Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv undrar jag bara vad de ska göra för fel den här gången... hade de bara sagt åt mig att ge antibiotika från början så hade vi nog inte varit här nu.. jag har ju sådant hemma redan. Aysu är en av de som mår sämst här så snart kommer vet.
Nu har jag inte läst hur det gått hela tiden efter operation, men att sätta in antibiotika innan man ev har en bakt.odling och resistensbestämning är inte vanligt numera, tack och lov. Däremot ger man ofta antibiotika under själva operationen, eftersom det är lednära/i en led.
Vet du hur själva såret ser ut?

Hon kommer alltså få tillbaka den återstående betalda premien?

Varför just Agria?
Varför inte Agria?

Jag har visserligen bara avslutat försäkring på avlidna djur, men det har då aldrig varit nåt problem. Ändra försäkring har däremot bara gått att göra i samband med förnyelse årligen.
Jag har själv Agria för att de inte sänker veterinärvårdsersättningen trots att hunden blir äldre. Har visserligen en del rabatter genom arbetet men tycker verkligen inte det är dyrt för labben och hade aldrig problem få ut på försäkringen för lagotton (som hade kronisk njursvikt).

Själv undrar jag bara vad de ska göra för fel den här gången... hade de bara sagt åt mig att ge antibiotika från början så hade vi nog inte varit här nu.. jag har ju sådant hemma redan. Aysu är en av de som mår sämst här så snart kommer vet.
Men alltså. Har veterinären gjort fel eller har ni haft otur? Bara för att saker inte blir som det ska betyder det ju inte att någon har gjort fel.

Förstår att det både är jobbigt och frustrerande med det som hänt dock.

Varför inte Agria?

Jag har visserligen bara avslutat försäkring på avlidna djur, men det har då aldrig varit nåt problem. Ändra försäkring har däremot bara gått att göra i samband med förnyelse årligen.
Jag har själv Agria för att de inte sänker veterinärvårdsersättningen trots att hunden blir äldre. Har visserligen en del rabatter genom arbetet men tycker verkligen inte det är dyrt för labben och hade aldrig problem få ut på försäkringen för lagotton (som hade kronisk njursvikt).

Det var bara en enkel fråga?
I min mening är Agria en av de sämre på marknaden, men det beror ju förstås på vad för villkor man värdesätter i sin försäkring. :)

Det var bara en enkel fråga?
I min mening är Agria en av de sämre på marknaden, men det beror ju förstås på vad för villkor man värdesätter i sin försäkring. :)
Jag tycker det är riktigt bra, det var därför jag undrade vad det var för fel på Agria. Har bara goda erfarenheter och tycker villkoren är helt ok.

Men varför skulle de säga åt dig att ge antibiotika om hon inte har en infektion?
Man ger inte antibiotika i förebyggande syfte.
Det är jättetråkigt att hon fått en infektion nu, men det är sådant som kan hända efter operationer och om hunden har sår. Infektionen ska självklart behandlas med antibiotika om hunden är påverkad i sitt allmäntillstånd, har feber, ont och svullet ben. Men att behandla med antibiotika i förebyggande syfte är inte förenligt med svensk antibiotikapolicy.
Jag hoppas att det går bra för er och att hon snabbt är på benen igen!

Nu har jag inte läst hur det gått hela tiden efter operation, men att sätta in antibiotika innan man ev har en bakt.odling och resistensbestämning är inte vanligt numera, tack och lov. Däremot ger man ofta antibiotika under själva operationen, eftersom det är lednära/i en led.
Vet du hur själva såret ser ut?

Precis, ab ges under operation vid öppna leder. Men inte efteråt om inte en uppenbar infektion föreligger och det har det ju inte gjort vad det verkar som eftersom hon mått bra och gått på benet.

Har seriöst börjat fundera på att inte behålla Dahlias valp ändå.
Hon är så jäkla häftig att träna! Introducerade apportbocken för första gången idag. Kanske skulle valt ett bättre ställe med ingen störning istället för mitt ute på gubbängsfältet med en massa hundar och människor runt omkring men trots det hade hon jättebra fokus och grep tag i och lyfte apporten alldeles själv efter bara 1-2 minuter shaping.
Dvärgschnauzer är överlag en ras som inte gärna apporterar så att hon fattade detta så snabbt i så svår miljö och bara 4 mån gammal gör mig så glad! Duktiga lilla skäggis.

Indigo har ju opererats i knäet 3 gånger nu och aldrig fått antibiotika efteråt, två gånger har det gått bra, tredje gången (efter TPLO-operationen nu i vår) fick han en infektion. Tråkigt, men jag förstår att man inte sätter in antibiotika "i onödan", även om vår veterinär svor rätt illa över dig själv och sa att hon borde satt in det just den här gången, pga allt strul vi haft och att han hade en rejäl inflammation när han opererades, vilket tydligen ökar risken för infektioner.

@RedChili Jag håller tummarna för er, de tar säkert fint hand om Aysu. Jag vet dock allt för väl hur jäkligt det känns... :heart

Hoppas allt går bra @Red_Chili !

Själv är jag så jäkla myggbiten. Körde ut i bokskogen och gick långis, tyvärr är den bebodd av helt bindgalna monstermyggor för tillfället. Stackars Jussi hade hur många som helst i fejset och tror vi båda kände viss lättnad när den milen var slut :meh::wtf:

Igår var jag och Floyd och tränade för B igen :) jag hade inte kunnat vara mer nöjd med honom, han är så otroligt okomplicerad! :heart Vi introducerade "ut!" från positionen där han sitter framför mig och kommandot betyder "sno runt och gå spikrakt bakåt", fick lite tips på stoppsignalträningen (och fick bannor för att jag använt tennisboll :angel: ingen mer boll i den träningen nu :o), och testade hur han ligger till närsöks- och markeringsmässigt.
Han har en himla bra näsa alltså, och ännu roligare är att han verkar ha en fin grundförståelse för hur den ska användas också :D
@squarepants kom hit igår em och var med på träningen för B, och idag hjälpte hon oss med lite övningar vi fick från B igår :love: så himla fint det är med proffsig hjälp alltså.

Har seriöst börjat fundera på att inte behålla Dahlias valp ändå.
Hon är så jäkla häftig att träna! Introducerade apportbocken för första gången idag. Kanske skulle valt ett bättre ställe med ingen störning istället för mitt ute på gubbängsfältet med en massa hundar och människor runt omkring men trots det hade hon jättebra fokus och grep tag i och lyfte apporten alldeles själv efter bara 1-2 minuter shaping.
Dvärgschnauzer är överlag en ras som inte gärna apporterar så att hon fattade detta så snabbt i så svår miljö och bara 4 mån gammal gör mig så glad! Duktiga lilla skäggis.

Du skriver en massa trevliga saker om henne. Låter ju bara som att du faktiskt borde behålla, eller vad får dig att ångra? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka