Unghästar...

F

frida_

Vad gör ni med era unghästar?
Har en quartervalack på 3 år som jag har börjat rida lite på ett tag nu. Vi har väl inte kommit så långt än men skritt trav och galopp fungerar, och flytta framdel och bakdel.

Men jag skulle vilja ha lite tips vad man ska fortsätta med och veta lite vad ni gör med era små.:smirk:

Sv: Unghästar...

Hej.. Jag har en welsh cob hingst, han är 2 år och 8 månader. tror du att det är för tidigt för honom att jag rider?

Jag rider högst 3 ggr i veckan på honom.

Måste bara fråga några och se vad som tycks :P
:bump:

Sv: Unghästar...

Jag tycker det låter vettigt. Unghingstar är rätt bra att börja med i tid, bara man anpassar det efter ålder och förmåga. Jag skulle inte rida längre pass än runt 15 minuter.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 798
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30