägar. Det känns som att det kommer gå bra, men att hon behöver vänja sig, för det går bättre och bättre varje dag. Samt att jag får mer kunskap/vetskap om var jag behöver styra upp det för att det ska bli bra. Hon har ändå en del skärpa tanten, men sen var det jäkligt dumt av mig att servera mat på det sättet jag gjorde tex.
Ja, jag får ha lite is i magen helt enkelt.Bara att ge det tid och fortsätta hålla koll på matsituationer så ska det nog gå braAysu tyckte tex INTE om när vi var hundvakt åt en väns hund nyligen, men eftersom vännens hund lyssnade och inte flamsade runt för mycket nära Aysu så gick det bra och när Aysu blev trygg med att vännens hund faktiskt betedde sig respektfullt, då blev det snabbt bättre.
Men ja, dina hundar vet ju inte varför den nya är där, den nya vet det inte heller, de känner inte varandra och måste få lära känna varandra, lära sig vad de andra gillar och inte gillar osv. Det tar tid för det mesta. Jag skulle räkna med att det tar en vecka för dem att bli bekväma med varandra, och sedan ytterligare någon vecka innan de bott ihop sig ordentligt och börjat bete sig som om de alltid känt varandra.
Sådär gör min tik med när det kommer hanhundar eller valpar till hemmet, eller som vill hälsa på henne utomhus. Morrar och skäller ifrån, visar tänderna. Men ger sig aldrig på med bett eller ute efter att slåss. Hon vänjer sig alltid efter en tid och jag gör som du gör, ser till att hon har space och inte känner sig trängd av den nya individen. När det släppt så kan hon leka och umgås utan problem.Nej, nej! Inga bitanden , morrar , och ett försök till utfall dag ett, men det är bara läten hon håller på med. Idag har det gått MYCKET bättre! styrde upp matsituationen, och har inte gett matbelöningar. Alla tre har bra hundspråk, så han lyssnar på henne och hon går lite omvägar. Det känns som att det kommer gå bra, men att hon behöver vänja sig, för det går bättre och bättre varje dag. Samt att jag får mer kunskap/vetskap om var jag behöver styra upp det för att det ska bli bra. Hon har ändå en del skärpa tanten, men sen var det jäkligt dumt av mig att servera mat på det sättet jag gjorde tex.
Nu har jag precis anmält Ivar och Kryza till rasklubbens årliga utställning.
Men när jag tittar i Ivars vaccinationspapper ser jag att jag dragit över tiden på hans årliga DHPPi-vaccination. Kan det bli ett problem, eller är det lugnt så länge han fått en ny spruta innan utställningen?