Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Veterinären kom idag och hade med sig sin lilla hund. Hon är väl inget direkt fan av Gripa eftersom att Gripa försöker leka med henne. Men idag när hon kom för att hälsa så flög hon på henne och hängde sig fast i hennes kind O_o Lätt att få bort som tur var och jag var bara ett par meter bort då jag precis skulle ta undan Gripa.

Varför släpper man ut sin hund om den tycker att valpar/unghundar är så äckliga att de gör så? Jag förstår verkligen inte hur man tänker i såna lägen. Då kan man väl nämna det. Speciellt eftersom att jag faktiskt har frågat om hans hund är okej med andra hundar. Och ja, han såg ju att jag hade en yvig valp redan första gången han var här. Svaret han gav var att ja hans hund är ju så liten (parson russel terrier) så hon kan ju inte ställa till med något :cautious: eh jo, om den hänger sig fast i min schäfer så kanske hon försvarar sig. Pucko.
Har en av Gripas bröder bytt ägare i dagarna? Var inte han hos polisen?

Såg föresten ännu en video på brodern hos Norska Polisen, vilken kille!!

Att vi ska använda Gripas pappa hade i framtiden var ju bestämt redan när jag tippsade dig om kullen men jag vill nog fasiken ha honom på Calibra. Blir lite fåningt med namnen bara :p

Har en av Gripas bröder bytt ägare i dagarna? Var inte han hos polisen?

Såg föresten ännu en video på brodern hos Norska Polisen, vilken kille!!

Att vi ska använda Gripas pappa hade i framtiden var ju bestämt redan när jag tippsade dig om kullen men jag vill nog fasiken ha honom på Calibra. Blir lite fåningt med namnen bara :p

Hahaha Caliber och Calibra :D

Inte en aning! Tror det var två bröder hos polisen, en i norge och en i sverige. Är det den i Sverige som bytt ägare?

:love:Min älskade Vera :love:
Denna vår har vi både hunnit starta lite WT å utställning där hon blev bästa Tik - grymt kul med en domare som valde Vera å hur hon ser ut.
Så som en Golden enligt mej ska se ut ;)

Tyvärr saknar hon lite motor i jakten, annars hade hon varit en fantastisk hund samt att hon, på riktigt, spyr när hon försöker bära fågel/luktar på dem. Spyr/hulkar sig - Sämsta fågelhunden evver ;)
Men bäst pp allt annat - alltid snäll, kan vara lös i alla situationer, lydig som attans å en helt fantastisk promenad & träningskamrat :love:

Då jag vill satsa mer på jakten så, om allt får som det ska, kommer det en jaktlabbe valp till oss i september :D
dFiJMBf.jpg

KXI4hgV.jpg

vVCqu2v.jpg

@Monifa - labbarna blir ju inte automatiskt feta för att föräldrarna är det ;). Titta på bilderna jag lagt upp på vår labbe förut, han är av rena utställningslinjer men inte tjock. 60 cm hög i manken och 28 kg.
Så du inte blir avskräckt av hur föräldrarna ser ut, menar jag.

@Monifa - labbarna blir ju inte automatiskt feta för att föräldrarna är det ;). Titta på bilderna jag lagt upp på vår labbe förut, han är av rena utställningslinjer men inte tjock. 60 cm hög i manken och 28 kg.
Så du inte blir avskräckt av hur föräldrarna ser ut, menar jag.

Det är mer att det inte känns bra att köpa valp från en uppfödare som håller sina djur feta :)

Alltså. En tokigt snygg man stannade för att prata när jag kvällsrastade hundarna. Han var BARA intresserad av hundarna och framförallt Ebrah. Det brukar inte vara allt för ovanligt att män låtsas vara intresserade av hundarna men egentligen bara försöker få kontakt och sedan försöka tjata ut mig på dejt. Men den här, han tyckte att Ebrah var hur cool som helst (och hon var hur vild och glad som helst..). Jag borde ha kidnappat honom.

:love:Min älskade Vera :love:
Denna vår har vi både hunnit starta lite WT å utställning där hon blev bästa Tik - grymt kul med en domare som valde Vera å hur hon ser ut.
Så som en Golden enligt mej ska se ut ;)

Tyvärr saknar hon lite motor i jakten, annars hade hon varit en fantastisk hund samt att hon, på riktigt, spyr när hon försöker bära fågel/luktar på dem. Spyr/hulkar sig - Sämsta fågelhunden evver ;)
Men bäst pp allt annat - alltid snäll, kan vara lös i alla situationer, lydig som attans å en helt fantastisk promenad & träningskamrat :love:

Då jag vill satsa mer på jakten så, om allt får som det ska, kommer det en jaktlabbe valp till oss i september :D
dFiJMBf.jpg

KXI4hgV.jpg

vVCqu2v.jpg

Åh, spännande! Från vilken uppfödare? :D

En kompis till mig hörde av sig och frågade om jag inte var intresserad av en schäfer. Visade sig att han skulle omplacera sin tik, som jag alltid tyckt varit en riktigt trevlig hund. Om jag ville ha henne skulle jag få första tjing trots andra intressenter, klart smickrande! Och jag var helt klart sugen, en bruksschäfer som man vet är arbetsvilliga och bra uppfostrade, kattvana och kan slappa ett par dagar utan problem är ju precis det jag är ute efter om jag skulle ha den rasen. Men efter lite vånda tackade jag ändå nej. Det kommer ju en korthårskull snart som jag är intresserad av och det blir helt klart lättare att övertala min man om att vi måste ha en till kortis än att vi ska ha en vuxen schäfer. Dessutom känner jag att det skulle kunna bli lite jobbigt att ha två hundar som ligger på samma nivå tävlingsmässigt.

Nu är ordningen återställd och jag har åter två hundar hemma. Bara tillfälligt men det känns rätt gott ändå.
Jag har fått låna Valkyrias storebror som har varit min drömhund sedan han föddes :love:.
Han gjorde UHP häromdagen och har gått ganska tuffa skyddsarbeten en period inför att han ska avelskoras så hos mig ska han bara jäsa i soffan och käka praliner medans uppfödarna är på semester.
Dessutom är han fantastisk med Valkyria och kan trycka till henne på precis rätt sätt när hon är för "på".

:rofl: Blev precis utesluten ur en hundgrupp på fb för att jag föreslog Memea Mohlins böcker och att söka kurser på brukshundklubbar till en som eftefrågade tips på böcker.
Memea kör med bestraffning och det var inte förenligt med den gruppen, påstår de.
Den jag tipsade är en fd kollega som har en hund med stora problem mot både andra hundar och rädsla för människor utöver familjen.

:rofl: Blev precis utesluten ur en hundgrupp på fb för att jag föreslog Memea Mohlins böcker och att söka kurser på brukshundklubbar till en som eftefrågade tips på böcker.
Memea kör med bestraffning och det var inte förenligt med den gruppen, påstår de.
Den jag tipsade är en fd kollega som har en hund med stora problem mot både andra hundar och rädsla för människor utöver familjen.

Japp, att säga till en hund är positiv bestraffning och sånt sysslar de inte med. Tydligen. :cautious:

[

Var det måhända en fb grupp som börjar på bokstaven R? :angel:

REKO? :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka