Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så nu har jag gått och blivit medlem på några hundforum:):banana: Lite nervös men kännde att det kan vara nyttigt och interessant.

Hade en så bra dag idag <3 Igår var det lite tufft och att se henne bete sig så fint nu värmde hjärtat. Sen gick hon och jag själva på ena promenaden, vilket B hantera jättebra OCH hon ignorerade 2 joggare :up: Nu måste jag få henne att ignorera andra hundar :o

Sen köptes kött för 35 €, som borde räcka till tre måltider för oss människor och ung. en vecka för hund :up:

Så nu har jag gått och blivit medlem på några hundforum:):banana: Lite nervös men kännde att det kan vara nyttigt och interessant.

Hade en så bra dag idag <3 Igår var det lite tufft och att se henne bete sig så fint nu värmde hjärtat. Sen gick hon och jag själva på ena promenaden, vilket B hantera jättebra OCH hon ignorerade 2 joggare :up: Nu måste jag få henne att ignorera andra hundar :o

Sen köptes kött för 35 €, som borde räcka till tre måltider för oss människor och ung. en vecka för hund :up:

Välkommen! Det är kul att vara med i olika hundforum, har jag märkt :p Finns otroligt många kunniga och trevliga personer här på buke och de ytterst få som inte är det, tja, de brukar gå finfint att ignorera vid behov ;) Vad är det för hund du har?

Välkommen! Det är kul att vara med i olika hundforum, har jag märkt :p Finns otroligt många kunniga och trevliga personer här på buke och de ytterst få som inte är det, tja, de brukar gå finfint att ignorera vid behov ;) Vad är det för hund du har?

Tack! Ja jag har väl besökt sidan sen jag fick hem B, tyckte det verkar vara ett väldigt kunnigt forum.
Inte min egentligen, utan familjens :). När släktingarna fick höra att familjen letade hund, skaffade de en åt oss... Inte riktigt vad jag planerade :cautious: Men hon är lika go ändå :love: Hon är en 6 månader gammal labbmix. Hittills väldigt snäll, men vi kämpar med rädslor.

Edit: rättade stavning haha

Bytte precis bandage på Aysu för första gången sedan operationen. Så vitt jag kunde se såg allt utmärkt ut. Liite svullet kanske, men det är ju inte så konstigt när det bara är tre dagar sedan de amputerade en bit kloben, hoppas jag. Tog bild på såret och skickade till en veterinärvän för säkerhets skull. Aysu var genomsnäll när jag fixade med allt. Så glad att jag har en lätthanterad hund. Hon låg bara där helt stilla under tiden jag höll på, ryckte till pyttelite när jag hade på en gelé på såret bara, det var säkert lite kallt och obehagligt.
11117161_1608893226064336_425637602_n.jpg

(Bilden tagen innan bandagebytet, nu har hon ett rosa bandage med röda hjärtan på istället :p )

Dagens tävling gick verkligen uselt. Mer än så behöver inte sägas resultatmässigt, men jag är så fruktansvärt glad över mina träningsvänner! Både äldre och sådana funna för en vecka sen. Som inte tvekar utan ger en en kram och lägger direkt upp en plan för kommande träning. Som inte alls ger alternativet att lägga ner helt.

Så till slut är det faktiskt glädjen över dem som jag mest tar med mig från dagens träning.

Första dagen på dragkursen har varit otroligt lärorik och har varit allt från ledsen, generad ( tycker det är fruktansvärt pinsamt när min hund inte klarar av att vara tyst två sekunder när det inte händer något kul på planen, och därav ledsen ) och så självklart ett stort mått glädje!
Och oj vad snälla och varma hundmänniskor det finns där ute:love: Trots att det var dragkurs fick jag tonvis bra tips från instruktören över hur jag ska hantera och träna min labbe som så lätt går upp i varv och stressar. Och flertal som kom fram när jag var nere och berättade om att de också varit i den situationen någon gång med en hund som får dem att gråta och slita håret, och att jag inte behövde skämas! Alltid lite skönt att höra, när man står där och är helt nere och tror att man är jordens sämsta hundägrare.

Efter att Lex fått en liten timeout i bilen så matte kunde samla ny energi var det dags att testa kickbike för första gången!
Och Oj så skoj både matte och vovve hade:D
Lex verkligen tokälskade att dra mig på den där saken, inte ens en fundersam blick gav han den utan det var mer "nu jäklar kör vi matte!"
Pepp inför ännu en dag imorgon med mer drag, och otroligt pepp på att börja träna ordentlig!
IMG_331503257438412_zps81wjapfa.jpeg

Hela vintern har gått utan att jag gjort nästan någonting vare sig med hundarna eller något annat, jag har varit helt orkeslös. Men en kombination av medicin och vårsol har gjort att energin börjat komma tillbaka.

Rover har fått gå i pension från tävlingsträning nu. Han har precis fyllt tio och även om han är pigg och frisk är han inte beredd att anstränga sig mer än nödvändigt för belöning. Det räcker med att jag vill göra om ett moment som inte blir bra och han inte får den där köttbullen för att han ska tröttna. Så nu tar husse över aktiveringen i stället med godissök, tricks och kanske lite rallylydnad. :)

Jag lägger krutet på Bentley och har hunnit spåra några gånger och tagit tag i finslipning av momenten i lydnadsettan. Planen är att starta både den och appellen i år.

Just nu gör vi dock något helt annat - vi går en prova på-kurs i räddningssök! Det är verkligen superroligt även om det inte lär vara något vi kan gå vidare med eftersom åtminstone jag inte uppfyller kraven då jag behöver medicin... :meh: Men det är oerhört lärorikt, man ser verkligen alla hundars olika styrkor och svagheter och det är härligt att se dem växa med varje ny erfarenhet. Det här är lite av det vi provat:

Nu är helgens dragkurs över och jag har så fruktansvärt ont överallt, det är helt galet! Idag fick jag verkligen uppleva att det inte är helt lätt att löpa i samma hastighet som en energisk labrador som fått upp farten:D
Grönt kort lyckades jag fixa också, så fritt fram att tävla i framtiden! Men får väl se om jag tycker vi lyckas utvecklas så pass, är väl främst min kondition som skulle behöva sig en liten skjuts framåt isådanafall:angel:

Super härlig och givande helg! Och hundträningsmotivationen är tillbaka, och det rejält:D
Känner mig otroligt pepp på att ta tag i de problem vi har i lydnaden med Lex och tänker " ja nog fasen ska jag också lyckas förvandla honom från slyngel till hund!"

Nu har jag bytt bandage på Aysu igen, eftersom jag var puckad nog att släppa henne lös idag och då åkte bandaget upp lite. Vem sjutton släpper en nyopererad saluki lös så att den kan springa? Jag tydligen. :banghead:

Nåja, Aysu var glad och benet ser inte värre ut än igår, tvärt om tycker jag att det ser nästan bättre ut. Veterinären sa att det skulle ta 7-10 dagar innan det läkt helt, vilket betyder att det borde läkt helt i mitten/slutet av veckan som kommer, men jag tycker det ser väldigt bra ut nu, bortsett från liten svullnad då. Imorgon ska jag ringa och fråga hur länge hon ska gå med det där bandaget egentligen...

Såhär ser det ut nu. Väldigt odramatiskt i mina ögon.
99499_1429456889.jpg

Nu har jag bytt bandage på Aysu igen, eftersom jag var puckad nog att släppa henne lös idag och då åkte bandaget upp lite. Vem sjutton släpper en nyopererad saluki lös så att den kan springa? Jag tydligen. :banghead:

Nåja, Aysu var glad och benet ser inte värre ut än igår, tvärt om tycker jag att det ser nästan bättre ut. Veterinären sa att det skulle ta 7-10 dagar innan det läkt helt, vilket betyder att det borde läkt helt i mitten/slutet av veckan som kommer, men jag tycker det ser väldigt bra ut nu, bortsett från liten svullnad då. Imorgon ska jag ringa och fråga hur länge hon ska gå med det där bandaget egentligen...

Såhär ser det ut nu. Väldigt odramatiskt i mina ögon.
99499_1429456889.jpg

Jag tycker det ser jättefint ut :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Täcke med bred/hög hals?
  • Extremt het häst

Omröstningar