Unghästkurs och ridledarkurs

Taefill

Trådstartare
Jag har letat runt på SIFs hemsida, tror jag fattat rätt men för säkerhets skull frågar jag här och hoppas att någon vet :bow:
Man måste gå unghästkursen för att få göra c-tränarprovet, och man måste vara ridledare för att bli b-instruktör eller gå utbildningen på strömsholm? Och efter den blir man (om man klarar något prov förmodar jag) b-instruktör och c-tränare?
Om man väljer att "bara" göra c-tränarprovet kostar det 15000. Det är alltså pengar man får ta ur egen ficka, för man får väl inget från csn för så korta kurser och liknande?
Men utbildningen på strömsholm får man väl csn för?

Och slutligen, kan man anmäla sig till unghästkurs utan att vara 100% säker på när/om man ska göra c-tränarprovet?

Sv: Unghästkurs och ridledarkurs

Jag gick en unghästkurs för 4 år sedan, har itne gjort c-tränarprovet ännu.

Så det går nog att gå den även om man inte vet när man kommer göra resten.

Så som jag förstått det gäller min unghästkurs fortfarande....

Jag vet itne hur det är idag men jag tror faktiskt man kan göra c-tränarprovet utan att alla de andra kurserna är klara men man får ingen examintation förrän alla kurser är genomgånga.

De andra frågorna kan jag itne svara på.

Sv: Unghästkurs och ridledarkurs

Strömsholmsutbildning är studiemedelsberättigad, dvs ja du kan få pengar från CSN.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 189
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 071
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag blir galen och kommer snart att tappa fotfästet. Jag var sjukskriven från mitt jobb i ca 1,5 månad innan jag började jobba...
2
Svar
27
· Visningar
3 148
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Skulle behöva lite input och hjälp att tänka och då är ju Buke absolut bästa platsen! Gammal medlem, anonymt konto just nu. Är 30+ och...
2
Svar
37
· Visningar
3 895
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar