Sv: Ungponny

jag tävlar min 6åring ungefär varannan till var tredje helg. nu har vi varit iväg varannan några gånger - men denna gång blir det 20 dagars mellanrum.
vi tävlar reg. LB, LC och ska prova på en LA nu den 28e. hoppning.

tycker det funkar riktigt bra, och min häst tröttnar lätt om det blir för mkt, men går bättre på utesäsongen för han har mer bjudning och tycker det är roligare ute.

vi tränar inte ens hoppning för tränare varje vecka, ska egentligen göra det men det har blivit lite oregelbundet. brukar bli 1-3 gånger per månad. förutom det brukar vi hoppa lite småhinder och studs hemma.
tycker det är lagom för honom jag vill inte att han ska tröttna och bli utsliten redan som ung.

Sv: Ungponny

varje helg i 2 måner är VÄLDIGT mykke för mykke för en unghäst....assåå d e bara dumt åå tävla så mycket vad kännar man på det?? kanske nårra ungponnyrosseter..lixom d e ju knappt en riktig tävling.....men om jag var du så skulle jag inte ens tänka tanken på att tävla varje helg i 2månader....d gör inte jag ens me min 9åring, ungäfär 2 tävlingar imånaden.....jaja tack för mej.. :bump:

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 761
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar