UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Härligt!

KL

Har läst hela recapen av Fifty Shades-trilogin. Hatarhatarhatar böckerna ännu mer (trodde inte ens att det var möjligt). Må E.L. James och hennes kvinnohat brinna i helvetet.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Funderar på toning isf. Vi får se, vore skönt med nåt nytt. Inte färgat den jag var 18 tror jag.

Jag har så lång kvällsrutin, hopplöst om man är för trött.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Det blir nog bra. :) jag hade platinablont för några år sedan, lite blonda dlingor i somras, men har gett upp... för tillfället, kommer säkert göra något annat om några år. :D konsekvent, moi? :D

Jobbigt att ha det, kan du inte förändra det? Eller är det typ gå ut med hundarna och sånt? ;)
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Usch ja, och det märkligaste är att så många mer eller mindre avgudar böckerna :crazy:


Men nu behöver jag pepp och uppmuntran!
Jag mår dåligt! Psyket vill inte vara med längre. Orkar inte plugga, träna hästar, leka med katterna, ingenting! Orkar inte ens vara med i några diskussioner längre, och jag älskar att diskutera!
Dessutom har jag fått en massa finnar och kvisslor, mina eksem har blossat upp big time (massa på ögonlocken, och satan vad ont det gör!!), det kliiiiiiiar så jag blir tokig, mensen är försenad (eller snarare startar aldrig, är bara den där känslan av att "nu kommer den snart" hela tiden, en lätt molande värk i magen och lite blod i flytningar), har fått en massa sår på armarna (några pga katt som leker våldsamt, andra pga klåda), benen fulla med blåmärken och en inflammerad hårsäck på stortån (ja, på tån. Inget jag rekommenderar).
Att jag känner mig lite gnälligt och ynklig gör ju inte saken bättre.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Rent spontant, utöver att allt låter skitdrygt och jag hoppas det blir bättre snart, vårdepp? I kombo med innanmenshormoner?

Jag känner av min vårdepp lite, vet inte om det är mer lindrigt än vanligt i år eller om det baea inte hunnit dra igång ännu. Men just vårdeppen brukar det funka för mig bara jag vet att det är det. Då kan jag avbryta mina tankar när jag börjar falla ner i det svarta hålet.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Jaa, jag har varit i terapi för depression sen i höstas och äter SSRI. Ska utredas för bipolär sjukdom längre fram i vår. Så visst är det något som är fel i grunden. Ska träffa min kurator om ca tre veckor. Det behövs nu :crazy:

Nej, nu ska jag tvinga mig själv att gå ut till stallet och träna häst! Det är sol, inte så kallt och sol. Jag gillar sol vid den här tiden på året.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Du kanske borde ta ett gravtest? För säkerhetsskull!
Jag är också finnig nu ( första gången på ett år så jag tycker verkligen synd om mig själv) men tror du inte det kan bero på torrhet? Borde förklara eksem också tycker jag.

Annars vet jag inte vad jag ska säga, det blir bättre men man brukar inte känna så bär man mår piss så är ett dåligt argument enligt mig
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Du kanske kan få en snabbare tid om du ringer och berättar hur du mår?
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Nää, han är bara här varannan vecka och nästa gång han kommer är jag i Spanien.. Kan få en akuttid i Falköping, men inte hos samma gubbe. Vill inte träffa en ny just nu :crazy: Men har fått en telefontid i eftermiddag, så kan prata av mig lite i varje fall.

Jag fick böjveckseksem som 20-åring, heja vad kul! det kan tydligen ge finnar med.. Blää! Blir ju inte bättre av att jag alltid haft väldigt känslig hud, överkänslig mot det mesta och blek som ett spöke. Fått en massa kortison att smeta på, hjälper tillfälligt i varje fall.

Och för att göra min morgon ännu bättre: Kaffebryggaren har gått sönder och jag har inget instantkaffe hemma. Mitt godaste te är slut också :cry: Och jag lyckades banka i min onda stortå i tröskeln. Heja, heja mig!

Pissdag.. Vette fasen om det är värt att ens försöka träna häst idag. Kanske lika bra att bara ha en gos- och keldag.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Gos- och keldag låter super, vissa dager vill sig bara ingenting. Passa på och åka till affären och köpa kaffe/ny maskin också!
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Sto-jäkeln brunstar, så det gick inte rida.. Men mysigt hade vi!
Ska jobba inatt, så nu ska jag försöka sova några timmar
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Kl
Försöker kicka igång jobbhjörnan, har vilat bort hela dagen, trött!

Lyx för övrigt med hundvakt som fixar våfflor till ikväll :)
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

kl
Idag körde jag in en gaffel i höger tumme, vid nageln. Den senaste veckan/veckorna har jag skadat denna tumme två gånger till, båda gångerna i nagelbandet. Gör så förbannat ont!

Ringde på en bil idag med, men måste sälja min först för att kunna köpa den och det är tjötigt.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Aj! Låter verkligen inte skönt :crazy:
Håller tummarna att bilen är bra.

Jenka: Gott med våfflor :d
Blir inte det här men tänker njuta av en marabou black i kväll alla fall :)

sthu: Mysigt med hästgos :love:
Mindre kul med måendet dock, men bra att du har kuratorn alla fall.

Vi ska titta på hus i morgon :)
Har inte jättestora förhoppningar om att kunna köpa det, men vi ska titta alla fall. Måste få vårat sålt också, lättare sagt än gjort.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

KL

Tuppade av på hästryggen idag. Det var otäckt :eek: Hela huvudet lekte helt plötsligt karusell :crazy: Nu mår jag dock bra, så ska städa lite, plugga och sedan träna.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Oj! Du slog dig väl inte? :eek:
Hur mår du nu? Nån aning om vad det berodde på?
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Nej nej, tränaren märkte att jag inte var helt med, så jag gjorde halt och sedan släckte nån lyset för mig. Fick hjälp av. Måste varit blodtrycksfall eller nåt. Jag är lång, det var bråttom till träningen, jag hade inte hunnit äta ordentlig frukost, jag går på smärtstillande och hästen var skumpig, så det var nog flera små aspekter som orsakade det :p
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Vad kul att kolla på hus! Även om ni inte kan köpa just det är det alltid bra att kolla runt lite.
Jag fick igår reda på att vi inte ska flytta in i ett hus som var planerat att vi skulle flytta till utan ett annat mer iordninggjort (och ganska misshandlat på insidan...)
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Ja det ska bli kul, huset är jättefint verkligen.
7 rum och kök, lite skillnad mot 4 rum och kök som vi har nu :D
Större tomt, bergvärme och, det bästa av allt, det är inte kedjehus.
Det vi har nu sitter ju ihop med grannarnas och det är rätt värdelöst.

Hej Missel :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp