Uppdatering:"Dålig prognos"!

ia_

Trådstartare
Uppdatering:\"Dålig prognos\"!

Dålig prognos

Idag var Zeb tillbaka på sitt sista återbesök innan betessläppet, jag kunde tvärr inte själv vara med utan en kompis + mamma åkte med honom.
han var näst intill ohalt, end. 1/2grads hälta vid böjprov inget på böjt spår!!!

Så nu vågar jag nästan hoppas på att han bli bra :)

han ska skrittas uppsuttet i 2 veckor nu ( lycka till säger jag bara :crazy:) sen väntar ett långt sommarbete tillsammans med 2 st 2-åringar!

Tror att er tummhållning har hjälpt till, TACK!

Re: Uppdatering:\"Dålig prognos\"!

Håller fortfarande tummarna för er. Har du använt någon alternativmedicin?
Du fick nog ett telefon nummer till en som är mycket duktig av mig. Lite skoj att veta ;)

Vad kul! :D
Hoppas han blir återställd efter betet!

Han har fått en massa olika tillskott, bla glucosamin och grukmeja, men jag har inte använt någon annan "alternativ behandling". Ännu iaf, efter beter kommer han att få en ordentlig genomgång innan han sätts igång, då hoppas jag få användning av telefonnr. jag fick av dig :)

Hade tänkt att DU skulle få rida igång honom efter betet till mig :angel: :devil:

Ser jag ut som en självmordskandidat eller?

Varför tror du jag har en bussig gammal travare och en loj shettis?? :crazy:

Hörde en fluga viska att du skulle bli hopprytttare nu, o sitter du upp på zeb så lovar jag att du får hoppa, med eller utan hinder i närheten :angel: :devil:

Den där flugan nämnde möjligtvis inte att hinderna jag ska hoppa är 50 cm???? :angel:

Nej flugan hade inte koll på hinderhöjd, men de räcker med små hinder för Zeb tom under 50 cm är ok! :)

*vi talar inte om att Zeb hoppar så högt han vill oavsett höjden på hindret :angel:, 50 cm blir lätt 150 :devil:*

Okej, men det är nog bäst att du visar först! :devil:

Efter 4 dagars skrittande nu lämnar jag GÄRNA över honom till någon som känner sig manad, någon självmordskandidat här kanske :angel: :devil:

*märks att han mår bra iaf :crazy: :)*

Hör att du skulle vilja ha honom ett tag då alltså :D

*han lär sig FORT hur man snabbast tar sig till skrittmaskinen :)*

men vi släppte honom på bete med Pooh´s unghästar i söndags morse, han verkar trivas utmärkt med detta och matte (jag) slipper leka självmordskandidat varje dag :angel: :D

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 589
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 278
Senast: mackan
·
Hästvård Jag blir så ledsen och dyster när jag googlar på hovledsinflammationer och läser om alla dessa hästar som behandlas i ett år eller mer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
19 521
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist