Uppdatering av mina kattungar*BILDER*

Lilljessicah

Trådstartare
Kommer ni ihåg att jag köpte två små kissebäbisar i Augusti?
Här är lite smakprover!

5492630.jpg

5492648.jpg

5492651.jpg

5492652.jpg

5492674.jpg

5492701.jpg

:love:

Sv: Uppdatering av mina kattungar*BILDER*

Åååh vilka söta! Sköldpaddan är ju bara :love: och den röda är inte sämre!

Har hon snott hundens ben? :D
Är hunden förresten en schipperke eller ser jag helt fel?
Gulliga alla tre hur som helst. :love:

åhh jätte jätte söta :love: :love:

Yez,javisst är det en schipperke!!:love: Min andra hund och den röda(Smax) är karlarna här i huset. hihi

4570017.jpg

Ha Ha,här ser det ut som Kitti ska käka upp kissarna!:rofl:

5492721.jpg

Helt rätt! Deras mamma var tvungen att avlivas så jag fick hem dom när dom bara var ca 8-9v. Så på bilderna är dom mellan 9-12v ungefär. Men dom har utvecklats jättebra,snuttar ingenting och beteèr sig som kattungar ska!! Nu är dom ca 23v. Kan jag kastrera och sterilisera vid vid 24v. ålder som tidigast? Har inte full koll på det.:bow:

Super! Då ska jag ringa och boka tid så jag får komma i december då! Vad gillar du bilden när det ser ut som att Kitti(schipperken) ska käka upp ungarna? Ha Ha,hon kom med av misstag,och råkade ha öppen mun. Hä Hä..:devil: :D

Nu är det strax dax för kastrering. Nått speciellt att tänka på före/efter?

Hmm, det enda jag kan tänka på är väl att vakta såren så att de inte slickar på dem för mycket. Och så tror jag att det tar någon vecka till kastreringen har blivit "verksam" om jag minns rätt. :confused:
Stackarna, de vet inte vad som väntar. :D

Nä,stackars små liv. Hanen har dessutom VÄRLDENS största kulor så jag hoppas att allt står rätt till. Hur är det med precis efter kastreringen,när dom är sövda?! Hur/var/när är bäst att göra?

Jag tror inte dem får komma hem förrän de har vaknat upp helt och hållet. Och så brukar man få med sig en tratt hem så att de hindras att "pilla" på såret. Tror det tar ungefär 5 dagar- 1 vecka tills man kan ta av den. Fast alla katter behöver ju inte en sån heller, vissa slickar bara lite försiktigt, andra drar loss stygnen. :crazy:
Stackars killen, hans stolthet kommer ju såras. :p

Men!? Va skumt. När vi var o kastrerade våra 2 stallkatter väntade vi där medans veterinären gjorde det,sen fick vi med oss båda två hem sovandes. Vi hade dom i ett kattsäkert inhägnat område så dom inte skulle vingla på något dumt när dom vaknade. Och dom fick inte äte eller dricka på ett tag. Kommer inte ihåg hur länge.:confused:

Hmm, mammas två katter honkatt+hankatt ville dem inte lämna ifrån sig förrän de vaknat. Fast det kanske är olika från sjukhus till sjukhus.

Hmm,ja. Ska jag kanske ta ledigt från jobbet så inget änder när jag e borta. Hmm. Vi har ju semesterstopp. Morr.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två bengalhonor som gått klart i avel och har kastrerats, jag har lovat dem en kattlucka och har nu köpt en med chip. Dock har...
Svar
12
· Visningar
783
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama