Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad har du för byxor?? :angel::o:D

Haha :D Jag har ett par GTX Pants, Rusty Orange, från Fritidsfabriken! Älskar dom :love:
Finns i massor av fina färger och passformen är riktigt bra! Tycker att priset är helt OK också :) Det enda minuset med dom är att dom är lite korta... Men det kom nyligen en modell med längre ben, dock bara i typ svart färg..

Haha :D Jag har ett par GTX Pants, Rusty Orange, från Fritidsfabriken! Älskar dom :love:
Finns i massor av fina färger och passformen är riktigt bra! Tycker att priset är helt OK också :) Det enda minuset med dom är att dom är lite korta... Men det kom nyligen en modell med längre ben, dock bara i typ svart färg..

Tack! :D Behöver ett par nya och de såg ut o sitta riktigt bra. Och fin färg!! Har dock rätt långa ben..

Blir för övrig bara mer o mer sugen på en jakthund av att läsa om och se dina hundar! :):love:

Tack! :D Behöver ett par nya och de såg ut o sitta riktigt bra. Och fin färg!! Har dock rätt långa ben..

Blir för övrig bara mer o mer sugen på en jakthund av att läsa om och se dina hundar! :):love:

Tack! Dom har en bra tabell på hemsidan, där man kan mäta och se :) Jag har XS på mina, på filmen har jag ett par långkalsonger under. Är 165 lång och väger typ 55kg. Tror att dom med extra långa ben fanns i grått och svart. Men, dom har fritt byte och leverans på 1-3 dagar, så det kan ju vara värt att prova beställa hem :) Om du inte bor nära Borås, där dom har sin butik.

Vad roligt! Är du intresserad av att börja jaga/jagar du? :)

@Red_Chili Skruttan då :( Hoppas att hon kryar på sig snabbt! "Behöver" hon tävla något innan EM, eller har hon gjort vad hon behöver för att starta? Förutom att tävlingarna innan är bra träning då :)

Som tur är behövs inga fler tävlingar innan EM, de kvalar in på föregående års resultat, så bara Aysu är frisk, hel och inte löper så kan vi åka till Finland.

Nu har vi kommit hem från veterinären i alla fall, Aysu är lite groggy. Visade sig att hon hade brutit klobenet, så det var tur att vi åkte till veterinären. Min magkänsla hade rätt även den här gången. Hade i alla fall tur att komma till en underbart trevlig och bra veterinär, så blir det något mer problem åker vi utan tvekan tillbaka dit :)

@Red_Chili frågar åt en kompis, vet du var man kan prova på LC i södra Sverige? Är det särskilda för regler för vinthundskorsningar? :)

De regler som finns är att ägaren (efter ett provtillfälle) måste vara medlem i vinthundsklubben för att få träna. Ibland är det också så att det är många hundar som behöver träna och då prioriteras licenslopp och därefter de som tränar för att ta licens (dvs, det är inte garanterat att blandraser kan få möjlighet att springa LC). Här finns info om södra avdelningen, finns nog bra kontaktpersoner också http://vklcs.svvklc.se/ Tänk på att listan med själva träningarna är gemensam för hela landet, så även träningar i Norrland kommer upp om du klickar på "träningar" på södras hemsida :p

Annars om det mest är "jaga trasa" som är intressant så finns ju möjligheten att åka till kapplöpningsbanorna. De brukar ha "prova på-dagar" och på kappbanorna brukar allt gå så snabbt och smidigt att alla alltid får träna. Fördelen där är också att de har träningar ofta. Här i Sthlm har de träningar varje tävlingsdag (eller har iaf haft förut) vilket innebär att det går att träna varje helg. LC, det går med lite tur att träna en gång i månaden, det är betydligt bökigare där med att hitta lämpliga fält och få till det med funktionärer tyvärr. Om din vän däremot kan tänka sig att hjälpa till på träningarna, då kanske det kan bidra till att lite fler träningar kan anordnas :) De flesta brukar kunna bidra med något.

De regler som finns är att ägaren (efter ett provtillfälle) måste vara medlem i vinthundsklubben för att få träna. Ibland är det också så att det är många hundar som behöver träna och då prioriteras licenslopp och därefter de som tränar för att ta licens (dvs, det är inte garanterat att blandraser kan få möjlighet att springa LC). Här finns info om södra avdelningen, finns nog bra kontaktpersoner också http://vklcs.svvklc.se/ Tänk på att listan med själva träningarna är gemensam för hela landet, så även träningar i Norrland kommer upp om du klickar på "träningar" på södras hemsida :p

Annars om det mest är "jaga trasa" som är intressant så finns ju möjligheten att åka till kapplöpningsbanorna. De brukar ha "prova på-dagar" och på kappbanorna brukar allt gå så snabbt och smidigt att alla alltid får träna. Fördelen där är också att de har träningar ofta. Här i Sthlm har de träningar varje tävlingsdag (eller har iaf haft förut) vilket innebär att det går att träna varje helg. LC, det går med lite tur att träna en gång i månaden, det är betydligt bökigare där med att hitta lämpliga fält och få till det med funktionärer tyvärr. Om din vän däremot kan tänka sig att hjälpa till på träningarna, då kanske det kan bidra till att lite fler träningar kan anordnas :) De flesta brukar kunna bidra med något.
Tusen tack för svar! :)
Ska förmedla detta till min vän, så blir hon glad!

Tre timmar ute med Stoja idag. Två timmar lydnad på klubben med en delvis ny grupp som plötsligt var nästan dubbelt så stor som planerat. Ska ses nästa onsdag igen, The more The merrier och vi fick till en riktigt bra träning! Överlag är jag nöjd med hur hon skötte sig men dels känns det att vi inte har tränat tillräckligt på sistone, dels dyker det som alltid upp nya saker strax innan tävling (min hund vet visst vad kommendera betyder...). Tävling på lördag, får väl mest se det som en avstämning för träning inför resten av årets träningar men men. Sen cykel till och från klubben. Härlig dag, och varje gång jag tränar ordentligt tänker jag på hur ruskigt kul det är!

Imorrn är min Winzi med på Nyhetsmorgon i TV4-studion. Hoppas verkligen att hon sköter sig och inte tycker att det är läskigt!
Själv ska jag jobba så blir lite nervöst när hon är iväg sådär utan mig. Blir upp tidigt imorrn för bad och fön av hund :D

Spännande! Kan du skvallra om vad hon ska göra där?

Här kämpar vi vidare med hormonvågorna och unghundsfasonerna. Det är inte lätt ibland och dagsformen är lika ombytlig som aprilvädret. Men idag gick det faktiskt bra. Den senaste tiden har han varit som ett ånglok när vi varit ute, bitvis har det varit så man nästan fått blåsor i händerna, men jag tror att den svackan är på väg att vända uppåt nu. Vi gick en lång runda längs en väg vi inte brukar gå så ofta och det var knappt något dragande ö.h.t, 90% av tiden gick han som en liten ängel med slack på kopplet. Verkar som att den senaste tidens envisa (och i hans ögon tråkiga) träning iaf gett lite lön för mödan. Men man ska inte ropa hej efter bara en bra dag.

Idag fyller Ladda 2 år :love:
Var har tiden tagit vägen? :eek:
Vi har firat genom att hämta en hel sopsäck med olika älgben. Ladda blev överlycklig och Otis kröp in i säcken och trodde att han hamnat i himlen :D

Grattis min älskade skrutthund!

DSC_0280-e1426498391611.jpg

Fick precis veta att min favorithund på jobbet behöver nytt hem... Jag sa senast igår till en vän att om den hunden skulle behöva nytt hem så hade jag kunnat ta den, samtidigt har jag tänkt flera gånger att det där är ett praktexempel på en hund som aldrig kommer behöva omplaceras, för hon är så extremt lätt hund och hur trevlig som helst. Måste nog prata lite med ägarna om det där...

Jag och Lex ska spendera hela helgen på klubben och gå dragkurs, förväntasfull och hoppas på att det blir en rolig och givande helg både för mig och herr hund!
Och förhoppningsvis har vi med oss grönt kort hem också vid helgens slut:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka