Unghäst VM, Le Lion d´Angers

Sv: Unghäst VM, Le Lion d´Angers

Ja lite trist att det buffrar så men iaf CF nolla o MB ett stopp. Snart börjar 7-åringarnas terräng!

KL

Har det varit stopp länge? Kom precis in från staketbygge för att se första svensk men det verkar inte fungera alls nu?

det har funkat ganska dåligt tyvärr med sändningen....
ML ser ut att ha varit felfri :)

Funkar ganska dåligt...funkar inte alls:devil::crazy:
Trädgårdsarbetet hade kunnat vara klart om man vetat DETTA:eek:
Hur ser du att ML"ser ut att vara felfri"?
;)

:)kul att de uppdaterar den iallafall.Visst blir man lite sur på "tekniken"
hoppas vi hinner se ngt av 7åringarnas ritter:d

JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Brunt Sto NOLLA på hinder! Endast 4,8 för tiden...herregud vad bra dom är!:bow::bow:

Min hjärna har sagt upp sig. Är det någon som kan tala om för mig vad förkortningen PS som står i vissa hästars stamtavlor är för ras? Eller kanske snarare förbund, eftersom det står efter XX på vissa ställen, ser jag.

Senast ändrad:

Min hjärna har sagt upp sig. Är det någon som kan tala om för mig vad förkortningen PS som står i vissa hästars stamtavlor är för ras? Eller kanske snarare förbund, eftersom det står efter XX på vissa ställen, ser jag.

PS = Pur Sang (fransk) = Fuldblod

Bruges meget i Frankrig i stedet for XX

AA er Anglo Arabe - også meget brugt i Fransk avl.

Har nu fått liten rapport från Betti...Brunt Sto hade varit kanon fin hela vägen! Banan var teknisk men mycket välbyggd o inbjudande för hästarna.

Så nu håller vi tummar o tår för en nolla till i morgon!:banana:

Aha :idea:

Tack så mycket, det var därför jag inte ens hade någon klocka ringande. Kul att lära sig något nytt!

Förresten, vad lustigt att det står TB på vissa ställen och PS på andra - det talar om i vilket land fullblodet är bokfört, antar jag?

KL

Alla tummar o tår hålls här också!

Senast ändrad:

Och idag var lilla Betti trött....hon rev 3 men Brun Ryttarinna är jättenöjd med henne och viktigast av allt...de klarade kvalet till YR-EM!!:bump::bump:

*kl*

Jag är, än en gång, grymt impad av Malin. :bow: Snacka om att ha gjort bra resultat det senaste året... Jag hoppas definitivt få se henne i Kentucky nästa år! :bump:

*kl*

Så mycket rapport från Betti i tråden som det utlovades har det ju inte varit :angel:

Men jättebra jobbat av Frida :bow:

Malin vad skall man säga... Jag hade blivit besviken om hon INTE hade gjort bra ifrån sig , man förväntar sig det nu :cool: Tänk vad fort man blir bortskämd med bra resultat :D

ä, så mycket rapport blev det inte... har inte varit i närheten av en dator sen i onsdags kväll.
Hade räknat med åtminstonde en dator i lobbyn till hotellet, men det var visst inte standard i Frankrike :angel:
Novali har ju förmedlat några kortfattade SMS, mer blev det inte, lite kort nu meddans hästen förhoppningsvis är på väg hem med LB:s lastbil och RyanAir har flugit hem nöjd hästägare/uppfödare.
Tävlingsplatsen var helt otroligt fin (och då var jag ändå nyligen publik i Burghley)
Terrängbanan var mycket välbyggd OCH vacker, en rejält teknisk och svår 2* och mer normal 1*. Alla hinder var hästvänliga, det fanns inget som man var rädd att nån skulle stupa på, utan hoppa väl eller stanna/springa förbi
Domarna var svårflirtade för alla, en domare för 6-åringarna hoppade upp på skalan andra dagen tyvärr och vi lärde oss att det stämmer att frasos = mer poäng men framför allt ett namn = mer poäng. Trots det är vi nöjd med Betti och att ligga i mitten efter dressyren i det gänget är ok och att det bara var 10 straff upp till världsstjärnorna:laugh:
Terrängen gick super, hon funderade en stund på att springa till stallet när banan gick förbi där, men ändrade sig som tur var snabbt denna gång
Hoppningen inte mycket att säga om, Betti var trött och petade 1:an (parallelloxer), 3:an (parallelloxer över vattenmatta) och 7:an (glest plank). Banan innehöll en två- och en tre-kombination och var definitivt högre än 1.20...:angel:
Mest farcinernde var all publik (28 000 betalande, nytt rekord) enl. uppg. runt 40 000 totalt, de stod i dubbla led och plåtade, applåderade och pekade när jag ledde hem hästen till stallet efter terrängen, helt surrealistiskt :p

Häftigt! En upplevelse för livet när ens lilla totto som blivit stor får vara med på något så stort :) Stolt uppfödare skall du vara :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka