Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag reda på att Idas pappa dog i onsdags, 13 år gammal. Han fick en stroke :( Fina fina Inter, det var med honom jag lärde mig jobba med vallhund:love: Han överlevde sin husse med nästan 3 år, och levde sista tiden som en glad och barnslig soffhund som verkligen älskade pipleksaker.

487069_10151260951623666_256308607_n.jpg

35662_10151260952058666_278484526_n.jpg

10491209_10152353575013666_3111594854046122515_n.jpg

547451_10151504215658666_235684430_n.jpg

Idag har jag beställt operationstid till blandisen, den 3/3 ska hon kastreras. Jag känner mig som en tjurig unge som inte alls vill vara med om det här, men det är bara att bita ihop och hoppas att op. går bra och att hon är samma vanliga lilla skithund efter den.

Började dagen med misslyckad schäferjakt... Har hört grannens jäkla hund skälla sedan kl 8 och tänkte försöka lyssna mig till var de bor nu när jag petat i mig frukost, har fått veta vilken våning de bor på i alla fall. Såg plötsligt hunden utanför fönstret och tänkte springa ut för att möta dem i porten för att kunna prata med ägaren, meen de måste ha gått till bilen istället. Suck. Jag orkar inte med den där hundens konstanta skällande längre, så det får bli fortsatta försök att få tag i ägaren...

Vart på ögonlysning och patellakontroll med corgin idag, visade sig att han har lateral patellaluxation grad 1 på ena knät och någon form av förändring på båda linserna. :( Man blir ju så ledsen, vårt lilla måndagsexemplar! Som tur var det inget allt för allvarligt den här gången, men man börjar ju undra om det finns nåt i den lilla hundkroppen som är UA på undersökning.. Fasar lite för den dagen när det är dags att ta officiella röntgenbilder på ryggen. Undrar vad vi hittar där.

Idag har vi testat på DW! Skitkul ska börja med Melvin! William ska kollas av fysio först så fick bara gå med sele utan vikt. Nu har jag en hundkurs där vi b la kör agility mest 200 m från mig och en WP klubb som tränar 15 min promenad från mig. Lycklig! Det finns en sport för alla!

Fritte och jag spenderar helgen i ett ridhus, på kurs i delning/singling och sortering. Han sköter sig som ett proffs, min duktiga Fridolf :love:
10994067_10152836430853666_1428636367137464608_n.jpg

Igår var vi hos veterinären då Lex hade ett klobrott på ena sporren och så togs hela klokapslen bort. Igår var han otroligt nere, dels blir han alltid otroligt orolig och gnällig när han varit sövd och sen måste han haft ordentligt ont då han morrade när vi skulle byta bandage. Min pojk som aldrig (!) morrar annars. Men idag är han dock bättre som tur är!:) Glad och pigg om än lite försiktig om tassen, men det är ju inte så konstigt.
Längtar dock redan tills han slipper ha bandage.. himla träligt tycker både matte och vovven.

Idag hade jag kunnat vara på en vinthundsutställning ca 20 min hemifrån, traskat runt bland femtioelva välputsade salukis och sprungit några varv i ringen.
Meeen istället gick vi en drygt milslång promenad i vårvärme, njöt av solen, njöt av att det var nästan folktomt ute så att det knappt behövdes koppel och åh, allt var så fint! :D Vi behövde verkligen den där långpromenaden.

Idag är jag SÅ glad att jag inte är någon utställningsmänniska :p
11008389_457660747715644_3406038775385880984_n.jpg

Är dessutom lite extra glad åt att Aysu börjat muskla sig igen efter vår långa viloperiod, vilket syns på bilden där hon ligger i soffan. Min fina lilla guldsaluki som knappt skulle ha hunnit in i ringen innan hon blivit utkastad om vi åkt till den där utställningen :p

Min hjärna vet att prioritera det viktiga....:p

Natten till igår exploderade någonting 5 meter utanför min husvägg kl2 på natten. Smällen hördes visst närmare en mil enligt polisen (pga av alla sos-samtal som kom från oroliga Norrköpingsbor). Prydnadssaker hade ramlat ner från min vägg, men jag hade inget hört och det trots att det är oerhört lyhört här:angel:

Jag vaknade däremot en liten stund senare av att Mini hoppade ner från sängen och behövde gå ut och bajsa (hon hade fått diarre). Snacka om selektiv hörsel:o:D

Idag hade jag kunnat vara på en vinthundsutställning ca 20 min hemifrån, traskat runt bland femtioelva välputsade salukis och sprungit några varv i ringen.
Meeen istället gick vi en drygt milslång promenad i vårvärme, njöt av solen, njöt av att det var nästan folktomt ute så att det knappt behövdes koppel och åh, allt var så fint! :D Vi behövde verkligen den där långpromenaden.

Idag är jag SÅ glad att jag inte är någon utställningsmänniska :p
11008389_457660747715644_3406038775385880984_n.jpg

Är dessutom lite extra glad åt att Aysu börjat muskla sig igen efter vår långa viloperiod, vilket syns på bilden där hon ligger i soffan. Min fina lilla guldsaluki som knappt skulle ha hunnit in i ringen innan hon blivit utkastad om vi åkt till den där utställningen :p
Har jag missat något, har du inte Wahida kvar?

Hehe, idag provade jag att koppla för Ipod och Ladda framför snowracern.. :D
Det var sinnessjukt tungt före, men det är förmodligen den sista snön för i år, så jag var bara tvungen att testa.
Ipod har knappt dragit något, det var egentligen först igår på promenaden som han fattade att han ska lägga bra tryck i selen. Ladda fick dra tyngsta lasset, men jag åkte bara i svag nerförsbacke så det gick bra så fort vi hade fått upp lite fart.
Pappa fick åka före på fyrhjulingen och vara kanin :D

Det var galet svårt att filma, åksjukevarning!
Blev något konstigt med klippet efter typ halva tiden också, ser jag nu :crazy:
Jajaaa.

Senast ändrad:
Jag lade personspår till hundarna idag, i snön. Så bra att se var man själv gått, så jag kunde se när de snurrade iväg för mycket på tex harspår. Bägge var dock tvungna att ta en paus mitt i spåret och korva runt lite i den ljuva snön. Det är tur vi inte satsar på en karriär i brukset för en skrattande matte gör väl inte direkt att de förstod att de gjorde lite fel där :p

Hehe, idag provade jag att koppla för Ipod och Ladda framför snowracern.. :D
Det var sinnessjukt tungt före, men det är förmodligen den sista snön för i år, så jag var bara tvungen att testa.
Ipod har knappt dragit något, det var egentligen först igår på promenaden som han fattade att han ska lägga bra tryck i selen. Ladda fick dra tyngsta lasset, men jag åkte bara i svag nerförsbacke så det gick bra så fort vi hade fått upp lite fart.
Pappa fick åka före på fyrhjulingen och vara kanin :D

Det var galet svårt att filma, åksjukevarning!
Blev något konstigt med klippet efter typ halva tiden också, ser jag nu :crazy:
Jajaaa.

Vad duktigt de drar i det tunga föret! Hade de kul? :D

Vad duktigt de drar i det tunga föret! Hade de kul? :D

Ja, dom drog jättebra! Ladda tryckte på som bara den, Ipod fjantade omkring lite i början men sedan körde han på bra också :D Vi hade dock en incident med en total tvärnit, när vi körde över färska rådjursslag och Ipod typ vände i luften :p

Ja, dom tyckte det var jätteroligt! Särskilt när vi fick upp lite fart så att det inte blev så tungt :D
Hoppas, hoppas, hoppas att det får ligga kvar och att det blir lite kallare!

Dags att uppdatera lite.
Sambon har valt att gå en annan väg i livet så jag pendlar just nu i mitt mående vilket har gjort så att hundarna fått ta en hel del stryk. Som tur är har jag en underbar familj som ställt upp under dom värsta dagarna.
Men livet går vidare. Diva växer så det knakar. På Onsdag är hon redan 14 veckor gammal. Helt otroligt vad tiden går fort. Ciro har haft världens stressmage i och med flytten och proccolinet har varit till stor hjälp.

img_9141_54ea2fc92a6b22a03a904aba.jpg

Min lilla busfia idag.

Jag har precis anmält lagotton till Rallylydnad N. Vi har ett förstapris sedan tidigare, så hoppas på ett igen och att vi kan ta ytterligare nån tävling senare i vår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka