Unghäst VM, Le Lion d´Angers

B

Bettibets

Tänkte försöka serva mina kompisar här på Buke med lite info om Brun ryttare och Bettis (och de andras också såklart) äventyr i Frankrike, under förutsättning att vi har ordentlig kontakt med omvärlden där nere.

Igår lämnade jag av häst & ryttare & måg i Wäsby. Alla verkar vara i toppform och idag går resan vidare till Mantorp och SL sen till Halmstad och JL för att åka vidare till Malmö och nattfärjan till Travemünde

Om jag lyckas (annars hjälper kanske snälla Nova mig ;)) lägger jag några länkar med två intervjuer

http://arbetarbladet.se/sport/ridsport/1.1422323?articleRenderMode=extra_comment#extraComments

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1990800&BroadcastDate=&IsBlock=
kl 08.16

Sv: Unghäst VM, Le Lion d´Angers

Länkarna funkar ju men radiolänken är det inte 0816 utan 16.11 som Bettis intervju startar....;) dvs när radion startar så ska det gå fram till 16 minuter o 11 sekunder innan man hör Betti...

Jag håller iaf tummar o tår för att Lill-Betti rider väl o lyckas med allt och att Brunt Sto håller hovarna i styr i dressyren...:banana:

Då håller vi alla tummar och tår för att allt skall gå bra! :)

Alla är på plats där nere, trots ihärdiga försök från LB:s lastbil att få slippa gå så långt ;) Dock skrämde Scania-jouren ner den (två gånger :eek:)

Väl i Frankrike blir brun ryttare sjuk (det blir hon alltid i grodätarlandet :cool:) förhoppningsvis bara en förkylning.

Igår kväll skrev de ihop början på Bloggen som enl. uppgift MB skall ha i tidningen Ridsport fr.o.m idag. Men än har det inte kommit nåt, väntar med spänning

Hmm, näää, vi ska inte ha blogg från unghäst-VM, det krockar tyvärr med Avelschampionatet...

Helt rätt Aicha ;) Jag hade missat lite där :o

Hon skall Blogga på www.ridsport.se alltså Svenska Ridsport förbundets hemsida

Lätt förväxling där... men det finns inget där heller än

Ja nu fick du fart på mig...eftersom jag & MB pratade om detta för några veckor sen men att jag sen kom fram till att det krockade med Ifversons blogg från Flyinge. Men jag hade koll, tänk vilken tur... :angel: ;)

Ja idag har det ju verkligen varit lugnt... :devil: Förbundskaptener som slutar, pappahingstar som säljs mm mm mm. Bäst jag åker till köttbullen istället, DÄR kan man ta det lugnt. :love:

Alla är på plats där nere, trots ihärdiga försök från LB:s lastbil att få slippa gå så långt ;) Dock skrämde Scania-jouren ner den (två gånger :eek:)

Väl i Frankrike blir brun ryttare sjuk (det blir hon alltid i grodätarlandet :cool:) förhoppningsvis bara en förkylning.

Igår kväll skrev de ihop början på Bloggen som enl. uppgift MB skall ha i tidningen Ridsport fr.o.m idag. Men än har det inte kommit nåt, väntar med spänning

Men du ser, det finns alltid något att skriva om även om du tycker att det just nu är bara väntan:o. Att vara ute och åka med LB vet jag och några till är ett äventyr i sig:angel:.
Hoppas bruna ryttaren håller sig på benen, kanske sniglar med massor av vitlök kan hjälpa:cool:.

...en svårighet är ju att LB har fått "fel" attityd till fordonet... fick beskedet "jag hatar x" :crazy:
...man måste prata snällt med den som ska bära fram en över europas gator :angel::angel:

Om det fortfarande är JL gamla lastbil dom har förstår jag att den med nöd och näppe hostar sig runt på gatorna ;)

Ja, jag förstår inte hur någon (som ville komma fram i tid till tävlingen då..) vågade åka med i den lastbilen öht, ett annat fordon hade kanske varit att föredra... ;)

Ja, jag förstår inte hur någon (som ville komma fram i tid till tävlingen då..) vågade åka med i den lastbilen öht, ett annat fordon hade kanske varit att föredra... ;)

Hahahahah :D Men nu är dom framme i alla fall och åkte i god tid just därför ;)

Men jag tror inte att det är JL gamla (de skulle få låna den om det sket sig efter första stoppet) för denna kommer från hoppryttar/hovslagar paret P Y-S i Hälsingland

Hahahahah :D Men nu är dom framme i alla fall och åkte i god tid just därför ;)

Men jag tror inte att det är JL gamla (de skulle få låna den om det sket sig efter första stoppet) för denna kommer från hoppryttar/hovslagar paret P Y-S i Hälsingland

Då går den nog att lita på! :D

nu har dressyren varit igång en stund, men jag hittar inga onlineresultat - kanske någon som vet hur det gått för MB?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka