Unghäst-VM- Le Lion

Mrs L

Trådstartare
Ladies Ladies...det börjar dra ihop sig så smått!! Och om fågeln som viskat i mitt öra har rätt för sig, så lär vi ju bli ett helt kompani som ska ner för att hjälpa till att försvara de blå-gula färgerna ;)

Pooh...har du nerverna i behåll? Själv börjar ja redan bli pirrig :eek:

Vid den här tiden om två veckor står vi o flätar o piffar o har oss inför besiktningen :d

Sv: Unghäst-VM- Le Lion

Ladies Ladies...det börjar dra ihop sig så smått!! Och om fågeln som viskat i mitt öra har rätt för sig, så lär vi ju bli ett helt kompani som ska ner för att hjälpa till att försvara de blå-gula färgerna ;)

Pooh...har du nerverna i behåll? Själv börjar ja redan bli pirrig :eek:

Vid den här tiden om två veckor står vi o flätar o piffar o har oss inför besiktningen :d

Jisses frid, ska Pooh ha flätor och besiktigas???:eek: Hon går ALDRIG igenom....:rofl::rofl:

Allvarligt talat :devil:, så är det här alla hästar:

Från www.ridsport.se
I dagsläget är följande hästar och ryttare nominerade:
6-åriga hästar
Mitras Eminem - Dag Albert
Leufuria - Christoffer Forsberg
Fernet af Kreffe - Johan Lundin
Epicur - Anna Nilsson (reserv)

7-åriga hästar
Moustic de Canta - Victoria Carlerbäck
Book maker - Tobias Grönberg
Sofarsogood, Silver Johnnie - Malin Larsson
Mister Pooh, One Way - Niklas Lindbäck
Mr Spiritus - Anna Hilton

Definitiv anmälan sker den 3 oktober, dvs idag!

Allvarligt talat :devil:, så är det här alla hästar:

Från www.ridsport.se
I dagsläget är följande hästar och ryttare nominerade:
6-åriga hästar
Mitras Eminem - Dag Albert
Leufuria - Christoffer Forsberg
Fernet af Kreffe - Johan Lundin
Epicur - Anna Nilsson (reserv)

7-åriga hästar
Moustic de Canta - Victoria Carlerbäck
Book maker - Tobias Grönberg
Sofarsogood, Silver Johnnie - Malin Larsson
Mister Pooh, One Way - Niklas Lindbäck
Mr Spiritus - Anna Hilton

Definitiv anmälan sker den 3 oktober, dvs idag!

One Way startar inte med Niklas :(

Tror jag säkert!:devil:

Men allvarligt...jag håller tummar o tår för den vackra bruna Pooh-hästen, det kommer att gå som en dans ska du se!:banana:

Värre är väl bilresan dit....:eek:

Ah bilresan dit är en piece of cake!! Frankrike fram o tillbaka är ju en vardag nästan ;) O kan säga att bilresan HEM förra året var ingen tung resa precis..det flöt på vääääldigt bra...undra varför :d

Nä, och inte Anna Nilsson heller (som var reserv). Vet inte vilken häst Malin väljer, hon får bara starta en.

Ja Niklas lät rätt sugen på en guldmedalj till. Och jag antar att inte Pooh säger emot.. ;)

Nä, och inte Anna Nilsson heller (som var reserv). Vet inte vilken häst Malin väljer, hon får bara starta en.

Ja Niklas lät rätt sugen på en guldmedalj till. Och jag antar att inte Pooh säger emot.. ;)

En medalj är ju såklart inte fel...men vågar man överhuvudtaget hoppas på två år på raken?? det vet i fassiken alltså .. men tummar o tår kommer hållas till det blir kramp.. Men ja litar på piloten.., han är nog bra sugen på att behålla sin världsmästartitel ett år till ;)

Ingen aning om vilken Malin startar faktiskt...

Nej, jag får väl ge mig för ryttarens önskan. Man får ju offra sig! :cool:

Jisses frid, ska Pooh ha flätor och besiktigas???:eek: Hon går ALDRIG igenom....:rofl::rofl:

Hmmpf! :mad: Skulle inte jag gå igenom en besiktning som är så välhållen och trimmad inför VM. Det var det värsta!
Uppfödaren ska bara besiktigas första dagen har jag hört, så det ska vara lätt att trava upp där. Hade varit värre om man skulle springa upp efter ett terrängprov kanske, då finns risken att andning och hjärtfrekvens varit något ansträngd...:angel:

Hmmpf! :mad: Skulle inte jag gå igenom en besiktning som är så välhållen och trimmad inför VM. Det var det värsta!
Uppfödaren ska bara besiktigas första dagen har jag hört, så det ska vara lätt att trava upp där. Hade varit värre om man skulle springa upp efter ett terrängprov kanske, då finns risken att andning och hjärtfrekvens varit något ansträngd...:angel:

Gumman lilla, med all den champagne i kroppen som vi kommer dricka på lördagkvällen, kommer du springa upp som en lite fjäder på söndags morgonen ;)

Gumman lilla, med all den champagne i kroppen som vi kommer dricka på lördagkvällen, kommer du springa upp som en lite fjäder på söndags morgonen ;)

Som sagt så behöver jag bara springa upp på onsdag. Däremot läste jag de franska reglerna (som var svåra att hitta så du har nog missat dem) att GROOMEN är den som ska springa upp på söndagmorgon 05.00. Jag lovar att filma!

Som sagt så behöver jag bara springa upp på onsdag. Däremot läste jag de franska reglerna (som var svåra att hitta så du har nog missat dem) att GROOMEN är den som ska springa upp på söndagmorgon 05.00. Jag lovar att filma!

:rofl: vilken tur att jag inte ska grooma just på söndagen då...vad ja hörde från ryttaren så gav han mej ledigt då eftersom han tyckte att uppfödaren dock kunde göra något vettigt oxå, och inte bara glida runt i fina kläder med champagne glas i handen o guldmedaljen kring halsen :devil:

Jaja, och du är så blond så du tror på hans historier! :angel:
Och inga medaljer lär vara utdelade på söndag morgon, har du ingen koll alls? :eek: Dessutom är det nog inte att räkna med att ta guld två år på raken, fast det hade ju varit fantastiskt!

Jaja, och du är så blond så du tror på hans historier! :angel:
Och inga medaljer lär vara utdelade på söndag morgon, har du ingen koll alls? :eek: Dessutom är det nog inte att räkna med att ta guld två år på raken, fast det hade ju varit fantastiskt!

Amen ÅH...jag menade ju medaljen från o fjol!!! Vem är det som är blond här??!! :cool:

Tjoho :banana: Jag kommer också :bump:

Blir bra uppvärmning i helgen med Cassius på breeders. Jag ska försöka passa på att börja trimma Pooh lite inför besiktningen också.

Jag vet :idea: Om ALLA buke-hästar besiktas av Pooh i helgen så får hon ju en rejäl genomkörare. Jag kan knoppa henne. Dock tror jag inte hon skiner utan pälsglans som Cassius så den flaskan får nog åka med :devil:

Åh, det ska verkligen bli såå kul i Frankrike :rofl: :D

Tjoho :banana: Jag kommer också :bump:

Blir bra uppvärmning i helgen med Cassius på breeders. Jag ska försöka passa på att börja trimma Pooh lite inför besiktningen också.

Jag vet :idea: Om ALLA buke-hästar besiktas av Pooh i helgen så får hon ju en rejäl genomkörare. Jag kan knoppa henne. Dock tror jag inte hon skiner utan pälsglans som Cassius så den flaskan får nog åka med :devil:

Åh, det ska verkligen bli såå kul i Frankrike :rofl: :D

Ja jag längtar verkligen jättemycket!!! Ska bli skoj att läsa ridsport ikväll o få sig en liten uppvärmning inför resan!! Skoj ni kommer med ner oxå juh...

Det kommer finnas fler svenskar än fransorser på plats i år känns det som ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) UNGHÄST-VM FÄLTTÄVLAN, LE LION: De svenska hästarna blev godkända i onsdagens besiktning i franska Le Lion d' Angers. I dag...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) De svenska hästarna blev godkända i onsdagens besiktning i franska Le Lion d' Angers där unghäst-VM i fälttävlan avgörs för...
Svar
0
· Visningar
616
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) På torsdagen gick startskottet för årets unghäst-VM i fälttävlan i Le Lion d'Angers, 30 mil sydväst om Paris. Vid fredag...
Svar
0
· Visningar
662
·
Fälttävlan På torsdag börjar unghäst-VM i fälttävlan i Le Lion d’Angers, Frankrike. Svenska deltagare: 6-åringar Linda Algotsson - Rhegame...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 092
Senast: Hot Shot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30