Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om några timmar åker jag iväg för att lämna lilla terriern hos matte. Åh vad jag önskar att jag visste hur jag vill göra med allt... Får se vad som sägs när jag träffar matte, sedan kommer nog en lång beslutsångest-tråd här i forumet i eftermiddag :p

Jag tror att det inget blir, för då hade du redan känt det vid det här laget - jag tror inte du hade tvekat i funderingarna i så fall ;)

Har haft lite tufft på senaste. Kraftig pms och stress i skolan. Fick i fredags rejäl mensvärk:yuck: + åkte på förkylning. När sedan både mamma och bror blev dåliga fick B ha en ganska så trist helg (vi som skulle lägga spår:cry:).

Trots det var det en härlig vecka, om man ska prata hund :bump:. Var allmänt orklös, men B får mig att må så otroligt mkt bättre :heart. Många trevliga prommisar & träningspass, bl. a. miljötränat i stan, och hon har fått träffa flertalet hundar att öva med. Hon har blivit allt duktigare på att slappna av även nära andra hundar, men vi två måste jobba på kontakten märkte jag. Kan också säga att jag blev riktigt stolt när några hundägande vänner, som känner B sen hon kom till oss, ösade komplimanger över vilken glad, modig och självsäker hund hon har blivit. Nu får man väl inte lita för mycket på bekantas beröm, och B har fortf grejer vi måste jobba på, men jag märker ju själv att hon blir tryggare i sig själv och i oss :)
B känner sig nu helt säker i trappor, för säker enligt mig. Hon hoppar gärna över dem två sista trappstegen och skrämmer livet ur mig vaaarjee gång :nailbiting:. För övrigt har hon också blivit balansmästare (enligt henne) och kan ofta hittas på en soffrygg.

Varit ute i solen i 3 timmar med hundarna. Nu är vi trötta. :p Att solen kan sluka sådan energi, galet!
Ciro råkade dessutom trampa på en humla så den sista halvtimmen satt hos mamma och tyckte synd om sig själv medans de andra hundarna for runt som yra höns. ;) Nu ligger han med huvudet på den och tycker så synd om sig själv.

Den eländiga solen:p! Här i Tyskland blir det också så himla kvavt :eek:. Känns redan som sommar, just nu är det mulet men i veckan sprang jag runt i shorts och linné, och vattenflaska till min tös.

Jaha, då börjar mysteriet med den röda hasen...
När jag vaknade i morse så märkte jag att Filimon hade en stor rosa-röd fläck på vänstra hasen, den typen av rosa-röd man kan se i pälsen på vita hundar där det runnit sårvätska eller om hunden har någon form av exem. Tittade närmare men kunde inte se något direkt vid första anblicken, han var heller inte öm eller berörd av att jag pillade. Senare efter lunch såg jag att han slickade lite på hasen, så jag tog en titt igen ifall jag missat något. Såg inget, kände inget och hunden reagerade inte. Kom mig för att tvätta lite med vanlig sårsprit ifall det skulle vara något som inte går att märka bara med vanlig beröring. Filimon är en sån som skriker som en gris vid minsta lilla smärta. Pickar han sig i nosen på en kaktus skriker han som om han brutit lårbenet, så om han har ont så märker man det. Men inte ens då sa han något eller reagerade, vilket torde innebära att det inte gör ont, att det inte svider ens när man gnuggar med sårsprit och att det inte finns något där som går att verken se eller känna, förutom denna distinkta färg.

Får se hur det tar sig de kommande dagarna.

Trimmat dvärgen och är helt slut i fingrarna. Men nu ser han ut som en hund och inte som ett utegångsfår. Hittade FEM snuskiga fästingar gömda i päls och skägg trots att jag kollar honom dagligen och tog två igår. Verkar bli en hemsk fästingsäsong. Funderar lite på packning också. Blir läger till helgen med hela flocken plus sambo.

Jag tror att det inget blir, för då hade du redan känt det vid det här laget - jag tror inte du hade tvekat i funderingarna i så fall ;)

Du hade rätt ;) Nejmen. Jag vill ha den lilla hunden och jag vill inte vara utan henne. MEN hon är tjafsig mot Aysu och även om det snabbt blev bättre så tvivlar jag på att jag skulle kunna lita på henne helt även med träning. Jag vet att hon hade trivts här och att jag kunnat ge henne ett riktigt bra hem, men det kan jag erbjuda många olika hundar. När jag körde henne hem till matte frågade jag mig själv om jag velat ha hunden om jag visste att någon annan också kunde ge henne ett bra hem, och då blev svaret nej, då hade den andra fått ta henne. Så ja, matte ska leta lite efter ny ägare, hittar de ingen så kanske jag provar igen under en längre tid. Hon ska i alla fall inte flytta till något dåligt ställe, det är det viktigaste :)

Den eländiga solen:p! Här i Tyskland blir det också så himla kvavt :eek:. Känns redan som sommar, just nu är det mulet men i veckan sprang jag runt i shorts och linné, och vattenflaska till min tös.

Avundsjuk! Jag längtar efter att kunna gå runt i shorts och linne :p

Så nu är jag sjukskriven och sjuuukt uttråkad :p. Vi har kört med en massa klickerträning, men B är inte så glad när jag knappt orkar 5 min pass haha.

Jag tycker att det har gått lite segt så jag provade att filma mig själv och jämföra mig själv med typ kikopup. Ser att jag är väldigt otydlig och förvirrar B hela tiden. Så nu har jag något som JAG får träna på :angel:

Jag tycker att det har gått lite segt så jag provade att filma mig själv och jämföra mig själv med typ kikopup. Ser att jag är väldigt otydlig och förvirrar B hela tiden. Så nu har jag något som JAG får träna på :angel:

Det är guld värt att filma sig själv! Jag har sedan något år tillbaka filmat i princip varje träningspass, just för att kunna se hur allt går, se vad jag gör för dumheter osv :p Har lärt mig massor av det!

Ett steg närmare Finland och EM är fixat, nu har Aysu fått rabiesvaccination :D När passet sedan skulle fyllas i så passade Aysu på att flörta lite med veterinären. Hon gillar att vara på djurkliniker och djursjukhus verkar det som, knäpphunden.
11192982_423090827871536_1033303614_n.jpg

Det är guld värt att filma sig själv! Jag har sedan något år tillbaka filmat i princip varje träningspass, just för att kunna se hur allt går, se vad jag gör för dumheter osv :p Har lärt mig massor av det!

Jag märkte det! Visste att B inte var så dum, men vi kom verkligen ingen vart. Det är inte lätt att ha en otydlig, något otålmodig matte :angel:;)

Idag for vi och tränade sök!
Super kul tycker båda hundarna och det är riktigt häftigt att se hur de verkligen arbetar i rutan och direkt märker om de råkar komma utanför :D
Vi befann oss mitt ute i skogen så passade på att träna lite passivitet ( två skälliga hundar som gärna uppmanar till aktivitet..) Så vi satt bara och lät dem skälla tills de fattade att det inte var någon idé, och tänka sig, till sist gav dem sig! Kanske går det ännu snabbare nästa gång:)

Fasiken vad det är roligt. Mini blir piggare och piggare och mer och mer galen för var dag som går - det är ingen hejd på henne nu. Som är som en valp på nytt när det gäller busighet och har världens fart i skogen. Så himla underbart efter en väldigt lång vinter när hon varit så sjuk och så nära avlivning:love:

Riktigt bra hunddag idag! Gjorde en liten utflykt med tåget ett par stationer för en av mina favoritrundor runt en liten sjö. Efter totalt 1,5 promenad gav vi oss iväg på ännu en utflykt på rallysamträning. Sigge imponerande stort, rally känns verkligen som klippt och skuret för honom. Stoja hälsar att rallyskyltar faktiskt är jättesvår störning och att gränsen för hur länge en liten aussiehjärna kan fokusera på att uppföra sig faktiskt passerats med tågresa nummer 3 och buss. Fram till dess hade hon å andra sidan uppfört sig kanon med att åka kommunalt, ignorera människor mm.

Klippa Sigge och höra med uppfödaren om hur man slipar skär har jag också hunnit med. Kollade sen igenom hans mun och inser att det nog är dags att ta bort tandsten inte alltför långt fram i tiden :( hittills har vi sluppit.

Känslan när man trotsar förkylningen, kör hela vägen ner till malmö, sover i bilen för att tävla med hunden, och får gå av banan efter 2 minuter. Fridolf skulle absolut jobba på de flyende fåren från förra starten, och tog inte look back för att hämta rätt får. Poängen slut på utgången. Jaha, då åker vi väl hem igen då... :crazy:

Vad är det som har hänt? :(

Det har inte hänt något, det är bara det att valpen tror att hon är en kamel. Hon borde dricka cirka 2-3 dl/dygn men hon dricker cirka 7-8 dl, igår klämde hon i sig 1 liter på 8 timmar och nu är jag skiträdd att det ska visa sig att det är något allvarligt fel på henne.

Hopp
Det har inte hänt något, det är bara det att valpen tror att hon är en kamel. Hon borde dricka cirka 2-3 dl/dygn men hon dricker cirka 7-8 dl, igår klämde hon i sig 1 liter på 8 timmar och nu är jag skiträdd att det ska visa sig att det är något allvarligt fel på henne.
Hoppas det går bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?

Omröstningar

Tillbaka