unghästutställning

aglaonema

Trådstartare
Har lite frågor om unghästutställning. Då man visar upp en 2-åring får den ju rosett och poäng och domaren säger vad som är bra och dåligt med hästen men får man ingenting nerskrivet förutom siffrorna liksom i ord vad som var bra och dåligt man minns ju inte allt som domaren sagt då hästen bedömdes??

Sv: unghästutställning

Det brukar vara lite kommentarer på en rad efter siffrorna tror jag. Får man ju på andra utställningar.

Vi fick med oss et protokoll hem där det stod det domaren sa, dock la han ut texten lite mer när han läste upp det. Poäng användes inte på den utställning jag var på, SWF:s lokalutställning. (welsh)

Jag fick inget protokoll då jag var på utställning men kanske var det jag som inte förstod att jag skulle hämta det.:( Min kompis som var med sa att man inte skulle få nånting, dom skickar i alla fall hem hästens papper på posten efter att dom fyllt i utställningsresultatet men jag vet inte om det kommer att stå annat än siffror där heller. Nån som vet??

Jag hämtade ut protokollet i sekreteriatet efter klassen.
Att de skickar ut det med posten låter konstigt i mina öron, blir det inte rätt dyrt att skicka till alla?

Vanligen så får man hämta ut sitt protokoll när klassen är klar. Det brukar vara några varje gång som inte hämtar ut sina protokoll och i vår förening så skickar vi hem dem till ägaren.

På ponny så står det det kritik på protokollet och antingen valör (guld/silver /bvrons) el poäng.

På halvblod har jag ingen aning.

Jag hämtade ut protokollet i sekreteriatet efter klassen.
Att de skickar ut det med posten låter konstigt i mina öron, blir det inte rätt dyrt att skicka till alla?

Alltså dom behåller hästens pass för registrering av utställningsresultat och skickar sen hem det på posten, men jag antar att man också fick protokoll på utstållningsdagen, hoppas jag får det annars blir jag ledsen.:cry::grin:

Alltså dom behåller hästens pass för registrering av utställningsresultat och skickar sen hem det på posten, men jag antar att man också fick protokoll på utstållningsdagen, hoppas jag får det annars blir jag ledsen.:cry::grin:

Vad har du för ras på hästen???

låter mkt märkligt att man skulle lämna ifråns sig passet vid utställning och sedan få det på posten hemskickat. Är ju LAG på att passet skall följa hästen och att man skall kunna visa upp det inom 3 timmar vid ev. inspektion, så det låter som att den rasförenignen gör helt åt helsike fel!!!

Eller missförstod jag?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 534
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 907
Senast: morgaine
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 016
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka