Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha nej se du det går inte, för mamma ragequittade båda hundarnas försäkring när Folksam inte ville ersätta Benjis artrosmedicin :angel:

Nu blir det Agria. Dyrt, men hellre några tusenlappar om året än fruktansvärda summor ur egen och andras fickor om olyckan skulle vara framme.

Det går väl inte, de bryter ju bara avtalen när perioden gått ut? Jag hade en lång (ARG!) diskussion med Sveland om detta, de vägrade säga upp försäkringen på Boss för än i November.

Det går väl inte, de bryter ju bara avtalen när perioden gått ut? Jag hade en lång (ARG!) diskussion med Sveland om detta, de vägrade säga upp försäkringen på Boss för än i November.

Ja, försäkringen fortlöper ju den betalda perioden ut. Mao är hundarna fortfarande försäkrade, men @Fisherling bör verkligen kontakta Agrias kundtjänst så att försäkringen inte behandlas som "ny", dvs som att hundarna varit oförsäkrade tidigare.

Om Benji lider av artros var det verkligen ett superdumt beslut.

Ja, försäkringen fortlöper ju den betalda perioden ut. Mao är hundarna fortfarande försäkrade, men @Fisherling bör verkligen kontakta Agrias kundtjänst så att försäkringen inte behandlas som "ny", dvs som att hundarna varit oförsäkrade tidigare.

Om Benji lider av artros var det verkligen ett superdumt beslut.

Typ allt som kan ha hänt innan den nya försäkringen tecknades kan väl det nya försäkringsbolaget välja att inte ersätta?

Kan vi sluta hetsa på hur dumt det är? Jag vet redan att det är skitdumt, jag fick ingen chans att hindra det, så tyvärr är det såhär verkligheten ser ut och jag försöker göra det bästa av det.

De eventuella kostnader som inte ersätts pga bytet kommer mamma stå för, eftersom det är hon som orsakat problemet. Hon ska skicka försäkringsnumret till mig och jag ska ringa Agria igen och försöka göra detta så smidigt som möjligt.

Jag kan inte göra så mycket mer. :(

Kan vi sluta hetsa på hur dumt det är? Jag vet redan att det är skitdumt, jag fick ingen chans att hindra det, så tyvärr är det såhär verkligheten ser ut och jag försöker göra det bästa av det.

De eventuella kostnader som inte ersätts pga bytet kommer mamma stå för, eftersom det är hon som orsakat problemet. Hon ska skicka försäkringsnumret till mig och jag ska ringa Agria igen och försöka göra detta så smidigt som möjligt.

Har ni redan bestämt er för Agria? Annars verkar Svedea vara lätta att ha och göra med när det gäller byte av försäkring på vuxna hundar. Det är bara min uppfattning. Det är inte ditt fel att det blir så. Tycker det är bra att su försöker göra det bästa av saken :)

Mamma har tydligen lyckats med det omöjliga - hon har faktiskt fått båda försäkringarna helt avslutade. Ingen tid som ska löpa ut, ingenting - de är helt avslutade.

@machafuko Ja, Agria blir det. :)

Mamma har tydligen lyckats med det omöjliga - hon har faktiskt fått båda försäkringarna helt avslutade. Ingen tid som ska löpa ut, ingenting - de är helt avslutade.

@machafuko Ja, Agria blir det. :)

Hon kommer alltså få tillbaka den återstående betalda premien?

Varför just Agria?

Tonto har inte riktigt förstått det här med kedjehalsband.

hzfZJKN.jpg

Är din mamma medveten om hur dyrt det kan bli? Jättebra att du ser till att skaffa ny försäkring till Tinja. Hur blir det med Benji? Han kommer ju inte få ut något som kan relateras till artrosen men det kan ju hända andra saker som kan bli mycket dyrt. Han är väl lite äldre också dessutom?

@FrauleinLeo Så ingående frågade jag inte. Men det hade tydligen dragits för ett nytt år bara för någon dag sedan, så jag gissar att det är därför som hon lyckades avsluta försäkringarna?

Hon är nog fullt medveten om hur dyrt det kan bli. Hon har ju dock liite mer att röra sig med än mig. Hon har även valt att ha Benji oförsäkrad. Och ja, han är ju lite äldre.. Än Tinja då. 6 år är ju ingen ålder... Tyvärr är han bra mycket skröpligare än vad han borde vara, och det har gått fort :(

Jaha. Så har dumhunden Bamse kalasat lite för mycket på diverse bajs när vi var ute tidigare och kräktes upp en stor blaffa ganska kort efter kvällsmaten... och nu går han runt och slickar helt frenetiskt på golvet a la storstäd? :confused: Ska jag ge honom något eller är det bättre att avvakta?

@Voff mfl: tack för varningar osv. Jag var hos min mor men lyckades hitta en termometer. Aysu har feber, så jag slog nog ännu ett nytt rekord för hur fort det går att köra från mig till Strömsholm... Sitter i väntrum nu, veterinär eller om det var sköterska ska ta emot oss om bara ngn minut.

Jaha. Så har dumhunden Bamse kalasat lite för mycket på diverse bajs när vi var ute tidigare och kräktes upp en stor blaffa ganska kort efter kvällsmaten... och nu går han runt och slickar helt frenetiskt på golvet a la storstäd? :confused: Ska jag ge honom något eller är det bättre att avvakta?
Han har troligen kräkts klart så ge honom.

@Voff mfl: tack för varningar osv. Jag var hos min mor men lyckades hitta en termometer. Aysu har feber, så jag slog nog ännu ett nytt rekord för hur fort det går att köra från mig till Strömsholm... Sitter i väntrum nu, veterinär eller om det var sköterska ska ta emot oss om bara ngn minut.

Fy fan på ren svenska för din otur. Hoppas verkligen att detta blir sista vändan för er nu :heart

Fy fan på ren svenska för din otur. Hoppas verkligen att detta blir sista vändan för er nu :heart
Själv undrar jag bara vad de ska göra för fel den här gången... hade de bara sagt åt mig att ge antibiotika från början så hade vi nog inte varit här nu.. jag har ju sådant hemma redan. Aysu är en av de som mår sämst här så snart kommer vet.

Själv undrar jag bara vad de ska göra för fel den här gången... hade de bara sagt åt mig att ge antibiotika från början så hade vi nog inte varit här nu.. jag har ju sådant hemma redan. Aysu är en av de som mår sämst här så snart kommer vet.
Och jag flaggade för det redan häromdagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka