Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gammal är hon nu? Tycker du var frustrerad över bitandet nyssKom åter igen på att jag måste skaffa nytt LC-täcke inför kommande tävlingssäsong (regeländring kring tillåtna färger på dem), och kanske en ny munkorg också så att jag har två OM hundarna ska springa tillsammans.
Jag minns när jag tänkte på det med munkorgarna första gången, att jag skulle behöva två. Då tänkte jag "Ja jösses, det är låååång tid kvar, Ebrah är ju bara en liten plutt... hon måste bli vuxen först..."
Nu är det dags
Snaaart 18 månader vild och galen fortfarande. Och senast igår bet hon ett nytt hål i min jacka (å andra sidan tränade vi lydnad då och hade jättekul) Men senaste tiden har det verkligen märkts att hon börjar bli vuxen.Hur gammal är hon nu? Tycker du var frustrerad över bitandet nyss
Hur vet du att hon haft höglöp just då? Blev nervös nu för mitt fluff träffade en hanhund igår hemma hos svärmor. Vi hade koll på de 99% av tiden. Men hon slutade blöda för 10 dagar sedan och så himla länge kan de väl inte höglöpa?Märkligt löp denna gång. Polly har löpt klart, men Mini har långa, långa löp och brukar hålla på i typ 34 dagar. Senaste gångerna har hon haft höglöp dag 22-25 och sist 24-27. Nu är hon på dag 24 och inget höglöp i sikte och helt plötsligt blöder hon väldigt mörkt - som typ "efter-höglöps-blod". Har hon blivit så "tillbakatryckt" att hon inte ens haft höglöp denna gång ? Polly är sen skiftbytet av "rangordningen" (skedde vid Pollys första kull) väldigt tydlig med att Mini inte får föröka sig och hon går omedelbart emellan om Mini visar minsta intresse för en hane under löp eller om en hane visar intresse för henne då.
Iofs skönt om Skalman ska slippa ännu ett höglöp nu, men samtidigt jobbigt gå och ha stenkoll ifall det kommer igång För tillfället är han inte speciellt intresserad, så kanske det försvann på vägen
Hon är väldigt tydlig i höglöpet och har umgåtts med intakta hanhundar under löpen (kopplade då givetvis) Blodfärg och beteende visar tydligt. Hon är ju även parad en gång tidigare, så jag vet hur hon beteer sig vid höglöp (hon blev dock inte dräktig då, men det visade sig sen troligtvis bero på att hon var sjuk). Hon är själv "tillverkad" på dag 28 i i löpet, så hon har tagit efter sin mor med sena höglöpHur vet du att hon haft höglöp just då? Blev nervös nu för mitt fluff träffade en hanhund igår hemma hos svärmor. Vi hade koll på de 99% av tiden. Men hon slutade blöda för 10 dagar sedan och så himla länge kan de väl inte höglöpa?
Tack! Då borde det ju vara lugnt!Hon är väldigt tydlig i höglöpet och har umgåtts med intakta hanhundar under löpen (kopplade då givetvis) Blodfärg och beteende visar tydligt. Hon är ju även parad en gång tidigare, så jag vet hur hon beteer sig vid höglöp (hon blev dock inte dräktig då, men det visade sig sen troligtvis bero på att hon var sjuk). Hon är själv "tillverkad" på dag 28 i i löpet, så hon har tagit efter sin mor med sena höglöp
Pst: Eftersom jag har uppfödning i liten skala, så för jag noga dagbok under löpen, för att veta när höglöpen är Nu har jag ju även en hane hemma, så jag ser ju även på hans beteende när det är tid - även om han är ung fortfarande.
Har din tik slutat löpa, så är det ingen fara. Just denna tik jag har löper väldigt länge och har alltid gjort. Min andra tik löper ca 20 dagar.