Jösses vilket rabalder det har blivit om min Mini och den franska hjärtmasken. Jag blev uppringd av en journalist i en grannstad idag som ville skriva om det. Min veterinär och länsveterinären har pratat om det på nyheterna i lokalradion idag - puh.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att det inte var så allvarligt ändå!Goda nyheter från oss! Rio har haft konstiga smärtanfall i ena bakbenet under hösten. Vi har varit hos fysioterapeut som konstaterat sträckning men efter att han för tredje gången sträckt sig i samma ben så började vi misstänka att det var något annat som var fel.
Jag målade upp det ena skräckscenariot efter det andra men som tur var är både knän och rygg ua. Däremot hittades en förstorad prostata som ligger och trycker på L7S1! Risken för cancer är nästan noll så förhoppningsvis ska det räcka med antiinflammatoriska + antibiotika för att han ska bli frisk
Låter som en trygg valpVi har börjat ensamträna vår valp 5 månader lite nu. ( utöver 5-10 minuter)
Vi kan vara borta 60-90 minuter. Hon är i köket när vi inte är hemma
När vi kommer hem och öppnar dörren sträcker hon på sig, jäspar nyvaket. Hon kommer sen fram glatt viftande på svansen och hälsar
När jag känner på hennes bädd är den varm, hon har legat och sovit när vi inte va hemma
Är det ovanligt att valpar reagerar så?
Jag är förvånad att hon kan vara så lugn.
Finns det risk att hon blir orolig att bli lämnad själv när hon är äldre?
Hon reagerar inte alls som vi har förväntat ossLåter som en trygg valp
Jag börjar ensamhetsträna mycket tidigare än så, då jag oftast alltid har en vuxen hund som behöver komma ut. Just den reaktionen med lugn valp som sträcker på sig efter sömn är det jag eftersträvar när den varit själv en stund
Vi har börjat ensamträna vår valp 5 månader lite nu. ( utöver 5-10 minuter)
Vi kan vara borta 60-90 minuter. Hon är i köket när vi inte är hemma
När vi kommer hem och öppnar dörren sträcker hon på sig, jäspar nyvaket. Hon kommer sen fram glatt viftande på svansen och hälsar
När jag känner på hennes bädd är den varm, hon har legat och sovit när vi inte va hemma
Är det ovanligt att valpar reagerar så?
Jag är förvånad att hon kan vara så lugn.
Finns det risk att hon blir orolig att bli lämnad själv när hon är äldre?
Ja, det är ju skönt att dom kan sova sig igenom ensamhets"träningen" men vi blev väldigt förvånade, särskilt som Penny inte känns särskilt självständig och tuff. Hon är en känslig liten tjejMin reagerade likadant när jag började lämna henne ensam
Väldigt skönt!
Någon som är intresserad av en överaktiv uttråkad Wachtel? @AraSlei kanske? Det är inte roligt just nu... Min fot håller inte att gå allt för länge på, speciellt inte på isgata med skvättar av grus... En dag gick det bra att åka spark och snacka om lycklig hund som fick sträcka ut, men nu som sagt med grusfläckar så är inte spark lämpligt längre... Det blir liksom tvärstopp ibland... Att den här veckan dessutom har varit knökfull med plugg och diverse möten gör inte saken bättre...
Att åka skidor fungerar inte alls eftersom mina pjäxor inte ger tillräckligt med stöd för fotleden... Jag vill har sommar och värme så vi kan simträna!!!
Jo det gör jag och då gör det inte ont just då, men det ger istället att jag inte kan gå dagen efter alls... Så jag försöker gå lagom varje dag istället och låta bli att linda för att inte överanstränga... Men i pjäxorna hjälper det inte att linda...Haha, bara skicka hit honom!
Kan du inte linda fotleden?
Någon som är intresserad av en överaktiv uttråkad Wachtel? @AraSlei kanske? Det är inte roligt just nu... Min fot håller inte att gå allt för länge på, speciellt inte på isgata med skvättar av grus... En dag gick det bra att åka spark och snacka om lycklig hund som fick sträcka ut, men nu som sagt med grusfläckar så är inte spark lämpligt längre... Det blir liksom tvärstopp ibland... Att den här veckan dessutom har varit knökfull med plugg och diverse möten gör inte saken bättre...
Att åka skidor fungerar inte alls eftersom mina pjäxor inte ger tillräckligt med stöd för fotleden... Jag vill har sommar och värme så vi kan simträna!!!
Jo det gör jag och då gör det inte ont just då, men det ger istället att jag inte kan gå dagen efter alls... Så jag försöker gå lagom varje dag istället och låta bli att linda för att inte överanstränga... Men i pjäxorna hjälper det inte att linda...
Det finns ingen snäll bukefalist eller släkting/vän som kan hjälpa dig med motionen? Med tanke på ditt prat om pjäxor och åka skidor misstänker jag att vi inte bor nära varandra, men annars hade han kunnat få följa med på långpromenad här så hade han åtminstone fått röra på sig lite och fått försöka hänga med på salukibus
Du kan dumpa honom här om han låter bli att äta pinnen.
Ni är fantastiska!Det låter som att det är bäst att låta bli då.. Du har inget ridhus du kan släppa honom i, så han får härja av sig lite? Du kan inte sprida ut hundmaten i trädgården så han får leta lite efter den?