Sv: Unghästen står på klinik =/
38.5 vid ett, loj på promenaden. Lallade lugnt och sakta bredvid mig, brydde sig inte om att hennes kompisar dundrade runt i hagen och gallskrek. Det sistnämnda brukar hon iofs inte göra, men hon brukar vara piggare och alertare på promenad.
Släppte sen in henne i boxen, och de andra två hjälpte till att göra testen fältmässig genom att dundra runt bakom stallet (hagen är vägg i vägg med stallet) och skrika som besatta. Kele gick ett varv, stannade och lyssnade, åt lite och gick sen ett varv till. Dvs ganska normalt betende för henne id et läget nu sen boxvandringen började, men väldigt mycket lugnare än hon var igår på kliniken i boxen, och än hon varit inatt hemma trots sällskap.
Gick direkt in i uteboxen ochs tällde sig när jag släppte ut.
Tempade igen nyss (man kan tempa ihjäl sig har jag hört, skulle se om det stämemr tänkte jag
) och 38.4, stod i uteboxen men gnäggade och kom ut när jag kom. SKulle gå en promenad men då kom en extrem hagelskur så vi gick in i stallet, och då var hon lite orolig (har plåttak så det låter som om kriger är här när det haglar på det), och gick runt lite, men fortfarande betydligt lugnare än jag egentligenf örväntat mig iom hennes beteende på kliniken.
Så, Kele ger inga raka svar inte. beroende på hur man väljer att se det så kan man se det som att hon ÄR bekymrad och påverkad av febern, eller så kan man förklara det med tusen och en mer eller mindre vettiga bortförklaringar. (Att hon är trött efter att haboxvandrat hysteriskt igår och inatt, att hon slappnat av och blivit sig själv helt plötsligt och så vidare)