Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vilken oförskämd veterinär. Jag tycker du ska byta. Att ta beslut om att avliva en hund är inte lätt, jag har själv varit tvungen att fatta det beslutet om en fysiskt fullt frisk hund. Psykiskt var en helt annan femma. Stå på dig. Det är ditt beslut som djurägare vilka val du gör.
Jag har inte hängt med i alla trådar om Mulle men som jag förstår så har ni stora problem.
Nu vet inte jag vilka instruktörer du kontaktat och hur kunniga de egentligen varit. Det finns många bra instruktörer, men också väldigt många inkompetenta. Det är lätt att utb sig till hundpsykolog/instruktör i dagsläget. Men personernas kunskap om att kunna läsa av en individ är det absolut viktigaste. Tyvärr är det få som besitter den kunskapen.
Det man brukar få ut av kuraer är en massa metoder att testa på sin hund istället för att instruktören ser på er som ekipage och din hund som individ och berättar för dig exakt vad det är för hund du har och varför han beteer sig som han gör. Därefter gå in på metoderna att arbeta efter så att du också förstår varför du gör som du gör.
Det värsta är också att om man testar en massa olika metoder på sin hund som inte fungerar så får man ofta en osäker och splittrad hund.
Om han i grund och botten har lite sämre nerver och är vek så är det inte någon bra grund att stå på.
Jag kan egentligen inte råda dig om något alls utan att ha sett dig och hunden tillsammans. Men det är din hund och gör det du känner är bäst för er.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.