Unghung måste plötsligt sova ensam

LillaL

Trådstartare
Jag har en underbar bordecollie/labrador på snart 1 år som tycker om mycket närhet. Nätterna sover hon gott nedanför min säng, eller gärna i den ;)

Jag kommer snart att flytta till ett litet hus, där sängen och sovrummet ligger på övervåningen, och dit leder endast en mycket smal och brant trappa.
Det här kommer ju resultera i att min lilla tjej inte kommer att sova så nära mig som hon är van vid, vilket jag tycker känns jobbigt.
Kommer det att bli problem,bör jag sova ett par nätter nere med henne först så hon känner sig trygg.
Kan tillägga att det är ett LITET hus, och sängen står alldeles vid trappen i princip, så hon kommer ju att höra mig hela tiden.

Hon har inga problem att lämnas ensam, och har alltså inga svårigheter eller är otrygg i detta.

Sv: Unghung måste plötsligt sova ensam

Jag förstår inte riktigt, varför kan hon inte sova med dig i det nya boendet?

Hon kommer inte kunna ta sig upp för trappan, den är så pass smal, som en stege!

Precis! Ja, jag tror också att det inte kommer att vara några problem. Det är nog mer jag som kommer att ha separationsångest om kvällarna! ;)

Jag har precis tagit över en hund på dryga året. Han har sovit i sängen i sin förra familj men jag vill inte ha hundar i sängen. Så han får sova nedanför i sin bur. Han verkar lite vilsen när han ska gå och lägga sig men jag visar in honom där och sen somnar han direkt. Så bara visa för hunden var den ska vara så kommer det att lösa sig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 844
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 917
Övr. Hund Min hund (7 månader) väljer att somna någonstans ute i lägenheten men vi har dörren öppen till sovrummet så han kan komma in till oss om...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 617
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka