UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Hur gärna vill du ha det du funderar på att köpa? :)
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Det är väl att jag vill köpa så mycket, men det bästa är väl att spara. Vet ju inte när jag får något jobb.:(
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Åh spara är så tråkigt verkligen, lider med dig! Men tänk sen när du har jobb, då kan lyxa ordentligen :)

KL

GUUUUHUUUUD vad tråkigt Buke är! Vad är detta?
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Ah, ja då röstar jag för att spara, sorry!

Niffe + Evvan, ni får väl trolla liv i stället? ;) :D
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Precis, man blir ju glad när man vet att man har pengar över! Älskar den känslan :love:
Men här gapar det tomt på alla konton.. Jag mer eller mindre lever av sambon. Imorgon kommer studiebidrag och lite lön, men knappast något man blir fet på. Och jag har en miljard utgifter framöver; vaccinera hästar och katter, laga hästtransport, hovslagare till hästarna, mer kurslitteratur, läkarbesök + mediciner, en långhelg i Barcelona, tävling med hästen.. Massa kostnader! Jaja, jag överlever nog. Det får vara tomt på kontot ett tag till..
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Jag kan skapa en "Min kompis luktar fisk"-tråd så kan vi ha värsta beefen? :D
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Spara är ju jättekul! :D
Inte om man inte har råd att unna sig nånting, men vill göra det. Känslan av att inte ha råd att göra saker för att man inte vet hur man kommer klara sig i framtiden är knappast jättekul.

Jag tycker att det är helt OK att spara nu när jag har sån ekonomi att jag ändå har råd att unna mig grejer. Om man sparar för att man måste och inte kan välja bort det är det nog inte så kul.

Niffe + Evvan, ni får väl trolla liv i stället? ;) :D
Äh fan orka, jag vet ju redan vad precis exakt varenda svar skulle bli. Tecken på att man varit här för länge? Oh yes!
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Japp! En väldigt mysig och fin helg. Åkte upp igår, blev då bjuden på hemlagad Coq au vin och sen på kvällen var vi på Raw, vilket var svinkul. Idag fick jag motvilligt sätta mig på bussen hem igen... Har varit jättemysigt verkligen!
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Åh vad härligt! :love: När ses ni nästa gång? Har ni pratat nåt om 'vad ni håller på med' (om du förstår vad jag menar?)

Jag vaknade imorse och hade fått världens finaste kärleksförklaring skickad till mig. Helt stört vad lycklig en människa kan göra en!
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Inte om man inte har råd att unna sig nånting, men vill göra det. Känslan av att inte ha råd att göra saker för att man inte vet hur man kommer klara sig i framtiden är knappast jättekul.

Jag tycker att det är helt OK att spara nu när jag har sån ekonomi att jag ändå har råd att unna mig grejer. Om man sparar för att man måste och inte kan välja bort det är det nog inte så kul.

Håller helt och hållet med dig. Har liksom ingen som kan rädda mig om det skitter sig.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Förut lyckades jag hjärntvätta mig själv till att älska att spara. Vettfan hur jag lyckades med det :D Nu vill jag uuuuunna mig hela tiden. Lyxar här och lyxar där och reser som en galning. Kan du skicka över lite sparlust till mig?
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Han åker hem till England över påsk så vi ses om två veckor...
Vi har inte pratat om det så jättemycket, men nästa gång jag är i Sthlm (om 3 veckor) ska jag träffa några av hans vänner. Och vi har planerat upp helgerna typ två månader framåt :D
Jag skrev innan till honom att jag inte känner mig helt singel längre, och han svarade att han också tänkt så. Så det börjar kännas lite som "vi" iaf :D
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Jag har väl antagligen hjärntvättat mig själv också, är lite Krösus Sork över mig alltså :angel: Det är så kuuuul att föra över pengar till sparkontot :eek: Mitt månadsnöje!
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Vad fint! :)

LindgrenV: Det var mitt månadsnöje också förut! Nu är mitt nya att resa till olika fina städer och ligga med världens finaste spanjor. Av nån anledning känns inte sparande som nåt så himla hett längre ;) :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp