uppblåst mage

R

Reingan

min femåring går på lösdrift (fri tillgång till ensilage) och är jätte uppblåst i sin mage. Känns som om det bara är gaser. Vad gör ni åt detta?

Sv: uppblåst mage

Jag hade börjat med att skicka in ett träckprov och kollat om hästen får i sig tillräckligt med protein.

Hur menar du att det känns som gaser?

Sv: uppblåst mage

Om hästens mage skulle vara så utspänd av gaser hade den haft kraftig kolik. Trumsjuka. Det är nog snarare proteinbrist - hur ser analysen av ensilaget ut? Torrsubstanshalt? Orkar hästen äta tillräckligt stor volym? Parasitstatus?

Liknande trådar

Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 818
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka